Tips activiteiten met tieners in National Parcs West-Amerika

Hi, wij gaan met twee tieners die niet erg van wandelen houden met camper een rondreis doen van Yosemite, Sequoia, Zion, Brice, Page en Grand Canyon. Heeft iemand leuke tips voor activiteiten ‘anders dan wandelen’?

Sent from my iPhone using Wereldwijzer mobile app

Ik neem aan dat dit een grap is?

Haha, snap je reactie, maar het is geen grap :slight_smile: We vroegen ons af of je bijv in Zion lekker kunt raften, of dat we ergens bijv. zouden kunnen klimmen, in welk park je bijv mooie fietsroutes kunt doen. Zodat we een beetje variatie kunnen inbouwen en ze dus niet hoeven te overladen met ‘hiken’. Dus als iemand daar tips/ervaring mee heeft, dan fijn!

Verzonden vanaf mijn iPhone met Wereldwijzer Reisforums

Hoe lang heb je die kinderen al? Kan je ze nog ruilen? :smiley:

Je kunt in Page bij Lake Powell kano’s huren en dan zelf de Antelope Canyon in peddelen.

Volgens mij zijn er bij Moab wel rafting tours te doen, ik weet niet of je daar nog heen wilt (Arches en Canyonlands zijn spectaculair…). Als ik google op Rafting Arizona zie ik ook veel resultaten bij Flagstaff.

Kwa fietsen kom je denk ik vooral uit op mountain biken in Utah en Arizona, tenzij je in SF naar de Golden Gate brug wil fietsen.

In de regio van LA heb je natuurlijk de nodige niet-natuur attracties.

Ik heb hier een boekje liggen dat ik in Moab heb opgepikt -al zie ik dat dit niet op je route ligt- en dit is een bloemlezing van de activiteiten: 4WD excursion, ziplining, canyoneering, over een hangbrug lopen, rafting en mountainbiken.

In Zion kun je niet raften, je kunt wel door The Narrows wandelen, en dan kom je tot buikdiep in het water van Virgin River terecht. Ik heb er alpinisten bezig gezien, maar dat leken me professionals.

Dank voor jullie antwoorden, daar kunnen we wat mee! Heel fijn, we gaan nog eens overwegen om toch de route aan te passen en ook naar Moab te gaan :slight_smile:

Verzonden vanaf mijn iPhone met Wereldwijzer Reisforums

Ik las in je ander bericht dat je 21 dagen uittrekt vanaf San Francisco tot Las Vegas.
Eerst en vooral, je weet wellicht dat je meer dan waarschijnlijk een drop-off kost gaat moeten betalen omdat je de RV in een andere staat gaat afleveren? (Anderzijds is de afstand van Vegas tot SF zowat 10 uur, dus veel win je er niet mee.)

Dit is natuurlijk geheel vrijblijvend, en ik denk ook in functie van je ‘wandelfobe’ tieners :wink: Maar, je zou die 3 weken dus als volgt kunnen invullen, waarbij ik graag benadruk dat je Moab in geen geval mag overslaan.

  1. San Francisco - Yosemite National Park (ca 4 uur rijden)
  2. Yosemite (op deze anderhalve dag kun je Glacier Point (!!!) bezoeken, een hike naar een of meerdere van de vele watervallen overwegen, raften in de lente en vroege zomer (🚣 Rafting in Yosemite National Park | Yosemite Rafting) en het park verlaten via Tioga Pass (kun je stoefen dat je over de hoogst berijdbare bergpas in de VS hebt gereden).
  3. Yosemite - Death Valley National Park (ca 4 uur rijden)
    Ineens naar het laagste punt in Noord-Amerika, en je kinderen gaan ineens weten wat het is om in temperaturen tussen 40 en 50 graden rond te lopen… Activiteiten zou ik er dus niet plannen.
  4. Death Valley - ? (Je gaat onvermijdelijk Las Vegas passeren, en de afstand naar Zion van hieruit is 5 uur, dus best ergens een tussenstop inlassen. Een optie is bv Valley of Fire state park.)
  5. ? - Zion National Park
  6. Zion National Park
    Things To Do - Zion National Park (U.S. National Park Service)
    Ik raad aan om zeker 2 dagen uit te trekken. (Angels Landing, Observation Point (in beide gevallen is hoogtevrees een party pooper), en The Narrows)
  7. Bryce Canyon National Park (ca 1,5 uur rijden)
    https://www.nps.gov/brca/planyourvisit/outdooractivities.htm
    Hier beveel ik aan om 's avonds naar buiten te gaan om de Melkweg te aanschouwen. Ik neem aan dat je kinderen dat ook wel ‘wow’ gaan vinden.
  8. Highway 12 (200 km lang)
    Een van de mooiste scenic byways in het land. Opties genoeg: Kodachrome Basin, Hell’s Backbone bridge, Lower Calf Creek Falls (kunnen ze gaan zwemmen), je gaat wel keuzes moeten maken.
  9. op weg naar Moab (2,5 uur) (je passeert Capitol Reef National Park, maar dat zijn terug hikes, en tussen Hanksville en Green River ligt Goblin Valley State Park, met duizenden rotsen die op kabouters zouden moeten lijken. Leuke stop.)
    10 - 12 Moab
    Things to do: DE 10 BESTE buitenactiviteiten in Moab - Tripadvisor
    Er zijn 3 parken in de buurt: Canyonlands, met vlak ernaast Dead Horse Point op 30 km van Moab, en Arches, dat vlak boven Moab ligt. In Arches raad ik 3 hikes aan. Twee ervan zijn simpel en kort (die naar Delicate Arch en die rond de Windows Section), de derde is -letterlijk- een niveautje hoger (Devil’s Garden Trail) maar wel erg mooi (o.a. Landscape Arch ligt er).
  10. Monument Valley (3 uur rijden)
    Niet te missen uiteraard.
    14 - 15. Page
    Antelope Canyon, Horseshoe Bend, Lake Powell
  11. Ik zou een tussenstop overwegen in Flagstaff (een dik uur rijden) ipv ineens naar Grand Canyon te rijden. Mooi stadje.
    Voor de kinderen: Flagstaff Extreme - 2022 Alles wat u moet weten VOORDAT je gaat - Tripadvisor
  12. Grand Canyon South Rim (1 uur rijden)
    Ben je zeker een dagje zoet mee, ik raad de hike naar Ooh Aah Point aan (ook hier beter geen hoogtevrees hebben).
  13. naar Las Vegas (ca 5 uur rijden)
    19 - 21. Las Vegas
    Wat te doen in Las Vegas: de 10 beste activiteiten - Tripadvisor

Je kunt uiteraard spelen met die dagen en bestemmingen zoveel je wil.

Ik ben trouwens nog steeds bezig met een (erg gedetailleerd) reisverslag van mijn 23-daagse reis vorige herfst, als je dat wil, dan stuur ik alles door als het klaar is, hopelijk tegen het eind van de maand, ten laatste volgende maand.

Wow, dank voor je uitgebreide reactie! Super, met al die links. We gaan Moab inderdaad doen :slight_smile: Ik zal de uiteindelijke route laten weten. En heel leuk om jouw reisverslag te lezen, als het af is. Dus als je het zou willen doorsturen, heel graag! Nogmaals dankje :slight_smile:

Verzonden vanaf mijn iPhone met Wereldwijzer Reisforums

Zal ik doen, en weet je, de voorbereiding van zo een lange reis is bijna even leuk als de reis zelf :slight_smile:

Zeker waar, heb er zóveel zin in!

Verzonden vanaf mijn iPhone met Wereldwijzer Reisforums

Heb je een reisdatum? Van wanneer tot wanneer?

Komen 23/7 in San Francisco aan, vliegen 17/8 vanuit Las Vegas terug

Verzonden vanaf mijn iPhone met Wereldwijzer Reisforums

Ok, raften in Yosemite zal dan misschien niet meer mogelijk zijn, maar dat kan ook in Moab of in de buurt van Page.

Enneuh, het gaat warm zijn :slight_smile:

Om wandelen leuker te maken, zou je de kinderen kunnen leren Geocachen. Dat is een spel waarbij je schatten kunt zoeken over de hele wereld met een GPS. (de GPS kan ook een mobiele telefoon zijn met de Geocache app.)
Het spel is gratis en kan uitgebreid worden met meer caches bij een betaling van €30 per jaar. Dus dat is ook niet zo heel veel. Voor de vakantie en daarna kun je het in Nederland oefenen. Je kan dit in het buitenland ook spelen door de schatten offline te zetten. Hierdoor heb je geen data nodig. In het hotel of waar je dan wifi hebt kun je de app weer updaten en je gevonden caches uploaden.

Bij deze :slight_smile: Het duurt wel even vooraleer alles opgeladen is…