Tips bezienswaardigheden Marrakech

Hallo,

Ik ga van 9 tot 16 december een week met mijn moeder naar Marrakech!
Weet iemand nog bijzondere bezienswaardigheden die niet op internet staan om de stad echt te ontdekken.

Ook tips over leuke restaurantjes of winkeltjes zijn welkom!

:morocco:

Hoi,

Nu Marrakech is echt super! Restaurantjes zijn er in overvloed, maar ga ook een keer eten op het grote plein want dat is echt heerlijk.
Ga ook naar de hamman, want dat is echt super heerlijk. Lekker laten verwennen!

Winkels vind je echt overal (vooral in de Medina) en slenter en verdwaal in de souks. Een fantastische ervaring. Aangezien je een week gaat zou ik ook nog even buiten Marrakech kijken. Bezoek Ait Bennadou, een mooie kasba waar bijvoorbeeld de Gladiator is opgenomen. Ik weet niet of je nog meer tijd hebt, maar een nachtje slapen in de Sahara is ook echt een aanrader (Erfoud of Zagora).

Geniet ervan

Groetjes Karin

Kijk maar even op onze (niet commerciële) website: www.bjusterbaarlik.nl Wij zijn 2 jaar geleden van 19 t/m 26 dec. in Marrakech geweest. Op de site staan ons reisverslag, veel foto’s en een grote lijst met tips. Het is wel heel toeristisch, maar ik had het niet willen missen. Alle zintuigen worden hier volop gevoed.

Dit was globaal onze dagindeling:

Dag 1 – Vlucht en eerste verkenning door de stad
Dag 2 – Soek – La Menara – Palmeraie – struinen door de soeks – tocht met koets
Dag 3 – Koutoubia – Bahia Paleis - Graven van de Saadiërs – hoendermarkt – soeks
Dag 4 – Hoge Atlas
Dag 5 – Quarzazate
Dag 6 – Le Jardin Majorelle
Dag 7 – Uitslapen – soeks – Chez Ali (Fantasia)
Dag 8 – Vertrek via Agadir naar Schiphol

heyy, er is genoeg te zien ik zou sowieso ook zoals eerder gezegd richting de palmeraie, ook jardin majorelle en de leuke boutiqes die er omheen zijn te vinden te bezoeken. Ook zou ik een kijkje nemen in de wijk l’hivernage hier zijn velen leuke restaurants en cafe’s te vinden. Ook zou ik de omgeving van Marrakech bekijken. Ik had ook een <a href=“http://www.myresidencemarrakech.com/excursies/1/”>Marrakech excursie</a> gehouden en dit is een goede manier om ook iets van buiten de stad mee te krijgen. Geweldige ervaring, in een prachtige omgeving zo’n excursie

Als u nog een tour willen maken richting Ait Benhaddou Ourzazate en nog een overnachting wil in de Sahara van M’hamid of Merzouga met een leuke trip op de kamelen richting het luxe tentenkamp. Dan kunnen wij u daarmee helpen. Wij spreken Nederlands en werken ook vanuit Marrakech.
Bekijk www.reisdoormarokko.nl

Heeft u nog vragen dan horen wij graag van u

Groetjes

Is het moeilijk om met de bus (of wat dan ook) van Marakech naar Agadir te gaan ?

Hoi Henk,

Nee hoor dat is noet moeilijk. Vanaf het busstation in Marrakech kun je naar de kust. Elke dag gaan er bussen en als je er vroeg in de ochtend bent, kun je vaak een kaartje kopen voor diezelfde dag.

Hallo Allemaal
Ik ga in oktober 15 dagen een rondreis maken in Marokko. Iets waar ik ontzettend veel zijn in heb. Het is gelukkig een klein reisbureau met kleine groepen en volgens mij niet zo toeristisch. Dus ik hoop veel van het volk te zien. Nu is er de mogelijkheid aan het einde een paar dagen langer in Marakech te blijven. Dankzij de berichten op deze site heb ik al veel info maar als vrouw alleen 74 wil ik toch liever niet in mijn eentje ronddarren. Weet iemand een " gids" die het leuk vindt mij marktjes,pleintjes en niet toeristische plekjes te tonen. Misschien ken je in Marakech een klein reisbureautje Vast bedankt Mathilde Poels

Hallo Marhilde,

Je kan via reisdoormarokko.nl Nederlandstalige gids vinden voor in Marrakech…

Mail voor meer info naar
Info@reisdoormarokko.nl

Reisbegeleider Mohamed in marrakech, kan je verder helpen:
2marrakechguide@gmail.com

Hi Ed,
Zijn de tuinen zo groot dat je hier een dag voor nodig hebt?

Nee hoor, naar onze smaak niet. Leuke tuinen (Majorelle) voor een halve dag, als je persé een dag bezig wilt zijn met groen kun je kombineren met de Palmeraie maar voor dat tweede is dus persé auto nodig.

Sukses,

<Erik> & [Sandya]

Mohamed een Nederlands sprekende gids in Marrakech. marrakechguide@outlook.com
(00212)(0)629596100
Tot us dienst.