We maken een rondreis van Amsterdam over land (Oost-Europa, Turkije, Syrië, Jordanie) naar Israël.
Nu ben ik echt totaal niet bekend met Israël en heb daarom enkele vragen.
We willen via de busverbinding Aquada-Eilat Israël binnenkomen. We hebben dan nog ongeveer 7 dagen om te besteden in Israël.
We hebben in ieder geval Jeruzalem (3 dagen) en Nazareth op de planning staan. Wat zijn verdere plaatsen/plekken/bezienswaardigheden die echt de moeite waard zijn en te bereiken zijn met OV? We willen eindigen in Tel Aviv waar we weer terug naar NL vliegen.
Ik zat zelf te denken aan Tiberias? En we zijn opzoek naar een plek om de dode zee te beproeven? Wat is een geschikte plaats hiervoor? Een ander idee was Akko en/of Haifa? Maar hier zijn de meningen over verdeeld…? Is het overigens de moeite waard een hele dag in Eilat te spenderen?
Israel is een klein land, waar veel te zien is.
Naast de oude stad Jeruzalem ben ik zelf ook in Bethlehem, de Dode Zee, de Golan hoogte, Tiberias en Tel Aviv geweest. Allemaal de moeite waard. Qua bezienswaardigheid kan ik je Masada en Bet She’an nog aanraden.
Let wel, je bent maar 7 dagen in Israel. Dus prop het niet te vol. In Jeruzalem kun je al zonder je te vervelen 3 dagen vertoeven. Als je de Dode Zee, Jeruzalem en Tel Aviv aandoet, dan is dat voldoende voor 7 dagen.
Bij de Dode Zee heb je verschillende mogelijkheden voor recreatie. Ik heb zelf En Bokek en En Gedi aangedaan. Het resort bij En Gedi is goedkoper, maar nog steeds van goede kwaliteit. En Bokek is luxer. Het is maar waar je voor kiest. Bij En Gedi heb je overigens nog En Gedi NP (‘David’s Spring’), een oase in de woestijn.
Voor informatie over busroutes in Israel verwijs ik je naar egged.co.il- Home Page.
In Eilat, Akko en Haifa ben ik niet geweest.