Van Argentinie naar Cusco

Hallo!

Sinds twee weken zit ik in Buenos Aires voor een taalcursus van 1 maand. Wanneer deze is afgelopen wil ik doorreizen richting San Louis - Mendoza - Salta. Iemand tips voor leuke/interessante dingen of plaatsen in die omgeving.

Na 2,5 maand Argentinie wil ik graag verder naar Cusco voor de incatrail. Is het verstandig om dan terug te reizen naar Buenos Aires en hier een vliegtuig naar cusco te nemen? of zijn er betere en misschien goedkopere opties om in Peru te komen?

Ik hoor het graag als jullie ideeen hebben!

Groetjes Hilde

Wanneer deze is afgelopen wil ik doorreizen richting San Louis - Mendoza - Salta. Iemand tips voor leuke/interessante dingen of plaatsen in die omgeving

Hoi Hilde, heb je even? Vooral de regio Mendoza en van daar uit naar Salta biedt heel veel natuurschoon, gastronomie, cultuur.
Ik zou gewoon een nachtbus naar Mendoza pakken vanuit Bs Aires en San Luis later voor wat het is (best interessant, maar héél uitgestrekt en leeg). In Mendoza kom je de hele wereld tegen, allemaal op zoek naar de lekkerste wijnen. In Chacras en Maipú zijn er vele leuke bodega´s te bezoeken (te fiets of met excursies). Het gebied rond Potrerillos leent zich goed voor watersport, in de pre-cordillera rond Las Vegas kun je goed paardrijden en hiken. Ook het NP Aconcagua is zeer de moeite waard.

Tussen Mendoza en Salta heb je o.a. de Maanvallei (Ischigualasto) en Talampaya als interessante parken. Noordelijk van La Rioja begint Catamarca en de Argentijnse puna. Erg ruig, maar onontgonnen, dus er zijn geen voorzieningen. Deze beginnen weer te ontstaan rond Tafí del Valle (Tucumán) en de Valle Calcahquíes. Vandaar, al wijnslobberend in Cafayate, via Cachi naar Salta is een aanrader. Ook de beroemde Quebrada de Humuhuaca kun je eigenlijk niet overslaan… maar er is echt veel te veel om hier te beschrijven. Koop eens een goede reisgids zou ik willen adviseren.

Suerte,

Jan

En hoewel Jan en ik het liever niet toegeven, ook Chili heeft mooie gebieden, bijvoorbeeld het gebied rondom San Pedro de Atacama. Dus als je dan in Salta bent, steek je met de bus bij Purmamarca door naar San Pedro de Atacama. Vervolgens nog wat hoger naar Iquique (strand!) en dan nog 200km noordwaarts en je steekt de grens met Peru over. Hoef je niet terug naar Buenos Aires en je ziet nog aardig wat interessante dingen.