Wie heeft er tips voor in mijn reisschema? 3 weken Thailand.

Hallo allemaal,

In september ga ik 3 weken naar Thailand met 2 vriendinnen.
Het reisschema ziet er als volgt uit:
We vliegen naar Bankok en de terugreis vanaf Phuket.
Bangkok 3 - 4 dagen
Ko samui 2-3 dagen
Ko pha-ngan3-4 dagen
Krabi 3 dagen
Railay Bay 3 - 4 dagen
Koh Phi Phi 3 - 4 dagen
Phuket 1 - 2 dagen

We willen graag onder andere de volgende activiteiten ondernemen:
Olifanttocht, zwemmen met dolfijnen, kajakken, wandelen en lekker op het strand liggen en uitgaan (full moon party!).
We hebben ons nog niet heel erg verdiept in wat er overal te doen is en er zullen dan ook zeker nog activiteiten bij komen die we graag willen ondernemen in Thailand.

Hebben jullie nog ideeën?
Of hebben jullie ideeën waar we welke activiteit het beste kunnen uitvoeren?
Bangkok - Ko samui is best een afstand. Iemand deze afstand ook wel eens afgelegd en op welke manier? Wij denken er zelf aan om dit met het vliegtuig te gaan doen. Iemand ervaring met een goede vliegmaatschappij voor binnenlandse vluchten.

Alvast hartstikke bedankt voor jullie tips en ideeën!!!

Groetjes Selle

Hallo selle,

Zwemmen met dolfijnen kun je doen in Laem Sing, een kustplaats nabij Chanthaburi. River Guesthouse in Chanthaburi orgaiseert dagtochten naar Laem Sing. Op het park kost zwemmen met dolfijnen zo’n 60 euro. Ik heb het gedaan , het was erg leuk. Het duurt ongeveer een half uur. Chanthaburi is zo’n 4 uur met de bus vanuit Bangkok, helaas niet aan de kant van Th. waar je naartoe gaat.

Meiden kunnen in Bangkok shoppen “als een wilde” , dan is het verstandig om Bangkok als laatste in te plannen.
Indien mogelijk, plan een bezoek aan de weekendmarkt in. Deze valt uiteraard op za en zo. I
ndien niet mogelijk, in ieder geval een bezoek aan MBK shopping center brengen, hier winkelt de gewone Thai, en dat merk je aan de prijzen.

Mij valt ook op dat er maar liefst zes strandbestemmingen achter elkaar op je lijstje staan.
Let even op Khao Sok National Park, dit is echt iets anders en is goed te bereiken vanuit Phuket of Krabi. J
e kunt kajakken op het stuwmeer.
Alle accomodaties bij het park organiseren dagtochten naar het meer. Eventueel kun je daar in een hutje op het meer ook overnachten. Kajakken is hierbij inbegrepen. Rond Khao Sok is nog veel meer te doen, en de natuur is geweldig mooi.
Een ritje op een olifant kom je wel ergens op je route tegen. Waar toeristen zijn, worden die georganiseerd.

Hans.

:chin:lekker een apartementje nemen op koh samui of Phuket en vandaar al je tochten ondernemen fijn om je bagage te parkeren
al maak je eens een langere dag tocht slaap je gewoon een nachtje elders en kom later gewoon weer terug
je terug vlucht is gelijk naar buiten Thailand of via Bangkok?>>>

Bedankt voor jullie reacties!

De terugvlucht is van Phuket direct naar Dusseldorf.
Jammer dat het zwemmen met dolfijnen niet op de route ligt. Maar wellicht kan dit nog ergens anders in Thailand?
Anders moeten we misschien de route maar aanpassen…
Helaas zijn we niet in het weekend in Bankok maar het MBK shopping centrum gaan we zeker bezoeken!! Bedankt voor de tip!
de accomadaties bij het meer en het kajakken erbij is dat bij het Khoa sok national park wat u noemt? Dit lijkt me erg leuk dus zal me hier is in gaan verdiepen!!

Weet iemand nog een goed hotel in Bankok? We willen een beetje luxe beginnen voor de eerste 2 nachten. Liefst met een zwembad (op het dak)

Groetjes Selle