Kan je veilig s' avonds weg

Kan je s’ avonds veilig de stad of dorp in om wat te gaan eten of drinken? Ik hoor berichten dat je beter als t donker is in je hotel kan blijven. Wij willen misschien rond gaan reizen maar om nou na 19.00 uur in je hotel te moeten zitten lijkt me niks…

Via Wereldwijzer app

Hangt een beetje af in welke plaats je zit en in welke buurt het hotel staat? Weet je dat al?

Nee nog niet we willen eigenlijk gewoon op ons zelf rondreizen met het openbaar vervoer en zoveel mogelijk slapen bij b&b’s en kleine hotels. Wij hebben op deze manier ook in Cuba gereisd (met huurauto) en dat was daar heel goed te doen je kon daar in iedere plaats veilig uit eten of war gaan drinken

Kan prima, heb me nergens in Nicaragua onveilig gevoeld. Ben dan wel een man, maar toch.
Als je niet in een achterbuurt van Managua terecht komt is er niks aan de hand :slight_smile:

Hola,

Dit kan zeker, Nicaragua is heel veilig. Wel raad ik aan om bij langere afstanden of afgelegen bieden een taxi te nemen als het donker is. Als je twijfelt, kun je ook altijd even aan je accommodatie vragen of je kunt lopen of beter taxi kunt nemen.

Saludos,
Sole

Dank voor jullie reacties, we houden zeker de optie open om naar Nicaragua te gaan.

Via Wereldwijzer app

Beetje late reactie maar kan nuttig zijn voor wie nog moet reizen.
Ik ben 3 weken alleen door Nicaragua getrokken en heb mij nooit onveilig gevoeld. In meerdere reisgidsen gelezen dat je in Nicaragua best niet naar buiten gaat eens het donker is maar begrijp niet waar dit vandaag komt. Alsof je op reis de ganse avond binnen zou blijven. Ik vraag in het hotel telkens of er onveilige buurten zijn maar in de centra van de steden en dorpen nooit problemen gehad en ik wandelde dikwijls tot middernacht rond. Als ik tijdens de nacht een lange afstand moest wandelen nam ik een taxi.
Manuagua heeft wel een slechte reputatie. Ik ben er maar 1 dag geweest en tijdens de dag alleen rond gewandeld en 's avonds met gezelschap in de buurt van Los Robles, Hippos en mij ook veilig gevoeld.

Trudy