Tip: onveilige taxi's Managua

hola,ik heb al 3 keer op een reissite gelezen ,dat een nederlandse toerist door een local gevraagd werd waar hij heen ging en om samen een taxi te nemen ,lijkt gezellig,maar even later werd er nog een handlanger opgepikt en werd de toerist grof met wapen bedreigd en beroofd door echte criminelen en politie doet weinig,ook in Masaya is het voorgevallen. dus wees hiervoor op je hoede . voor de rest van het land heb ik nooit van dergelijke dingen gehoord of meegemaakt en ik ga er dit jaar weer gerust heen. gr. louis.:dag:

Thanks voor je waarschuwing. Je moet inderdaad nooit meegaan met mensen die je niet kent. Als je berooft bent is het verstandig om aangifte te doen bij de politie. Niet alleen voor je verzekering, maar zo wordt ook de politie op de hoogte gehouden van de actuele criminaliteit.

Verder kun je prima veilig reizen in Nicaragua. In het eerste forum bericht ‘algemene informatie Nicaragua’ kun je wat meer lezen over taxi’s, ov en veilig reizen. Evenals onderstaand artikel: Kun je veilig reizen in Nicaragua?

Saludos,
Sole

Bij taxi’s moet je altijd opletten dat ze een rode rand om hun nummerplaat hebben, anders kunnen het nep-taxi’s zijn. En onthoud hun nummerbord, dat maakt het eventueel later ook makkelijker voor de politie als er toch iets gebeurt.
Ik zag zelfs taxi’s met HELEMAAL GEEN nummerbord, daar moet je natuurlijk nooit instappen.

En nee ik zou ook niet gauw met iemand in een taxi stappen die mij daarvoor uitnodigt, ik zou meteen op mijn hoede zijn.

Ook buiten Managua gebeuren wel dingen met nep-taxi’s hoor. Dus let altijd goed op dat nummerbord, en spreek een prijs af voordat je instapt (je kunt van tevoren aan een Nicaraguaan vragen hoeveel het zou moeten kosten).

Het is wel vrij normaal dat taxi’s andere passagiers oppikken terwijl jij er al in zit. Als je dat niet wilt, moet je dat zeggen (en misschien extra betalen). Het is bij ons nooit mis gegaan, maar ook omdat wij wel letten op of het echte taxi’s waren.

Ik had ook inderdaad op de al eerder genoemde tip gelet over het nummerbord. Maar mij viel ook op dat er service taxi’s zijn die je mogelijk deelt met andere. Deze heb ik verschillende keren genomen en geen probleem gehad. Meestal werd degene die als eerst in de taxi stapte als eerste afgezet, mits dat een bestemming van andere eerder op de route lagen.
Ik heb gelukkig geen problemen gehad en zou zo weer in die taxi’s stappen.