Hoi Allemaal,
Ik weet dat het kort dag is, maar toch…Ik en mijn vriendin hebben voor a.s. zondag avond (2 januari) een last minute vlucht naar Tel Aviv geboekt en daar op het vliegveld een auto gehuurd. Nu wil ik absoluut naar Jeruzalem en de Dode Zee. We hebben 1 week om rond te reizen. (Zaterdag 8 januari) weer terug. Ook wil ik als dat kan graag naar Petri in Jordanie. Is dit allemaal mogelijk, moet ik een visum hebben voor Jordanie ? en hebben jullie nog tips in de trant van… daar moet je absoluut heen…
Graag hoor ik een reactie van jullie.
Alvast bedankt
Jeroen
Israel is een klein land, waar veel te zien is. De auto is het meest geschikte vervoersmiddel, vind ik. De afstanden zijn niet groot. Dus als je vanaf Ben Gurion start, kun je in een week tijd gemakkelijk Jeruzalem en de dode zee bezoeken.
Het gebruik van in Israel gehuurde auto’s in Jordanie is niet toegestaan.
Voor Jordanie heb je inderdaad een visum nodig. Vanuit Eilat (maar misschien ook vanuit andere plaatsen in Israel) worden eendagsexcursies naar Petra georganiseerd. Daarbij kun je een dagvisum aanschaffen.
Ik adviseer je, als je in Jeruzalem bent, bij het toeristeninformatiecentrum nadere informatie in te winnen over excursies naar Petra. Misschien hoef je dan niet helemaal naar Eilat te rijden.
De oude stad Jeruzalem, de Dode zee en Petra is voor een week ruim voldoende. Bij de Dode zee heb je ook het Ein Gedi Natuurreservaat, een oase waarin je kunt wandelen. Masada is ook zeker de moeite waard. Verder moet je ook zeker een van de resorts aan de Dode Zee bezoeken voor mineraalbad, modderbad, massage, zwembad en (o ja) de Dode Zee zelf.
Veel plezier en laat eens weten hoe de reis is geweest.
Hoi Hjo,
Dank je wel voor de info. Als we terug zijn laat ik je in ieder geval weten wat we gedaan hebben en hoe. Vooral de tip van de auto (niet naar Jordanie) is erg nuttig. We gaan inderdaad dan kijken of we vanuit Jeruzalem een dagtrip kunnen maken naar Petra.
Tot over een week !
Groet
Jeroen
Ben erg benieuwd hoe het is geweest - met name de praktische dingen (auto huren etc). Wij gaan in April - enkel tickets geboekt tot nu toe, en wij zijn ook van plan om een auto te huren. Grt.
Martijn,
met betrekking tot die ‘praktische zaken’, heb je enkele concrete vragen?
Misschien kan ik ze beantwoorden.
Ten aanzien van het huren van een auto, ik heb mijn auto gehuurd van Eldan car rental. Als je de auto vooraf via internet reserveert, krijg je korting. Wellicht zal dit bij ander huurmaatschappijen ook het geval zijn.
Hallo,
Kan iemand mij vertellen als je ook met een huurauto in de westbank mag rijden??
groet herman
Ja, dat kan, maar op ‘eigen risico’.
Omdat de situatie veranderlijk kan zijn op de westbank, raad ik je wel aan om, als je in Israel bent, deze vraag nog even te stellen aan het verhuurbedrijf. Als je een navigatiesysteem gaat huren, dan kan deze zo worden ingesteld dat die Palestijns gebied vermijdt.
Hallo;
Ik had het zelfde voor en deze vraag heb ik aan de verhuurmaatschapij gevraagd en deze kon het risico omzeilen door een bijkomende verzekering van 31€ te verkopen .