Tip voor in Mendoza en Salta

Ha medereizigers!

Ik kom net terug uit Argentinie, heb een fantastische reis gemaakt en wilde even wat hoogtepunten met jullie delen:
In Mendoza heb ik geraft en gemountainbiked met Argentina-rafting: erg goed geregeld en een heel mooi landschap. Je kan via internet een totaalpakket aan excursies boeken via Damaguanahostel, was uiteindelijk heel goedkoop en superveel actieve dingen gedaan (paragliden, raften, canopy, paardrijden)
In Salta heb ik in een heeerlijk guesthouse geslapen; het heet Casa Hernandez en ligt in San Lorenzo, iets buiten Salta. San Lorenzo is een erg groen dorp met prachtige huizen, mooi uitzicht over de bergen en een hele relaxte sfeer. Het ligt op ongeveer een kwartier met de bus vanaf Salta en de bus gaat elk kwartier dus als je van de natuur toch de stad in wil ben je er zo. De eigenaar van Casa Hernandez is Nederlands en we zijn daar erg welkom ontvangen, hebben heel mooi paard gereden in de bergen en hebben een pittige maar prachtige wandeling gemaakt in de Quebrada (een soort jungle) bij San Lorenzo.

Hopelijk hebben jullie er wat aan, ik heb het in ieder geval erg naar m’n zin gehad!

Liefs Iefke

Van onze klanten die we bij Alex en Rijkje onderbrengen krijgen we ook alleen maar zeer positieve feedback! En Salta en Mendoza zijn inderdaad zeer geschikt voor sportieve excursies. Salta en omgeving staat bij mij in de top 3 van regio´s in Argentinie, alleen is het me er te warm (en daarom woon ik in Bariloche).

Goeie tips! Heb er nog eentje aan toe te voegen voor degenen die in Salta willen overnachten en niet erbuiten: Hostal Inti Huasi. http://www.intihuasihostel.com.ar/en/the-hostel. Ik heb me nergens direct zo thuis gevoeld als daar en de eigenaren (Argentijnen) zijn super. Het is eigenlijk een knus rijtjeshuis met tuin en dakterras en een hele goeie, gezellige keuken waar veel gasten gebruik van maken om te koken en samen te eten. Twee keer per week (in december vorig jaar was dat iedere woensdag en zaterdag) organiseren ze de overheerlijke asados (bbq’s) met zalig bereid vlees, heel veel gegrilde groentes, salades, aardappels, stokbrood, sausjes en onbeperkt wijn voor weinig geld. Je eet family style aan een lange tafel en dat is ontzettend gezellig. Aan het eind van de avond met z’n allen de stad in om Salta onveilig te maken hoort er voor de liefhebbers uiteraard bij. Het hostel zit niet in het centrum maar wel vlakbij het busstation (echt om de hoek) in een rustige straat. Het is 20 min lopen naar het centrum en anders zijn taxi’s goedkoop.

Groetjes,

Eba

Hoi Iefke,

Dank je wel voor je goede kritieken… Het is altijd (heel) leuk om te lezen dat gasten het goed naar hun zin hebben gehad. Wij vonden het ook erg gezellig met jullie…

Heel veel succes met alles…

Dikke Saludos
Alex y Rijkje
San Lorenzo (Salta)
www.lacasahernandez.com.ar

Goede tips, bedankt!
Weten jullie of het mogelijk is om van Salta naar de zoutvlaktes in Bolivia te gaan?
En of dit goed te doen is,of een pittige onderneming?

Alvast bedankt!

Hola Nienke,

Dat is geen probleem, alleen rechtstreeks zal niet lukken…

Er gaan bussen vanuit Salta naar La Quiaca (grensplaats Argentinië) duur ongeveer 8uur, vandaar de grens oversteken naar Villazon (grensplaats Bolivia) en verder met de bus naar bv Tupiza… Een hoop gasten van ons doen vanuit hier een tour naar Salar de Uyuni of je gaat bv gelijk door naar het plaatsje Uyuni en doe vandaar uit een tour…

De busmaatschappij van Salta naar La Quiaca gaat meerdere keren op een dag www.balutsrl.com.ar

Bv een agencia die tours aanbieden in Tupiza naar Salar de Uyuni…
http://www.andes-salt-uyuni.com.bo/i_index.htm

Je bent dus wel even bezig om in Tupiza te komen maar de natuur onderweg is echt schitterend, je kunt misschien ook overwegen (afhankelijk vd tijd die je hebt) om een overnachting te nemen in Humahuaca en de trip zo op te delen…

Veel plezier met de voorbereiding!!

Saludos

Alex y Rijkje
San Lorenzo (Salta)

Wij gaan volgende week (eind januari) voor 5 weken naar Argentinie en willen ook graag naar Salta. Is het de moeite waard erheen te gaan in deze periode aangezien het er erg veel regent?
Alvast bedankt voor jullie reacties!!

Gewoon gaan, absoluut één van de mooiste regio´s van het land en die regenval is behoorlijk beperkt (af en toe een fikse bui, als je er bent zul je zelf blij zijn dat het er enkele uren regent). Groot voordeel van die regio is ook dat je mooie dagtochten of meerdaagse autoritten kunt doen, met als basis Salta.

groet,

Jan

Bedankt nog voor de tip! We hebben geweldig weer gehad en had Salta zeker niet willen missen.

1 like