Reisschema + paar vraagjes

Hoi allemaal,

Volgende week donderdag vertrek ik voor 3,5 week voor het eerst naar Thailand, samen met mijn vriend. Ik kijk liever daar wat we precies gaan doen, maar vind een globale reisroute wel fijn. Die is momenteel als volgt:

Week 1:
-Bangkok
-Angkor Wat (Cambodja)
-Bangkok
-(Kanchanaburi)

Week 2:
-Ayutthaya
-Bangkok (nachttrein)
-Chiang Mai
-Pai

Week 3:
-Ko Tao (vliegen)

Ik hoef echter geen week op een strand te zitten, dus ik heb denk ik nog tijd over voor andere steden. Mijn interesse gaat vooral uit naar minder toeristische plekken en ik houd van bergen. Ik wil de reis graag afsluiten met het strand en misschien een beginners duikcursus. Hebben jullie nog advies voor mijn reisroute?

En wat vragen:
-Ik vind het boeddhisme, mediteren en yoga heel interessant en het lijkt me erg leuk daar een paar dagen iets mee te doen. Heeft iemand een aanrader?
-Moet ik echt mijn wandelschoenen meenemen (evt. voor de jungle of de bergen in het noorden) of zijn mijn teeva’s en hardloopschoenen voldoende?
-Ik denk dat het het best is om van het noorden van Thailand naar Ko Tao te vliegen. Kan ik dat op het laatste moment in Chiang Mai regelen, of kan ik dat bijvoorbeeld het best meteen doen als ik in Bangkok ben?
-Heeft iemand nog een aanrader voor een hostel in Bangkok?
-Moet ik in Nederland al baht halen, of kan ik die makkelijk op het vliegveld pinnen?
-Is Kanchanaburi de moeite waard, of interessanter in het regenseizoen met de watervallen?

Ik hoop dat jullie me willen helpen!

Groetjes,

Hee Tostadas,

Je vraagt: Ik vind het boeddhisme, mediteren en yoga heel interessant en het lijkt me erg leuk daar een paar dagen iets mee te doen. Heeft iemand een aanrader?
In bijv. Pai kun je daar wel iets van vinden.

Moet ik echt mijn wandelschoenen meenemen (evt. voor de jungle of de bergen in het noorden) of zijn mijn teeva’s en hardloopschoenen voldoende?
Ruim voldoende, de jungle is droog op dat moment, het heeft al maanden niet meer geregend.

Ik denk dat het het best is om van het noorden van Thailand naar Ko Tao te vliegen. Kan ik dat op het laatste moment in Chiang Mai regelen, of kan ik dat bijvoorbeeld het best meteen doen als ik in Bangkok ben?
Doe het op het laatste moment, het kost misschien wat meer, maar misschien ontmoet je hele leuke mensen die toevallig naar Ko Samui gaan of zo. Misschien heb je het in het noorden wel heel erg naar je zin, en wil je een of twee dagen later naar het strand. Er is plaats zat, maak je geen zorgen.

Heeft iemand nog een aanrader voor een hostel in Bangkok?
Ik overnacht altijd in Atlanta Hotel . www.theatlantahotelbangkok.com
Suk 11 is ook leuk, www.suk11.com

Moet ik in Nederland al baht halen, of kan ik die makkelijk op het vliegveld pinnen?
Pinnen op het vliegveld, let op je koers en bankkosten.In Thailand betaal je al gauw 180 baht
(= 4,50 euro) per transactie, daar komen de NL bankkosten nog bij.

Is Kanchanaburi de moeite waard, of interessanter in het regenseizoen met de watervallen?
Ja, ik was daar de vorige keer in februari, de watervallen zijn nog steeds fantastisch mooi.

Hans.

1 like

Hoi Hans! Superbedankt voor je snelle reactie. Daar kan ik wel wat mee! :slight_smile:

Ik neem altijd euro’s van hier mee en laat ze daar overzetten in Bath. Doe dit niet allemaal op het vliegveld, in het binnenland krijg je betere tarieven.

is dat uiteindelijk goedkoper dan daar pinnen?

Meestal niet, maar dat hangt er ook vanaf hoeveel je pint, maar meestal zijn de bancaire koersen beter.
Ik heb nu via de ING een pakket waar pinnen in buitenland kostenvrij is, dus niet de 2,25 waar de ABN-AMRO
je mee opzadelt. Maar goed, dan heb je nog altijd die 150-180 baht van de Thaise bank.

Heel vaak zie je bij geld wisselen ook dat de beste koers "afleverkosten " heeft, en de iets mindere koers niet.

Hans.

Ja, contant wisselen is goedkoper dan pinnen als je alle kosten meerekent. Maar het biedt ook zekerheid, de meeste mensen lopen liever niet met veel contant geld op zak.