Tips 11 dagen Jerusalem/Israel

Hoi!

Ik ga in oktober 11 dagen naar Israel/Jordanie. Backpack, afhankelijk van OV/taxi/liften :slight_smile:

We vliegen op Tel Aviv (we komen in de nacht aan, is dit erg? Van daar willen we direct door of even ergens dichtbij vliegveld slapen en dan in de ochtend door naar Jeruzalem (hoe lang is dit?) en vanuit daar door naar Jordaniƫ. Daar wil ik Petra zien en de Dode zee en een woestijntocht + nacht. En dan weer terug naar Tel Aviv.
Gaat dit lukken? Tips voor een route?

En ik lees van alles over wel/geen Israelische stempel in je paspoort. Met stempel; welke landen kom je dan niet meer in?

Bedankt!

Hallo!

Ik ga ervanuit dat je dit ook gepost hebt in het Israel forum, want ik heb zelf geen ervaring met in/naar Israel reizen, dus ik kan niet antwoorden op je vragen mbt dat onderwerp.

Ook tegen mij is altijd gezegd om geen stempel van Israel in je paspoort te laten zetten, vraag gerust een apart document waarop ze deze stempel kunnen zetten. Met zoā€™n stempel kan je eventueel problemen krijgen bij het bezoeken van (andere) landen in het Midden-Oosten zoals bijv. Oman. Ik weet niet of je echt problemen zal krijgen om Jordanie in/uit te gaan, wat ik wel begrepen heb van andere reizigers is dat het lang kan duren voordat je uit Jordanie de grens over mag naar Israel, dus reken op eventueel lange wachttijden aan de grenspost. Als je stempels van andere landen in het Midden-Oosten in je paspoort hebt staan en je komt aan op Tel Aviv kan het zijn dat je lang ondervraagd wordt en/of tenslotte het land niet in mag.