Tips gevraagd 7 dagen Japan

Hallo,

Zou iemand mij vooruit kunnen helpen?
Wij vertrekken op rondreis door azie en australie:wereld: en doen daarbij
7 dagen Japan aan, al begin september 2010. We landen op Narita airport en overnachten de 1ste nacht daar in de buurt, nu zou ik graag nog leuke dagtrips, routes (voor 7dagen), bezienswaardigheden (in de buurt) willen vinden (een beetje low budget) of andere belangrijke tips betreft vervoer en verblijf (campings) enz. Is er iemand al eens geweest die mij meer zou willen vertellen of is van plan ook die kant op te gaan?

Groeten Ingrid

Je zegt dat je in de buurt van Narita wil overnachten, maar is het niet handiger om meteen door te gaan naar Tokyo? Dan ben je de tweede dag meteen waar je wezen wil (tenminste, ervanuit gaande dat je Tokyo wil zien).
Ik denk dat het voor de goede tips van de kenners (ik niet) belangrijk is dat je aangeeft waar je interesse ligt.

Ja, achteraf gezien wel, maar op zich hoeven we niet met tokyo te beginnen. Ik zou graag hiroshima zien, maar we hebben weinig tijd en ik vraag me af of je ook makkelijk voor de shinkansen (bullet train) retourtjes kun kopen die niet al te prijzig zijn, niet meer dan 80 a 100 euro. Verder veel natuur en Japanse cultuur.

Een retourtje Hiroshima per shinkansen kost je al aanzienlijk meer dan een railpass voor een week (28.300 yen). Sterker nog, per limited express (voor zo’n afstand traag en omslachtig) kom je exact op hetzelfde bedrag uit. Nu rekent Tozai voor die railpass niet de meest ideale koers, maar ga er maar van uit dat een trip naar Hiroshima je minimaal €260 (=prijs railpass bij Tozai) kost.

Maar ook per shinkansen is het altijd nog een rit van 5 uur, en uiteraard dan ook weer 5 uur terug. Voor zo’n kort verblijf in Japan wellicht toch zonde. Dan zou ik persoonlijk eerder die tijd in en rond Tokyo besteden. Met dagtrips naar bijvoorbeeld Hakone, Kamakura, Nikko of Fuji Five Lakes hou je het dan makkelijk een week uit.

Als je van natuur en cultuur houdt en minder van steden, zou je er ook voor kunnen kiezen om vanuit Narita door te reizen naar de Japanse Alpen en Kiso Vallei (Matsumoto, Kamikochi, Takayama, Tsumago/Magome) en daar een dag of 4 door te brengen. Daarna nog een paar dagen moderne cultuur snuiven in Tokyo.

:chin:Izu Hanto

Het schiereiland Izu in Japan Izu Hanto genoemd ligt op ongeveer anderhalf uur reizen ten zuidwesten vanaf Tokyo. Het eiland is zeer bergachtig en bebost en heeft ook vele warm water bronnen, het is ook een van de vele nationale parken van Japan. Er is veel vulkanische activiteit omdat het eiland op het Phillippijnse Plat ligt dat tegen Honshu eiland aan botst. Het water van de Stille Oceaan rondom het eiland heeft koude en warme golfstromen en zorgt voor een zeer gevarieerde flora en fauna onder de zeespiegel. Bij helder weer, vanaf de westkust bij het plaatsje Heda, is Mount Fuji in de verte te zien. Het eiland is heel toegankelijk met treinen en bussen, je zou ook kunnen overwegen om een auto te huren om het eiland te verkennen. Bij ieder trein station op Izu Hanto zijn wel autoverhuurders. Langs de minder ontwikkelde westkust lopen geen treinen. In het plaatsje Atami, de toegang tot het schiereiland, staat het MOA Museum, spectaculair gelegen in de heuvels boven de stad. Het museum herbergt een imposante collectie Japanse en Oost Aziatische kunst met schilderijen, kalligrafie, beelden etc. Het heeft ook een Japanse tuin met theehuizen en een No theater. Aan de westkust ligt ook het plaatsje Dogashima, een oud vissersplaatsje tussen de bergen aan een prachtige kuststrook. Aan de oostkust bij Jogasaki is het mogelijki om een lange wandeling te maken ( 10 km ) langs de kust met zijn vele verweerde kliffen en rotsformaties. Letterlijk hoogtepunt is een 23 meter lange hangende voetgangersbrug op 48 meter hoogte. Ga zeker ook nog genieten van de hete openlucht baden met uitzicht op de oceaan in Shimoda, het uiterste zuiden van Izu Hanto. In het midden van het eiland ligt het plaatsje Shuzenji, genaamd naar de tempel die daar 1200 jaar geleden werd gebouwd. Er zijn enkele publieke badhuizen maar ook enkele ryokans hebben hun baden geopend voor mensen die daar niet logeren. De plaats heeft ook een prachtig bamboebos.