Kunnen jullie naar mijn schema kijken en mij daarbij helpen?
dag 1 Kota Kinabalu
dag 2 Abdul Rahman
dag 3 Kinabalu np
dag 3 vliegen Sandakan en bezoek Sepilok
dag 4 Last Frontier resort
dag 5 Last Frontier resort
dag 6 Last Frontier / Sabah hotel
dag 7 vliegen naar KL aankomst 13:00 uur Dit deel van de reis is vastegelegd.
dag 8 KL
dag 9 KL
Wij willen daarna in ieder geval naar Perhentian omdat we op Borneo Lankayan toch erg prijzig vonden. Ik wil heel graag snorkelen en eventueel duiken.
We vliegen op dag 20 terug van Langkawi naar KL dus moeten daar eindigen. Eigenlijk wil ik de Cameron Higlands ook bezoeken als dat mogelijk is maar ik zie het allemaal niet zo meer voor me wat nu handig is.
Hoe bijvoorbeeld van KL naar Perhentian te komen? We hebben al 3 binnenlandse vluchten dus liever met openbaar vervoer of een auto?
Wij zijn naar de Cameron Highlands geweest en vonden het erg mooi. Wij zijn zeg maar op de ene dag aangekomen in CH, de tweede dag rondgekeken, de derde dag weer verder gegaan. Voor ons gevoel hebben we daarmee voldoende tijd gehad in CH.
Misschien goed om te weten dat de fabrieken bij de theeplantages op maandag gesloten zijn. We hadden zelf een huurauto en het was goed te doen om daar dus zelf rond te rijden.
Ik weet natuurlijk niet op wat voor manier jullie reizen, maar in CH hebben wij in het Strawberry Park Resort overnacht. Omgerekend ongeveer €45 pppn, dus niet heel goedkoop, maar was erg luxe en het ontbijtbuffet en het eten heerlijk (prijzen vergelijkbaar met Nederland).
Zo zie je maar dat het erg handig is om een huurauto te hebben wanneer je van plan bent om naar de CH te gaan, je bent dan niet afhankelijk van de verschillende tourburo’s.
En strawberry park is natuurlijk een erg goede keus, prachtig gelegen maar als je met het openbaar vervoer bent dan een accomodatie in Tanah Rata veel makkelijker en handiger.
wanneer zijn jullie in Strawberry park geweest? Ik was er in juni en toen was er ook een stel op het terras, was op een zondagmiddag?
Ja daar heb je wel gelijk in Frank, het Strawberry Park Resort ligt wel wat meer afgelegen. Met een huurauto prima te doen, anders misschien niet zo ideaal.
Wij waren er begin april, dus wij zullen het niet geweest zijn