Hallo beste forumleden
Wij zijn 3x eerder in thailand geweest om rond te trekken (14 d.met fox ,1 maand en 2 maanden alleen met een retour ticket bangkok ,en willen in januari 2013 voor 3 maanden gaan en daar de eerste 3.5 week , in het zuiden rond trekken , met een neef en zijn vrouw .wij zijn allemaal eind 50 gers
Ik ben diabeet en ben insuline afhankelijk via een insulinepomp , en omdat in thailand de materialen niet te verkrijgen zijn , moet ik alles vanuit nederland meenemen
we laten onze koffers( met oa de materialen voor mijn pomp ) in bangkok in ons guesthouse staan , en na ongeveer 3.5 week in het zuiden te hebben rondgetrokken gaan we weer naar bangkok om mijn pompmaterialen en insuline weer aan te vullen en afscheid te nemen van onze familie , die na 1 maand weer naar huis gaan ,en dan met onze koffers met ons 2 naar pattaya waar onze koffers dan weer in ons gh blijven
Wij reizen rond met ieder een trolly als bagage ,laten de meeste kleding , nadat we die een paar x hebben laten uitwassen , achter , en wat we te kort komen kopen we ter plekke
wij verblijven altijd in een g h/hotel onder de 1000 baht(hoogseizoen en vanaf half februari goedkoper ) incl. eenvoudige badkamer+toilet, koelkast of minibar , ac, kluisje .wat voor ons van belang is , is dat het er schoon is , wij hoeven geen zwembad of andere luxe , omdat we een guesthouse /hotel + kamer alleen gebruiken om te douchen en slapen
wij zijn vorig jaar van de 2 maanden dat wij er waren , 1.5 week in oa krabi en phuket geweest wat veel te kort was en heb er kriebels aan over gehouden om dit jaar weer terug te gaan en meer te zien/doen .ik heb al veel info gelezen op internet en op deze site via vragen van anderen
Ik hoop dat jullie tips kunnen geven over de roette en de beste plaats om excursies te boeken en wat we zelf kunnen doen met 4 pers. B v gewoon Een excursie ter plekke boeken of er een maken met een privé boot of songtouw of er ergens verzekerde scooters te huur zijn ( ik hoef geen reactie dat er GEEN verzekerde scooters in thailand zijn , maar als iemand toevallig weet waar er WEL verzekerde te huur zijn of hoe ik die zelf voor een of een paar dagen kan verzekeren hoor ik dat heel graag
De voorlopige planning is : van khao san road ( soi rambuttri new siam g h )bangkok 2 dagen naar
( Als we de damnern saduak flowting market willen bezoeken als dag excursie , (zijn er al eens geweest , met een rondreis van fox in2005) Kan dat op eigen gelegenheid of is het beter een excursie te boeken???”)
krabi ao nang ,misschien met een binnenlandse vlucht , of de luxe slaapbus ± 5dagen
voordelen vlucht : korte reistijd , nadeel : reist overdag en ben je een dag kwijt , moet je vroeg boeken anders is het best duur
voordelen met de vip slaap bus: je reist snachts en bespaart gh kosten en komt uitgerust in de morgen aan , nadeel reis duurt lang als je niet kunt slapen ( wij hebben er geen probleem mee )
stand, scooter huren , eventueel excursie ,boottochtje tips???
met de ferry naar koh lanta moet nog opzoeken wat daar te doen ± 3 dagen tips???
met de ferry naar phi phi don , misschien vandaar naar maya beach en/of andere excursie , scooter huren 3 dagen tips??? We willen naar maya beach , kunnen we dat beter vanuit ao nang of phuket met een excursie doen , of kunnen we dat beter regelen op phi phi don of ergens anders ??
met de ferry naar phuket , excursie en scooter huren 3 dagen tips???
Van phuket naar phang nga / khao lak, moet nog uitzoeken of van jullie goede tips krijgen wat er te doen is en een naam van een plaatsje zodat ik zelf kan googlen . 4 dagen
met de bus naar khao sok minstens 3 /5 dagen ligt eraan of er genoeg te doen is tips voor een goed gh liefst met ac ???
met de bus/ferry naar koh samui ,chaweng beach beetje relaxen, scooter huren, excursie zoals naar koh phangan en koh tao 4dagen tips???
Of kunnen we beter van koh tao naar chumpon ( dan moet onze bagage mee naar koh tao) en dan naar bangkok of van koh samui terug naar surat thani en vandaar naar bangkok met de nachtbus ( dan blijf de bagage in koh samui )???
we doen alles op het gemakje ,een dagje meer of minder ergens maakt ons niets uit en mochten we daardoor geen tijd hebben om alles te doen , gaan we misschien volgend jaar weer terug
het eerste wat dan afvalt is phang nga of koh samui , omdat we dan al verschillende eilanden en strand hebben bezocht , en zullen we na het tropisch regenwoud met een nachtbus naar bangkok gaan
mocht het zo zijn dat de roette hierboven niet de beste is , weet er iemand misschien een betere volgorde??? als iemand nog iets weet wat we niet mogen missen als we daar zijn ???
Alle tips zijn welkom
Wij zijn vorig jaar met een excursie vanuit krabi naar het James bond eiland geweest ,kun je vanuit een andere plaats behalve phuket een soort gelijke excursie boeken ?
Een excursie met een speedboot vonden wij niet zo geslaagd , je ziet onderweg niets , maakt veel kabaal en de boot klapt constant op het water
Verder vinden wij alles leuk , gezellig en mooi in thailand wij zijn helemaal verliefd op dat land
Wij houden van reizen , natuur , dieren,aapjes voeren ,een beetje actief , strandwandeling ,terrasjes uitgaan, rustig avondje in of nabij ons g h ,boottochtjes , snorkelen ,excursies, scooteren (doen wij in Nederland ook ) marktjes , winkelen vooral langs de kleinere winkeltjes, tempels , het enige waar wij absoluut niet van houden is een hele dag op het strand liggen bakken en stille stranden voor de rustzoeker want dat zijn wij niet
Het noorden en kanchanaburi en koh chang hebben we gedaan en in bangkok hebben we ook de bekendste bezienswaardigheden gezien
In de 3 maanden dat mijn man en ik er zullen zijn wil ik oa naar een subtropisch oerwoud ( khao sok??)en zuiderlijke eilanden bezoeken ,
zwemmen met dolfijnen, dat is een lang gekoesterde wens, (chantanaburi???), tips??? Welk dorp niet ver van het dolfijn centrum kun je het best een gh vinden en is er ook nog wat te doen om er enkele dagen te blijven ???
met een olifant in de rivier badderen en de olifant lekker verwennen ,waar kan dat het best ?? ? misschien een dag naar ayutthaya ,waar kun je dan het best een gh vinden , nabij de grootste of bekendste bezienswaardigheden , en kan dat beter met een excursie of rijden daar songtouws naar toe???
of kan dat in een dag met de trein op en neer van bangkok of met een excursie ?? ??
lekker stappen in pattaya (wij vinden pattaya heel gezellig wat er een ander ook van vind ) en de eilandjes rond pattaya bezoeken ,en naar koh samet lekker met de scooter parijs/ dakar rijden ( met 10 km per uur )
nou dat is me een forumbericht geworden zeg , ik hoop dat ik er veel reacties op krijg , vooral op de eerste maand , omdat we dan met 4 zijn en het dan beter is om thuis al veel gepland te hebben alvast bedankt en met vriendelijke groet jacqueline van zundert
Hier wat info over zwemmen met dolfijnen:
De meeste mensen doen dit als dagtocht vanuit Chanthaburi, het kan ook vanuit Laem Sing.
Laem Sing is only 3 km from Oasis sea world where they have an entertaining dolphin show every hour. The dolphins are mainly those accidentally caught in fisherman’s nets in the Gulf of Thailand. Trained by Thai experts, they are now capable of showing off their high degree of ability. There are five shows daily.
Entry fee & show is priced at B180 per person.
Swimming with Dolphins is B400 per person extra.
In Laem Sing wordt weinig engels gesproken, omdat het in de weekends vol zit met Thaise toeristen. Door de week heb je het strand (bijna) voor jezelf. De mensen zijn echter SUPERvriendelijk.
Siri Hotel is zeer schoon, en het personeel is zeer vriendelijk.
Wanneer je voor Siri staat, en het dorp als het ware uitloopt naar rechts, vind je betaalbare bungalows. Ik logeerde in een nieuwe voor 650 baht per nacht. Ook weer van een heel vriendelijke familie, engels is er echter niet bij, de onderhandeling ging in het Thais.
River Guesthouse in Chanthaburi kan een dagtocht voor je regelen naar het zwemmen met dolfijnen. De eigenaren spreken wel engels.
Hans.
Zwemmen met dolfijnen bij Oasis Sea World is al een jaar of 2 niet meer mogelijk…nu staat er december 2012 op de website…maar dit is Thailand en het kan dus altijd weer uitgesteld worden (wat me niks zal verbazen):
Floating market Damnoen Saduak kan je met openbaar vervoer naar toe…alleen persoonlijk vind ik het de moeite niet waard om alleen voor Damnoen Saduak die kant op te gaan. Combineer het dan met Kanchanaburi en omgeving, of vergeet Damnoen Saduak en ga naar Amphawa floating market (vrijdag, zaterdag, zondag, vanaf 12:00 uur, maar het leukst in de avond).