Graag zou ik as september een rondreis door Israel willen maken met mijn vriend. Deze reis gaat ongeveer 10-12 dagen duren.
Ik heb nog niet veel info gevonden over het zelf reizen in Israel. Mij leek het het makkelijkst om centraal in Israel te stationeren en van daaruit tripjes maken naar verschillende steden en bezienswaardigheden. Aangezien Israel een relatief klein land is denk ik dat dit mogelijk is. Wat raden jullie aan, echt rondreizen en steeds slapen op een andere plek en dagtripjes maken? Mij lijkt dagtripjes maken makkelijker en wat relaxter.
Hebben jullie verder nog info over bijvoorbeeld de plekken die we gezien moeten hebben, praktische info over slaapplaatsen en bijvoorbeeld goedkope vliegtickets?
Ik ga zelf weer snel op zoek naar informatie en hoop ook wat van jullie te kunne ontvangen!!!
ik raad je aan om op meerdere plaatsen in Israel te verblijven. Ondanks dat de afstanden in Israel niet groot zijn, is het - gezien het klimaat in Israel - prettig om op een dag, dat je een uitstapje naar een bezienswaardigheid uitvoert, niet te veel tijd verliest met reizen.
Verder kun je, als je op een plaats verblijft, veel beter de ‘plaatselijke sfeer’ proeven, dan in de situatie dat je een plaats even in de middag bezoekt. Zo zijn Tel Aviv en Jeruzalem totaal verschillende plaatsen, alhoewel ze niet ver uit elkaar liggen.
Als je 10-12 dagen gaat zou ik 3 plaatsen uitkiezen om te overnachten. En van daaruit die dagtochtjes uitvoeren.
Plaatsen om te bezoeken? Uit eigen ervaring:
Jeruzalem (!!!)
Dode Zee
Masada
Tiberias
Tel Aviv
Afhankelijk van de politieke situatie van dat moment, kun je ook uitstapjes maken naar Palestijns gebied (bijv. Bethlehem).
Hoi,
Ik zou ook zeker aanraden om op meerdere plaatsen te verblijven om de sfeer te proeven en niet teveel reistijd kwijt te zijn.
Ik ben zelf 8 dagen geweest en had een pakketreis naar Eilat geboekt, (dit was toen het goedkoopste). Ik ben van daaruit naar Jeruzalem, Bethlehem en Tel Aviv gereden. Ik kan je meer info geven, weet niet wat je precies wilt weten maar je kan me ook mailen of een bericht sturen.
Ik ga in september dit jaar ook voor 12 dagen.
de goedkoopste vluchts gaan via jetairfly vanuit luik of via koln german wings.
Ik heb een retourvlucht geboekt voor ongeveer 270 euro! Relatief goedkoop vond ik. Ik ben me ook nog aan het orienteren dus hartstikke handig dit forum!Ben erg blij met al deze goede tips:)
Wat fantastisch om al deze reacties te lezen!! Heel fijn dat jullie meedenken!
Jammer genoeg moet Israel om bepaalde redenen een jaartje wachten, maar goed, dan hebben we meer tijd om ons goed voor te bereiden! En met deze hulp gaat dat helemaal goed komen!!
Nogmaals bedankt en tips zijn nog steeds van harte welkom!
Mijn man en ik willen graag sept dit jaar naar israel voor een rondreis van 8 dagen en daarna nog een paar dagen relaxen in Eilat.
Hebben jullie misschien tips waar je het best kunt boeken?
En we willen het liefst met een gehuurde auto een dagprogramma volgens of iig in al van te voren geboekte hotels verblijven.
Word niet echt wijzer op internet!
Dagprogramma’s om zelf te volgen met tips voor verblijf kun je vinden op www.goisrael.nl. Ik ga zelf in september naar Israel en boek alles los.
Dus tips over welke reisorganisatie kan ik je helaas niet geven.
Arke vliegt op Israel, misschien kan je daar is kijken voor individuele fly drive programma’s. Er zijn ook legio mogelijkheden om alles elf te boeken…in september ook wel goedkoper denk ik.
Bedankt voor de reacties! Wij denken toch ook maar dat we alles los gaan boeken! Bij welke maatschappij hebben jullie je vliegticket geboekt?
En hoe bepalen jullie je route door israel?
Hoi,
Ik had toendertijd een goedkope aanbieding via Arkefly.
De route bepaalde ik door eerst een lijst te maken wat ik wilde zien en hoe lang ik ergens wou verblijven. De rest heb ik darop afgestemd.
Groetjes Henriette
Het vliegticket heb ik destijds (2010) bij El Al geboekt.
De hotels via booking.com en hotels.com. Maar er zijn veel andere sites waarmee dat zou kunnen.
De auto heb ik gehuurd bij Eldan car rental. de auto kun je het beste vanuit Nederland via internet reserveren. Dat is goedkoper.
Wellicht is het te regelen dat je bijvoorbeeld in Tiberias de auto huurt en deze dan in Eilat inlevert.
Ideeen voor plaatsen die je kunt bezoeken, zie mijn eerdere post in dit topic.