om je te kunnen helpen met een route voor je rondreis is het wel gemakkelijk om te melden wat voor slaap plaatsen je zoekt (luxe hotels,simpele guesthouses?):slywink:
ook is het wel handig om te vermelden wat je graag zou zien (cultuur,natuur of een combinatie van beide):slywink:
ik zou aan het einde van de reis ook nog een paar dagen bangkok doen (als je shoppen leuk vind) om mooie souveniers e.d. te kopen dan hoef je daar niet de gehele vakantie mee to sjouwen
als dit jullie 1e reis naar hier (=BKK) wordt-dan moet je weten dat mei (dat is altijd als de tix zo heel goedkoop zijn) ERG slecht, naar drukkend-heet weer kent-die regens waar iedereen zo bang voor schijnt te wezen komen dan-eind van die maand-echt als een verlossing.
mijn voorgaander dirk heeft gelijk; eigenlijk vraag je iets als ;;schrijf even een privereisgids voor ons-en wel meteen. je kan zo’n boek ook lenen of kopen-altijd handig voor als je weer de weg kwijt bent.
als je naar andere deel dit forum-reiscafe Thaild gaat en daar wat leest zul je ook zien dat vrijwel elke nieuwkomer prussies hetzelfde vraagt-dus die antwrden staan er al.
(het is allemaal wat onduidelijk en slecht georganiseerd op dit forum) maar ik meen te begrijpen dat dit deel eigenlijk is bedoeld vor mensen die georganiseerde rondreizen boeken
Het was mij niet duidelijk dat ik hier op het verkeerde forum zat.
Jeetje maar ik word niet blij van wat jij mij mededeeld, dat het weer niet fijn is rond die tijd. Oei ticket is al geboekt, en vakantie is ook al aangevraagd bij mijn werkgever…
Wat wij zoeken en willen in een reis, is cultuur en natuur, wil zeker wel een jungle tocht maken, en dacht daarbij aan Chiang Mai, laaste week een paar dagen (mag wat luxer aan het strand) en de rest van de trip in questhouses, hostel of een goedkoop hotelletje.
Moeilijk om te zeggen wat wij precies willen maar dit is een beetje het idee, willen veel met openbaarvervoer doen, waaronder trein en bus. En eventueel een lijnvlucht.
Kunnen jullie hier iets mee, en is het echt bar en boos in mei, want daar schrik ik van…
@ Dirkpei, ja shoppen daar houden wij wel van. Zullen proberen om zo weinig mogelijk in onze backpack te stopen op de heenreis, zodat er meer mee terug kan op de terugreis.
ja in mijn geval is het in iedergeval een man die je adviseert :lol:
en nee hoor zo erg is mei helemaal niet het is wel warm dat is zeker maar persoonlijk vind ik dit niet zo erg en dit is het begin van het regen seizoen wat in houd dat er zeker aan het einde van de middag of in de avond een kans op een stevige bui is (wat wel weer lekker verfrissend is)
ik zou zeggen als je eerst een paar dagen bangkok doet doe er dan ook de grote toeristische trekpleisters zoals paleis,wat po,wat arun en doe ook zeker een fietstocht (aanrader) vanaf bangkok neem de bus of trein naar katchanaburi, brug over de kwai rivier, en bezoek hier ook in de buurt de erawan watervallen en eventueel de tijgertempel, kijk hiervoor goed bij diverse andere posts hier of je dit wil of niet ivm het drogeren van de tijgers somige vinden dit heel erg andere hebben hier geen problemen mee
vanaf hier met bus of trein richting het noorden ayuthaya, sokathai (2 oude hoofdsteden met mooie oude tempel complexen), chiang mai hier kan je eventueel een jungle trekking doen maar dit kan in het hele noorden en is bij een minder grote stad mischien wel leuker ivm minder toeristen op je pad
doe deze trip lekker rustig aan neem de tijd om ook de sfeer van sommige steden te proefen en er niet snel alles te bekijken en dan weer snel weg
vanaf chiang mai kan je met het vliegtuig naar het zuiden met air asia (goede lowcost maatschappij) rechtstreeks naar phuket bijv. en hier vind je vele mooie en goede plaatsen om je laatste dagen aan het strand te slijten of vanaf hier naar bijvoorbeeld koh phi phi dat is dan geheel aan jullie smaak
in mei hoef je niet vooraf te boeken voor zowel vliegticket in thailand als hotels/guesthouses er zal plaats genoeg zijn ter plaatse echter zijn tickets hoe eerder geboekt hoe goedkoper (scheelt een paar euro meer niet) of je moet iets heel leuks vinden op het internet en persee daarheen willen dan zou ik wel een hotel/guesthouse boeken
:chin:Maak voor al niet een te vol programma geniet voor al van dit mooie land Siam water park is een leuk park voor een dagje plezier met water in de buurt van Bangkok of de zoo van Bangkok is ook de moeite waard:THAILAND:
wat nog te zien in Bkk;chinatown,jatuchak weekend market,rondvaart op de Chaya praya river,lumphini park om een frisse neus te halen.grote shopping malls voor te winkelen.Jim thomson house,de bekende kao san road.nog ff vermelden dat je in Katchanabury nog een oorlogkerkhof +een paar museas kunt bezichtigen.voor Chiangmai,wat umon,nightbazaar,bo sang,sankaphang,Doi Inthanon,pai etc…greetings;georgessiam from this moment homestay Buriram,Thailand.
:paranoid: ?
Zou je kunnen aangeven WAT er precies onduidelijk en slecht georganiseerd is op dit forum ?
Als dit bekend is, kunnen we altijd kijken wat er dan evt verbeterd kan worden… Dit forum ‘maken’ we met z’n allen dus als iemand verbeterpunten heeft hoor ik het graag zodat dit doorgegeven kan worden aan de redactie van WW.
Excuus voor het off-topic…