Hallo,
Wij gaan in mei 3 weken naar thailand met ons dochtertje van 4jaar. We zijn avontuurlijk ingesteld en willen wel wat zien van het land.
Vooral natuur en dieren en avontuur (wandelen) interesseren ons, alsook tussendoor ook lekker luieren en chillen en samen rustig genieten aan mooie stranden.
Daar ons dochtertje net 4 is in mei, willen we het tempo van rondreis rustig houden, dus niet telkens na een 2-tal nachten weer ergens anders heen hoppen.
Wij dachten te starten in het noorden (chang mai / chang rai) - vanuit BKK met nachttrein naar chang mai. Dan terug na x aantal dagen vanuit Chang Mai met vliegtuig naar ofwel omgeving Koh Chang - ofwel omgeving Koh Samui - ofwel omgeving Krabi.
Welke kustlijn (eilanden) is het best aan te doen in de maand **mei **(minst kans op slecht weer)? Mede ook rekening te houden met kleine trips vanuit desbetreffende omgeving of aansluitend in die streek?
Is het de moeite om ook tussenstop in te lassen in bijv. of Khao Yai Park of Khao Sok Park of Kanchanaburi - dit alles rekening te houden met mogelijkheden kindje van 4jaar (= wel makkelijk kindje dat van wandelen in draagzak houdt). Mag niet te overdruk of te zwaar worden.
We weten dat er zoveel moois te zien is, we beseffen dat we kiezen moeten maar daarom zijn alle nuttige tips meer dan welkom daar het onze eerste maal Thailand is. Ook aan te raden guesthouses / resorts (zeker met kindje van 4) zijn welkom - mag maar moet niet luxe zijn wel hygiënisch, enkel willen we wel eens enkele dagen vertoeven in een luxeresort op het einde van de reis.
Bijkomend vraagje: we zouden enkel bijv. 2 eerste nachten een hotel boeken in Bangkok. Dan dachten we ofwel ter plaatse te boeken via internet (notebook) ofwel ter plaatse in het guesthouse/hotel zelf?
Wat zou het beste zijn en goedkoopste zijn? Ter plaatse op dag zelf proberen of enkele dag(en) tevoren via notebook?
Alvast bedankt voor jullie reacties!
-Daar jullie avontuurlijk zijn ingesteld en natuur en dieren willen zien zou je zeker naar Khao Yai/sok moeten gaan. Echt een aanrader om een park te bezoeken…Kanchanaburi idem.
-De meeste kans op mooi weer in mei heb je eigenlijk overal. Het is het begin van de moesson en het is ovaral heet met kans op een fikse bui maar daar moet je je in mei niet veel zorgen over maken. Best lekker een buitje van een uurtje!
-verder boek ik persoonlijk altijd een plek bij aankomst, al ruimschoots van te voren, dan heb ik een hotel waar ik kan bijkomen en weet dat het goed is en kan ik een taxi nemen vanaf de luchthaven die mij er direct heenrijd zodat ik gelijk kan gaan genieten. (doe ik altijd via booking.com ivm kosteloos annuleren, hoteltip: Navalai river resort met zwembad op het dak en een serene corner kamer voor de kleine)
-Kan je geen plaats(koh samui/ Krabi/ Chang) aanraden, ben wel overal geweest, daar ikzelf geen kinderen heb cq kindvriendelijke accommodatie’s/excursies ect heb gedaan/geboekt. Slaap meestal in kindontvriendelijke hutten…
maar andere kunnen je hier vast mee helpen!
Alvast een fijne vakantie!
Suggesties voor kindvriendelijke accomodaties / guesthouses zeer welkom!
Alsook kindvriendelijke uitstappen (trekkings / tochten / wandelen - optie om kindje in rugdrager te nemen)
Welke kuststreek minste kans op regen in MEI?
(Krabi / Ko Samai of Koh Phangan / Koh Chang)
Alvast bedankt!
Hee Myrthe,
http://www.theatlantahotelbangkok.com/ is niet luxe, maar wel zeer schoon, en goedkoop. Vanaf 550 baht.Tevens kun je 2 kamers krijgen achter 1 deur, met een WC en een bad-douche. Ideaal met een kleine.
Mocht dat je budget te boven gaan, dan laat je op je kamer een bed erbij zetten.
Verder is er een zwembad, en een tuin met wat dieren.
Tevens is er een uitstekend restaurant beneden.
Er is een absolute zero-tolerance policy tegen sextoeristen.
Er bestaan in Thailand geen kind-vriendelijke hotels en guesthouses of trekkings. Thais zijn echter wel dol op kinderen, dus is er iets wat je wenst, dan wordt er altijd meegedacht, en meestal opgelost.
In Kanchanaburi is http://www.guesthousekanchanaburi.com/booking.html
aan te bevelen. Schoon en netjes, met een restaurant erbij wat elke avond vol is.
Een uitstapje naar Erawan NP moet je zeker maken, zoooo mooi!
Het weer is onvoorspelbaar, ik zou zeggen: Maak een plan A en een plan B, en beslis ter plekke. Persoonlijk zou ik kiezen voor Ko Chang.
Vrij compact, leuke stranden (White Sands Beach is te toeristisch voor mijn smaak, de rest is leuk), een hoge waterval, en als je nog reislust over hebt of bent uitgekeken: Ko Maak of Ko Kood liggen om de hoek.
Hans.
1 like
Het weer is nu eenmaal onvoorspelbaar. Er wordt vaak gezegd dat je in mei beter aan de Golfkust (Samui, Pha Ngang) kunt zitten dan aan de Andaman Zee-kust (Krabi, Phuket), maar ik heb in mei ook wel op Phuket en in Krabi gezeten en vrijwel geen regen te zien.
In mei heb ik ook wel eens 5 dagen op Ko Chang gezeten en in die 5 dagen is het hooguit een paar uur droog geweest. Verder alleen keiharde tropische buien, dag en nacht.