een maandlang wegdromen :-)

Hallo iedereen,

In maart 2014 zouden we graag voor een maand een rondreis willen maken in Thailand.
Ik heb al enkele boeken, sites en forums gelezen waaronder ook deze :slight_smile:
Het overdonderd me toch allemaal waardoor ik wel wat faalangst krijg :slight_smile:
Angst dat een maand veel te kort gaat zijn om dit avontuur te kunnen en willen beleven
Dus alle hulp is welkom eh mensen :wink:
Graag willen we toch zoveel mogelijk zien en kunnen genieten van zowel natuur, cultuur en bevolking en af en toe een strandje.
Dit allemaal misschien in een magisch pakketje ?!
Ik heb alvast een planning opgemaakt als een eerste houvast maar er is nog niets definitiefs gepland.
Dus als jullie nog tips hebben i.v.m. plaatsen, vervoer e.d. of aanbevelingen van 'dat moet je echt gedaan of gezien hebben ’
laat maar weten he :slight_smile:

Maar soit ik zal de planning er een keer bij typen eh.

dag 1. Vertrek Brussel-Bangkok
dag 2-4. Bangkok (klimatiseren en verkenning)
dag 5. Bangkok-Floating market-Kanchanaburi-River Kwai
dag 6. River Kwai (verkenning,watervallen en Birma spoorlijn?)
dag 7. River Kwai-Ayutthaya
dag 8. Ayutthaya-Bangkok-Chian Mai (nachttrein)
dag 9-12. Chiang Mai ( verkenning en trektocht ?)
dag 13. Chiang Mai-Chiang Rai
dag 14. Chiang Rai (gouden driehoek?)
dag 15. Chiag Rai-Phuket (vliegtuig?)
dag 16-17. Phuket
dag 18. Phuket-Khao Sok
dag 19. Khao Sok
dag 20. Khao Sok-Don Sak pier-Kho Pha Ngan
dag 21. Kho Pha Ngan
dag 22. Kho Pha Ngan -Koh Samui
dag 23-25. Koh Samui
dag 26. Koh Samui-Bangkok
dag 27-29. Bangkok
En dan spijtig genoeg weer naar huis :frowning:

Ik weet nu niet 100% of dat deze route mogelijk is volgens qua haalbaarheid en vervoer…
En of er misschien nog andere plaatsen worden aangeraden?!
We zouden graag alles zelf willen plannen zonder reisorganisatie en we zouden zeker een trekking willen doen al dan niet met een gids?
Maar alleszins een trekking dat niet zo toeristisch is aangelegd want dat lees ik wel vaak spijtig genoeg.
En nu ja of dat die trekking best gebeurt in Chiang of Rai? Of ergens anders?
Het mag best wel heftig zijn met alle toeters en bellen eraan :slight_smile:
Hoe minder mensen en des te meer fauna en flora graag :slight_smile:
Ook heb ik gelezen dat er zoveel Nationale parken zijn, maar welke zijn eigenlijk echt de moeite om te doen?
En dan mijn laatste vraag voorlopig :wink:
Kun je een nanno-simkaart voor een i-Phone ginder bemachtigen?

Zo dit was alvast een begin van ons mogelijke avontuur en we kijken heel hard uit naar jullie reacties.

Groetjes Anke en Jochen.

Ik denk dat je je vergist in de reistijden je bent wel erg veel aan het reizen.
Waarom maar 1,5 dag in kao sok en 1 a 2 dgn koh phangan.
Van kao sok naar koh phangan ben je minimaal een halve dag onderweg.

Ik zou echt wat minder reizen

Zie hier zoals Baco het al zegt een hele meute mensen die zich erg vergissen in de reistijden en het regelen ervan ter plaatse.
Ik denk dat het komt dat er veel mensen bij reisorganisaties zoals Fox en Kras reizen gaan kijken en dan zelf een reis in elkaar fabriceren.
Is helemaal niks mee hoor maar ze vergeten dat je met zulke rondreizen zoveel aan het reizen bent dat je alles heel erg gehaast bekijkt en doet en dat alles al geregeld voor ze is hotel, binnenlandse vluchten e.d.
Ik adviseer mensen altijd om relaxed rond te gaan reizen niet alles van te voren vast te leggen en gewoon zien van hier is veel te doen hier blijven we wat langer en op een andere plaats wat korter (maar wel globaal een route uitstippelen doen wij elke keer als we naar Thailand toegaan maar alle plaatsen die we dan willen bezoeken lukt lang niet altijd en er vallen altijd wel een paar af).

Mmmja dat kan :slight_smile:
Misschien enkele dagen van Bangkok af pitsen om verder te verdelen dan aan Khao Sok en Kho Pha Ngan ?
Of is er eventueel een ander reisschema dat je aan raad?
Het is bijvoorbeeld ook te zien waar we onze trekking gaan maken en hoelang die gaat duren,zodat het dan zowiezo allemaal gaat verschuiven.
Het kan ook zijn dat we enkele plaatsen van het zuiden zouden afdoen of meer in het noordoosten te kunnen gaan trekken ook omwille van minder toerisme en meer plaatselijke bevolking en ook omdat we dan toch in de " buurt" zouden zijn.

Tabemartine,klopt idd.ik heb enkele organisatie’s bekeken en daaruit de route afgeleid.
Dus mss is het dan beter dat we zeggen van bv aankomst Bangkok vandaar uit naar Chiang Mai,Chiang RAI eventueel als er tijd extra is naar het noordoosten en terug naar Chiang Mai daar vliegtuigje opstappen en naar het zuiden en mss maar 1 bestemming ervan op te geven als houvast en dan verder te zien ter plaatsen,nee?
Klinkt deze dan beter ? :slight_smile:

Ah en btw het enige dat we zouden vastleggen is onze eerste twee dagen slaapverblijf dat we onmiddellijk naar onze guesthouse kunnen gaan,dat we daar ons niets van moeten aan trekken en dan ook eventueel onze trekking vastleggen he. Ti’s natuurlijk allemaal te zien hoe dat het verder loopt :slight_smile: dit is nog maar een prille fase :slight_smile:

:chin:Een maand voor Thailand is natuurlijk altijd te kort voor ons als liefhebbers :slywink: maar om de eerste indrukken op te doen zeker prima
maar zo als andere al schrijven neem er de tijd voor om er van te genieten en ga je niet te veel verplaatsen kost veel tijd en geregel.
zal voor noord Thailand wat meer tijd uittrekken.en helemaal in het noorden ALLEEN de gebaande wegen te verlaten lijkt me ook niet zo verstandig(gewoon een gids mee nemen).of je moet veel ervaringen hebben met dit soort tochten.
heel veel plezier al vast met het voor bereiden van deze reis:vak02:

Hee AnkeJochen,

Ik ga helemaal mee met TabeMartine en Baco: Globaal een route maken, en verder ter plekke bekijken.

Wanneer je gaat voor Chiang Rai om de Gouden Driehoek te bekijken, dan zou ik me de moeite besparen, de Gouden Driehoek
an-sich stelt eigenlijk niets voor. Plak er dan wat dagen Chiang Mai aan, en bekijk de omgeving van CM.

Bedenk ook dat het in maart “terrible hot” kan zijn, weliswaar minder heet dan in april, maar toch heel warm. Dat maakt het vele reizen wat je nu van plan bent, een soort uitputtingsslag.

Hans.

Wij komen net van Khao Sok vandaan en toen naar Phuket.
Van Khao Sok ben je een uur met de longtailboot onderweg naar de pier, wij werden daar opgehaald om naar de locale busstation te gaan ongeveer een kwartier, toen half uur wachten op de bus en toen nog 3 1/2 uur met de bus naar Phuket busstation, daar werden wij weer opgehaald door organisatie en die brachten ons naar Phuket Patong beach, weer iets van 20 minuten. dus vergis je niet in de tijd met reizen!

Wij zitten nu nog 1 1/2 dag in Phuket Patong Beach het is schitterend weer!