tips 30 dagen noorwegen (voorlopige planning)

Oké vrienden, ik ga met een vriendin naar Noorwegen van 3 juli tot 3 augustus. Ik heb al een voorlopige planning uitgewerkt, maar alles kan nog veranderen.

3 dingen staan vast: 3 juli aankomst Oslo, 4 juli trein naar Bergen, 1 augustus trein Trondheim-Oslo, 3 augustus vliegtuig Oslo-Brussel
We hebben een tentje bij maar hebben ook al contact gelegd met couchsurfing hosts in Oslo, Bergen, Stavanger en Voss. DNT hutjes willen we ook doen

planning:

3 juli Oslo
4: trein naar Bergen
5: Bergen
6: liften naar Stavanger
7: Stavanger
8: liften/bus naar Tau - Preikestolen
9: ferry over lysefjord naar Kjeragbolten
10: liften/stappen naar Hjelmeland
11: liften naar Odda
12: trolltunga
13: liften naar Voss/Flam/aurland
14: liften naar Voss/Flam/aurland en daar mss een paar mooie dingen doen :slight_smile:
15: liften naar Lom
16: naar Spiterstulen geraken
17: Galdhopiggen hiken
18: naar Besseggen hiken
19: Besseggen hiken
20: liften naar Lom, Hjelle
21: Mt Skala Hiken
22: liften naar Geiranger
23: Geiranger is mooi!
24 25: liften naar Trollstigen, Romsdalseggen hiken
26 27 28 29 30 : Liften naar Trondheim + reserve

Enige ervaren reizegers die wat tips kunnen geven? Tips om tijd te sparen, dit zijn toch de belangrijkste dingen die ik wil doen/zien, is dit haalbaar? Veel hangt natuurlijk af van het liften. Belangrijk is ook dat we niet te veel geld mogen opdoen, ik vraag mij ook nog een beetje af waar we eten zullen vinden. Maar dat zal ik vooral aan locals moeten vragen.

Bedankt en Groetjes
David

Hoi David

Mooie planning! Alleen heb ik 0,0 lift ervaring… ik vind het dus ontzettend moeilijk om iets zinnigs te zeggen over de haalbaarheid en je echte tips te geven.

Eten is geen probleem hoor. Winkeltjes genoeg in Noorwegen maar wacht nuet tot laat met je boodschappen. Kom je langs een winkel, doe inkopen. Helemaal in jouw situatie.

Ik ben overigens erg benieuwd of het liften in Noorwegen een beetje lukt.

Groetjes Thijs

Hoi David,

Toen ik in Noorwegen stage liep heb ik enkele keren geprobeerd te liften van het station naar mijn woon/werkplek. Dat is me niet goed bevallen. De meeste keren heb ik de hele 8 kilometer moeten lopen. Dat was in het donker in de winter periode. Hopelijk zijn de mogelijkheden om te liften in de zomer beter.

Grtz Jan

Wellicht zijn de omstandigheden in de zomer beter
-in de zomer zijn er véél toeristen
-in de zomer is het zo’n 18u licht tegenover in de winter soms maar 6 uur dacht ik, in het donker zou ik ook niet beginnen liften.
-waar mogelijk zorg ik wel voor een backup plan (bus/trein)

  • op hitchwiki vind je veel tips over waar je het beste lift in elke stad.