Marrakech-Marokko

In december ga ik op vakantie naar Marrakech. Heeft iemand over bezienswaardigheden in Marrakech en omgeving?

Gr. Diana

Wat ik je kan aanraden is gewoon lekker op je gevoel door Marrakech te gaan. Maar zeker op een vrijdagavond het grote plein te bezoeken!!
Succes!

Ronny

Als je nog geen hotel hebt kan ik zeker Hotel Ali aanraden, dit ligt vlak aan het grote plein (Djema’a el-Fna) waar alle actie is. Het hotel is schoon, vrij goedkoop en de absolute favoriet onder rugzakkers. Het is bovendien veel leuker om vlak bij de medina te zitten dan in een van de toeristenhotels in de Ville Nouvelle. De meeste taxi-chauffeurs weten wel waar Hotel Ali is, het adres staat ook in elke goede reisgids (LP, Rough Guide etc.).

Ook een aanrader is het maken van een excursie richting het zuiden (bijvoorbeeld naar de zandduinen in de woestijn of een berberdorp in de bergen).

Marrakech is zeker een goede keus, iets toegankelijker en minder chaotisch dan Fez of de Rif maar wel veel “echter” dan bijvoorbeeld Casa of Agadir.

hoi hoi

taroudannt is een erg leuk plaatsje is het zuiden,
de rit er naar toe door de bergen via de tizi n test pas is ook erg mooi
ook tafraoute en de ameln vallei vlakbij tafraoute is de moeite waard.

Hoi,

hotel Ali is inderdaad een aanrader. daar ben ik ook geweest. Ik heb wel op een gegeven moment in een slaapzaal boven de keuken geslapen en dat was vreselijk. Maar ongeveer alle andere kamers zijn prima. Je kunt ook op het dak slapen, dat was wel erg mooi maar ook erg luidruchtig. Veel slaap heb ik daar niet gehad.
Heel mooi in de omgeving van Marakesh is Azilal. Daar zijn watervallen die echt ontzettend mooi zijn. Het is mogelijk om het in een dagtripje te doen maar beter is om een paar dagen daar te blijven. Je moet 's ochtends vroeg de bus hebben, daar zit je dan drie uur in. Terug gaat er 's morgens om een uur of zeven een bus, om een uur of 11 en om een uur of 7 's avonds. Bij de watervallen zijn allemaal campings en overnachtingsmogelijkheden. Het was echt ontzettend mooi!

Groetjes,

Wendel

je kunt ook goedkope en grote appartementen, huisjes regelen via www.homelidays.com

Nadeel hieraan: weet niet waar je beland … Maar bij mij is het allemaal positief verlopen. In ieder geval succes en veel plezier.

Marrakech is de stad waar heel Marokko naar is vernoemd. Erg veel te zien en vooral in december is dat heel goed te doen, aangezien het dan niet zo heet is als de rest van het jaar. Wél heel erg toeristisch, dus wees niet verbaasd als iedereen je van alles probeert te verkopen. Wimpel ze gewoon netjes af. Voor de mensen van Marrakech is het toerisme zo ongeveer de belangrijkste bron van inkomsten, dus neem het ze niet kwalijk. Je hoeft Marrakech niet echt uit om heel veel bezienswaardigheden te kunnen zien. Het grote plein, de “Djamaa el Fna” is zowat elke avond een bezienswaardigheid met slangenbezweerders, verhalenvertellers, acrobaten, muzikanten en heel, heel veel etenskraampjes waar je maar hoeft aan te wijzen en men legt het op je bord en dat voor weinig geld. Daarnaast is een goede tip om in één van de koetsjes plaats te vinden (die rijden daar overal) en van te voren een goede, voor beide partijen bevredigende prijsafspraak te maken en de koetsier zal je naar de mooiste bezienswaardigheden van de stad brengen. Heel veel plezier in Marrakech.

http://www.pepecanto.com/Marrakech.jpg

Wil je meer weten over Marokko en aanverwante zaken, bezoek dan eens mijn weblog:
http://www.saida393.web-log.nl

:zon02:Ik was vorig jaar voor een wellness-persreis in Marrakesh. Twee geweldige hotels zijn Atlas (groot maar toch heel sfeervol; geweldige hammam) en La Sultana (koninklijk, klein, oase in de binnenstad, oude riad met hele mooie spa).
Ik heb er een artikel over gemaakt dat je via de link hieronder kunt lezen.

Succes, Arjan Mulder

Als je naar Marrakech gaat raad ik je aan om minimaal enkele nachten te verblijven in een riad waardoor je de authentieke sfeer en stijl meekrijgt van Marrakech. Verder raad ik ook een excursie naar Merzouga of de Chegaga duinen aan.

Voor meer ideeën adviseer ik je de volgende website:
http://www.myresidencemarrakech.com

Succes!

Equity point, mooi hostel, helemaal authentiek Marokkaans ingericht! Niet duur kan wel zijn dat je kamers moet delen maar dat is een hostel:) Djamaa Alfna is een aanrader idd!!