Tipon

Hallo iedereen,

We gaan in 2016 naar Peru en hebben onze rondreis al zo’n beetje samengesteld. Nu vroegen we onszelf af of Tipon echt een meerwaarde (om een extra dag voor in te plannen) en of er in Peru nog andere sites zijn waar je dergelijke irrigatiesystemen kunt zien uit de (pre-?)Inca tijd, net zoals in Tipon? Of zijn deze minder indrukwekkend?

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Groetjes,

Isabelle

Hoi Isabelle,

Ik vind Tipon geen must als je niet superveel tijd hebt. Dan vind ik de cirkelvormige terrassen van Maras/Moray veel indrukwekkender!

Veel plezier!

Hallo Valerie! Bedankt voor de goede tip! Maras en Moray gaan we sowieso wel bezoeken, dus fijn dat het toch tot één van de meest indrukwekkende bezienswaardigheden behoort.

Groetjes,

Isabelle

Misschien nog een tip moest je Nazca in je planning hebben zitten: wij vonden de cantalloc aquaducten erg indrukwekkend en zeker de moeite van een bezoekje waard (liefst met een gids die alles kan vertellen over de irrigatiesystemen)

Hey Margyx,

Die zitten in de planning, maar bedankt voor de goede tip! :biggrin:

Dag Isabelle,

Nog even een late reactie.

Als je niet veel tijd hebt zou ik voorrang geven aan de Heilige Vallei, zoals Moray en Pisac, en niet naar de Zuidelijke vallei, zoals Tipon.
Alhoewel ik persoonlijk Tipon wel veel mooier vindt dan alle ruines in de Heilige Vallei…

Maar indien je wel tijd hebt, dan raad ik jullie een dagje Heilige Vallei aan om bijvoorbeeld Tipon te gaan bezoeken en verse vis te gaan eten in Lucre en het prachtige Andahuaylillas te bezoeken. Tegenwoordig bieden bijna alle reisbureautjes tours aan van een halve dag naar de Heilige vallei en je betaalt veel kans minder dan 15 euro.

Wist je trouwens dat er in het dorpje van Tipon een Vlaams project bestaat? Het heet Chico Latino vzw, altijd interessant om hen even op te zoeken :slight_smile:

Hey Indie,

Bedankt voor je tips!

Groetjes,

Isabelle