Ik ga in oktober 11 dagen naar Israel/Jordanie. Backpack, afhankelijk van OV/taxi/liften
We vliegen op Tel Aviv (we komen in de nacht aan, is dit erg? Van daar willen we direct door of even ergens dichtbij vliegveld slapen en dan in de ochtend door naar Jeruzalem (hoe lang is dit?) en vanuit daar door naar Jordaniƫ. Daar wil ik Petra zien en de Dode zee en een woestijntocht + nacht. En dan weer terug naar Tel Aviv.
Gaat dit lukken? Tips voor een route?
En ik lees van alles over wel/geen Israelische stempel in je paspoort. Met stempel; welke landen kom je dan niet meer in?
Je hebt in ieder geval een goede reisbestemming gekozen
Aankomen in de nacht is in Tel Aviv goed te doen. Lekker rustig. Dichtbij het vliegveld slapen is nog wel een stukje rijden (taxi) Tel Aviv of Petach Tikva bijvoorbeeld. Van tevoren boeken is verstandig. Zeker ook bij de douane als ze je vragen waar je naar op weg bent. Met het OV van Tel Aviv naar Jeruzalem schijnt goed te doen te zijn.
Stempel in je paspoort krijg je niet. Los visum is veel beter.
Succes met je voorbereidingen!
Goede bestemming inderdaad en leuke route!
Nog een tip is Wadi Qelt. Ik denk dat je dan het beste van Jeruzalem naar Jericho kunt gaan met ov om daarvandaan een trip maken naar Wadi Qelt. Vanuit Jericho kun je dan de Allenby-grenspost nemen naar Jordanie.
Ben benieuwd wat je allemaal gaat beleven en hoe je het gaat vinden. Laat je het ons hier weten?
Hoi, je zou ook direct naar Jeruzalem kunnen rijden bij aankomst, het verschilt niet zoveel in tijd (15 min extra). Als backpacker kun je heel goed overnachten in het Abraham hostel, echte aanrader. http://www.abraham-hostel-jerusalem.com/
Goede tip! Het vliegveld ligt namelijk best ver buiten Tel Aviv in de richting van Jeruzalem.
Het hostel die je aangeeft is inderdaad een aanrader voor backpackers! Zelfde eigenaar als Fauzi Azar Inn in Nazareth, ook zoān leuk hostel.
Moet wel te doen zijn, in 11 dagen. Tel Aviv vond ik niet heel bijzonder, dus ik zou inderdaad proberen meteen naar Jerusalem te gaan.
In Jordanie zou ik proberen naar Wadi Mujib te gaan. Let op, bij de watervallen kan het heel glad zijn, maar het is daar mooi!
In Petra is het een hele klim naar het klooster, maar dan heb je en prachtig uitzicht!
Probeer in Jordanie een taxi te regelen voor het stuk, dode zee - Petra. Een mooie omgeving, met heel veel stops waard. (meestal wordt dit vanaf Amman gedaan, maar ik weet niet waar je de grens over komt)