wij gaan van 18 september tot 5 okt naar Bali. Tot op heden alleen de tickets geboekt dus ik ben bezig met het samen stellen van onze reis.
Ik zoek dus tips met betrekking tot hotels en plaatsen.
Wat we tot op heden hebben bedacht zijn de plaatsen:
Sanur, Ubud, Lovina, mogelijk de eilanden gili’s en een hotel vlakbij de Tanah lot.
Tips en ideeen mbt leuke appartementen/bungalows/kamers zijn welkom.
Prijs niet meer als 50 per nacht.
Ik heb al heel veel uitgeplozen maar zie door de bomen het bos niet meer.
We zijn opzoek naar rust,natuur, mooie stranden, en op zijn tijd wat drukte. Uiteraard vinden wij het belangrijk het echte bali te ontdekken.
thanks!,
Ben druk bezig met plannen.
Vraagje: Vanuit welke plaats kun je hele makkelijk dingen bezichtigen?
Wij hebben totaal 16 nachten, dus ik dacht aan max 5 locatie om te slapen.
Maar misschien is er een plaats waar vandaan je bv heel makkelijk dmv een taxi met chauffeur een hele dag op pad kan.
Wij gaan sowieso slapen in
sanur
Ubud
Lovina
Ahmed.
Persoonlijk vind ik 5 locaties in 16 dagen vrij veel. Je moet toch weer iedere keer die tas inpakken enzo…
Ik zou geen twee nachten bij Tanah Lot blijven slapen, maar Tanah Lot als een dagtrip vanuit Ubud of Sanur bezoeken. De reistijd is slechts 1-1,5 uur, en je kan op weg naar Tanah Lot bv. Sanggeh Monkey Forest bezoeken (= niet het apenbos in Ubud), paardrijden bij Yeh Gangga enzovoorts. Behalve de tempel is er bij Tanah Lot niet zo veel bijzonders, en je hebt de tempel in een uur echt wel gezien. Vooral omdat je er niet in mag.
Dingen bezichtigen kan vanuit alle plaatsen die je noemt wel, maar vooral in het zuiden heb je soms file.
Uit mijn verslag van vorig jaar voor verblijf in Lovina: "ik verblijf in het Angsoka Hotel in Kalibukbuk, vlakbij het standbeeld met de dolfijnen. Kamers vanaf 10 euro, de luxere kamers hebben warm water, een ligbad, en AC. Prachtig onderhouden tuin en zwembad."
wederom bedankt!
Oke dus bij de pura tanah lot niet 2 nachten slapen,
Misschien 1, heb een hotel gevonden die eraan ligt.
Je kunt vanaf daar er zo naar toe lopen.
Wij hebben op 11 locaties geslapen in 3 weken en vonden dat juist leuk! Iedere keer weer een nieuwe plek, en het zorgt er ook voor dat je het gevoel hebt maanden te zijn weggeweest. Tas inpakken valt wel mee als je hem handig inpakt.
Ik vond Tanah Lot erg tegen vallen… Heel commercieel met eerst een hele markt en restaurantjes etc… Zeker geen reden om daar 2 dagen te blijven. Het is heel persoonlijk natuurlijk, maar hou er wel rekening mee.
En vanuit het zuiden kun je met dag trips een hoop bezienswaardigheden bereiken en zou zoveel verhuizen zeker niet nodig zijn.