Reis Israël

Goedendag mensen,

Heb een paar vragen wat betreft reizen in Israel. Ik wil graag alleen reizen maar ben voornamelijk afhankelijk van openbaar vervoer.

Ik wil dit jaar naar Israel op vakantie in september / oktober. Kan ik rond die tijd gewoon op de bonnefooi gaan en alleen de vliegtickts boeken, naar Tel Aviv en terug vanuit Eilat? Heb gemerkt dat ik een creditcard nodig heb bij de hostels?

Kan ik ook dag kaartjes kopen voor de bus? Kan het op de site van Edded niet echt goed zien namelijk. Plekken zoals Metula, Tiberias, Safed, Nazareth en Cana kan ik op zich wel redelijk in 1 dag zien vanuit Haifa. Misschien Tiberias apart 1 dag voor vrij maken.

Ik ga voornamelijk op een paar plekken verblijven vandaaruit tripjes maken. Ik ga voornamelijk voor de geschiedenis. Stad als Tel Aviv die vrij modern is ben ik eerlijk gezegd niet super geintresseerd in. Zal er wel even rondlopen als ik daar ben omdat ik ook graag naar Old Jaffa wil.

Kan ik vanuit Tel Aviv ook de trip maken naar de Ramon krater? Bé’ Sheva kan ik wel naar toe weet ik, heb ik het goed begrepen dat je daar ook met een kameel de Negev woestijn in kan?

Verders ga ik ook naar Jeruzalem voornamelijk voor de oude stad. Knesset wil ik nog wel zien en het stadion van Beitar Jeruzalem.
Is hier 2 dagen meer dan lang genoeg voor?

Hoop dat mijn vragen duidelijk zijn, als er niets niet duidelijk is of nog info ontbreekt hoor ik het graag!

Alvast bedankt voor de reactie!

Groet,

Falco

Hoi Falco

Leuk dat je naar Israël toe wilt. Het is echt de moeite waard! Ik ben er 2 jaar geleden geweest en ga deze zomer weer. Je kan er prima alleen reizen en het openbaar vervoer is ook goed geregeld. Je hebt inderdaad wel vaak een creditcard nodig ja, pinnen kun je ook wel overal. Maar bij het afrekenen van hotels vragen ze wel vaak een creditcard.

Galilea meer is ook heel mooi, en de dode zee daar moet je ook eigenlijk geweest zijn! En de rivier de Jordaan. Ik lees dat je voornamelijk naar Israël wilt voor de geschiedenis. Dat vind je voor een groot gedeelte echt in Jeruzalem. Ik ben zelf 3 dagen geweest en dat was een heel vol en druk programma en heb nog steeds niet alles gezien. Dus 2 dagen zou ik wel heel kort vinden.

De Negev woestijn is ook heel erg mooi. Er staat daar ook een heel mooi fort, die moet je ook gezien hebben! Alleen met een kameel door de woestijn trekken dat heb ik nog niet gehoord. Het is echt belachelijk warm! Ik kan het je haast afraden. Eilat en het zuiden van Israël is het warmste gedeelte van Israël, de stad ligt eigenlijk in de woestijn. Je hebt daar wel mooie stranden en koraal. Dus als je wilt duiken, dat is de perfecte plek. Verder is de stad niet zo mooi hoor, alleen maar resorts en dure jachten enzo…

Ik hoop dat je wat aan mijn info hebt.

Groetjes Manou

Manou bedankt voor je reactie.

Als ik echter een creditcard nodig heb, heb ik een probleem aangezien ik er juist geen één heb.

Eilat ga ik echt alleen heen voor het koraalrif. Ik ga er alleen snorkelen, duiken mag ik niet ivm het feit dat ik niet tegen de waterdruk kan sinds mijn laatste operatie.

Dode zee was ik ook zeer zeker van plan wilde graag overnachten in Ein Gedi, omdat je daar ook de waterval van David heb lijkt me wel mooi om te zien en je kon er een dagtrip naar Massada maken dat ik begrepen heb.

Jeruzalem neem ik dan wat langer de tijd voor!

De rivier de Jordaan ga ik even zoeken wat de mooiste plekjes daar van zijn.

Hallo Falco,
Ben je uiteindelijk nog geweest? We zijn erg benieuwd naar je ervaringen!