Mijn echtgenoot en ikzelf zijn tot op heden nog Amerika-rookies. Weldra brengen we hier verandering in, met een verblijf van 3 maanden, met trips rond NY, Texas en het zuidwesten (National Parks).
Graag hadden we (zoals velen hier, heb ik al gemerkt) raad / meningen gekregen over onze trip tot dusver.
Dit deel van onze reis loopt van LA tot LA, over een dikke maand, van half juni tot half juli, met een huurwagen.
Dag 01: LA - aankomst Dag 02: LA
Dag 03: LA / ophalen wagen - Palm Springs
Dag 04: Palm Springs - Laughlin
Dag 05: Laughlin - Flagstaff
Dag 06: Flagstaff - Page
Dag 07: Page - Kayenta
Dag 08: Kayenta - Mesa Verde
Dag 09: Mesa Verde - Maob Dag 10: Maob & Arches NP
Dag 11: Maob - Vernal
Dag 12: Vernal - Yellowstone NP Dag 13: Yellowstone NP
Dag 14: Yellowstone NP
Dag 15: Yellowstone NP - Salt Lake City
Dag 16: Salt Lake City - Torrey
Dag 17: Torrey - Bryce Canyon NP Dag 18: Bryce Canyon NP
Dag 19: Bryce Canyon NP - Zion NP Dag 20: Zion NP
Dag 21: Zion NP - Las Vegas Dag 22: Las Vegas
Dag 23: Las Vegas - Death Valley
Dag 24: Death Valley - Sequoia NP
Dag 25: Sequoia NP - Yosemite NP Dag 26: Yosemite NP
Dag 27: Yosemite NP
Dag 28: Yosemite NP - SF Dag 29: SF
Dag 30: SF
Dag 31: SF - Arroyo Grande
Dag 32: Arroyo Grande - LA / dropoff wagen Dag 33: LA
Dag 34: LA - vertrek
Zouden jullie dingen wijzigen / inkorten / verlengen?
En moesten we enkele dagen extra hebben, waar zijn deze best extra te spenderen?
Ik zou niet in Flagstaff gaan logeren maar in GCNP www.grandcanyonlodges.com Ook kan je best van LA naar GC met slechts een stop (bv in Kingman).
2 nachten in GC zou ideaal zijn vooral voor wandelaars en ook 2 nachten in Page (Antelope Canyons, Colorado Riverraft, Glen Canyon Dam, Horseshoe Bend etc etc).
Ik zou ook proberen in Monument Valley te overnachten en niet in Kayenta. Probeer eens The View hotel of Goulding’s Lodge.
Als je in Mesa Verde een tour naar Cliff palace of Balcony House wil maken kan je deze al reserveren in het visitor center in Cortez.
Je tijd voor Moab is erg kort, net als je tijd voor Yellowstone. Vanaf Vernal kom je eerst door GTNP park waar je nu helemaal geen tijd aan spendeert.
In Bryce zou je een dag minder kunnen doen. Niet zo’'n groot park. In Zion zijn 2 nachten minimaal. Neem de tijd voor ut12 tussen Torrey en Bryce www.scenicbyway12.comTussen Zion en Las Vegas vind je nog het fraaie Valley of Fire SP.
Death Valley zal erg heet zijn. Ik zou Seki overslaan en van DV via us395 en Tioga Pass naar Yosemite rijden met een tussenstop in bv Bishop of Mammoth Lakes.
Langs de kust tussen SF en LA kan je gemakkelijk 2 nachten doorbrengen (bv in Monterey en Pismo Beach). Met slechts een nacht zou ik Cambria verkiezen boven Arr Grande.
Dus samengevat. Ik zou speciaal meer tijd nemen voor Moab en voor Yell/GTNP
Yeehaw