Dag,
In mei gaan we 14 dagen naar Israel (fly & drive). We willen ter plaatse overnachtingen gaan regelen in hostels en hotels.
In Jeruzalem gaan we waarschijnlijk een appartementje boeken voor een paar dagen.
Onderstaand een globaal overzicht van wat we allemaal willen gaan doen. Mogelijk hebben jullie nog tips of aanvullingen.
Ik heb nog wel een paar vragen:
- hoeveel dagen is voldoende voor Jeruzalem?
- hebben jullie ook plaatsen bezocht met een tour? Zo ja, welke kunnen jullie aanraden?
- Petra bezoeken met een tour vanuit Israel. Ervaringen?
- wat vinden jullie van de route?
- hebben jullie ervaringen met Jesus Trail/Gospel Trail (een meer daagse wandelroute van 60 km)
Ik hoop dat jullie leuke en handige tips voor ons hebben. Alvast bedankt!
2 dagen Jeruzalem
-
Dode Zee
-
Qumran
-
Ein Gedi
-
Hebron, Bethelem, Elah Valley
-
Masada (lichtshow)
-
Jericho
-
Berg der verzoeking
-
Caesarea, Jaffa, Tel Aviv
-
Nazareth
- verkondigingskerk
- Jozefkerk
-
Kafr Kanna
-
Meer van Tiberias
-
Tabgha (church of bread and fishes)
-
Berg van de Zaligspreking
-
Kafarnaum-
-
dag Petra (optie)
-
Woestijn Negev
-
Eilat
-
Eilat, Coral Beach Nature Reserve
-
Eilat, Red Canyon
-
Timna Park
-
Jeruzalem (Hemelvaartsdag)
terugreis
Vertrek vanaf Ben Gurion Airport 7.20 uur
Beste Jennie,
Leuk dat u uw vragen hier post en wat een goed vooruitzicht heeft u!
Wat betreft de tijd in Jeruzalem, dat ligt eraan of musea wilt gaan bezoeken. Houdt zeker rekening met 2 a 3 volle dagen. Is het echt meer dan waard!
Vraag goed na bij uw autoverhuur organisatie of u wel de Palestijnse gebieden in mag met uw huurauto. Meestal mag dit niet.
Ik heb net twee weken geleden een kort flitsbezoek gebracht aan Eilat en tevens door de Red Canyon gelopen! Ik wil terug! Er is veel te zeggen over Eilat, maar wanneer u zich richt op Coral Beach en de natuurparken eromheen dan is het zalig! De hoofdboulevard noem ik wel eens ‘mini Las Vegas’. Leuk voor een avondje. Maar dit is natuurlijk heel persoonlijk.
Trek ook voldoende tijd uit voor de Negev! En sla daarbij niet de Makthesh Gadol over. Genoeg te doen in de woestijn! (filmpje van ons korte bezoek aan Israël eind 2013: - YouTube). Op Facebook plaatst ik ook regelmatig foto’s en tips.
Het noorden is ook prachtig. Ook hier weer veel wandelmogelijkheden en natuurparken. De Jesustrail heb ik onlangs nog opgenomen in een maatwerk reisprogramma. Het is een tocht dat tot stand is gekomen door een prachtige samenwerking van mensen met diverse geloofsovertuigingen. Een goed initiatief! Daarnaast is er ook nog de Gospel Trail.
Ik kan nog wel even doorgaan
! Mocht u nog meer specifieke tips willen of op zoek zijn naar leuke slaapadresjes dan mag u natuurlijk altijd contact opnemen.
Heel veel pret met de voorbereidingen! Ik wens u een goede reis.