Rondreis Israël en Jordanië

Dag allen,

wij zijn een beetje aan het kijken voor een rondreis door Israël en Jordanië. We willen graag beide landen combineren.
Nu vraag ik me af wat de beste route is. We willen ongeveer 15 dagen reizen.

We zijn met 2 volwassen en 1 kind van 16.
We willen beginnen in Israël, Jeruzalem - Bethlehem - Tiberias, om in het noorden over te steken naar Jerash en Amman. Vanuit daar willen we Jordanië verder bezoeken.

Nu vragen we ons af of 15 dagen niet een beetje te weinig is? We begrepen dat Jeruzalem geen vliegveld heeft dus dat we aankomen in Tel Aviv. Is het gemakkelijk om vanaf het vliegveld gelijk door te reizen naar Jeruzalem?

Als dit allemaal mogelijk is zouden we het graag zo indelen:
1: Jeruzalem
2: Jeruzalem
3: Bethlehem
4: Tiberias
5: Tiberias
6: Jerash
7: Amman
8: Mount Nebo en de Dode Zee
9: Petra
10: Petra
11: Wadi Rum
12: Wadi Rum
13: Wadi Mujib
14: Terug nar Amman
15: Vertrek vanuit Amman

En verder, zijn Israël en Jordanië (vrij) goedkope landen? En is het het geschrikt om op de bonnefooi te gaan (geen rondreis boeken??). We willen graag alles op ons gemakje zien en niet vast zitten aan zo’n organisatie en haar planningen…

Alvast bedankt voor jullie hulp! :wereld:

Familie Janssen

Hoi!
Leuk voornemen zo’n vakantie!
je schema ziet er goed uit, zou er niet te veel aan aanpassen. Je kunt Wadi Mujib op dezelfde dag doen als dode zee en mount nebo. Vanuit Amman kun je een taxi huren met eindbestemming Petra. Deze brengt je dan langs de bezienswaardigheden onderweg, mount nebo, dode zee, Wadi mujib (aanrader!) en bijvoorbeeld nog kastelen. Het is een lange reisdag, maar je ziet zo ontzettend veel!
Ook zou ik proberen dag 7 niet in amman te verblijven, maar zo snel mogelijk weg. Je bent immers op de terugreis nog in Amman.

Beide landen zijn niet heel goedkoop.
Qua accomodatie is israel behoorlijk prijzig. Denk in Jerusalem aan een 3 persoonskamer algauw aan 60 euro. (low budget)
De accomodatie in Jordanie is wat goedkoper, voor zo’n 20 euro heb je en 2 persoons kamer. (low budget)
De entree voor 1 dag Petra is inmiddels al 50 euro per persoon!
Eten kun je voor ongeveer 7 euro per persoon.

Verder kun je in beide landen heel goed rondreizen op eigen gelegenheid. Er gaan voldoende bussen. Wel is het verstandig om deze minimaal een dag van te voren te boeken.

Heel veel plezier!

1 like

Heel erg bedankt voor je reactie!!

We willen graag door de kloof lopen in Wadi Mujib… kan dat was we vanuit Amman een taxi nemen naar Petra? Dus dat we gewoon uitstappen en later weer de taxi instappen?

Is Amman niet zo veel aan?? Want dan gaan we op dag 7 gewoon door naar Petra en nemen we verschuiven we die dag Amman naar de laatste dag.

Verder hebben we heel veel aan je reactie!! Bedankt!!

Familie Janssen

Het amfitheater in Aman is wel aardig.

Ik zou zeker niet vanuit Jerash in een keer naar Petra gaan zonder te stoppen bij Mount Nebo, de Dode Zee, en wellicht nog een aantal van de kastelen. Ik vond die dingen namelijk heel erg de moeite waard!

Sla ook Little Petra niet over. Minder bekend en minder toeristisch. Als je voldoende tijd hebt kun je met een gids wandelen in Petra, en dan afwijken van de begaande paden. Helaas had ik daar de tijd niet voor, maar het is wel iets wat ik nog een keer zou willen doen.

1 like

Bedankt voor de tips Jenny! We gaan zeker Little Petra bezoeken en wat meer zien van Petra dan de gemiddelde toerist doet. Kijken steeds meer uit naar onze reis!

Hoi,
We hadden een taxi bij het hotel geregeld. Volgens mij werden we om half7 opgehaald en waren we om 20.00 uur in petra.
De taxi hadden we dus een dag van te voren geregeld, we mochten op verschillende plaatsen stoppen, masada, mount nebo, zwemmem in de dode zee, de kloof wadi mujib (duurt zo’n 2.5 uur), en toen nog 2 kastelen waar ik de naam niet meer van weet. Als we iets moois zagen konden we ook nog even foto’s maken.

Amman zelf ben ik niet echt geweest, dus ik kan er niet zoveel over zeggen, maar ik hou dan ook niet zo van grote steden…

Zorg dat je in de kloof wadi mujib schoenen of sandalen hebt met een goed profiel, het is daar erg(!) glad. Lees hierover in mijn reisverslag bij mijn handtekening. Het is echt mooi, maar wees voorzichtig!

Heel veel plezier!