Time flies

(origineel bericht op be-more.nl)

Time flies

De eerste week zit er alweer op. De tijd is uiteraard weer voorbij gevlogen. Ik ben er pas een week en tegelijkertijd voelt het alsof ik nooit weg ben geweest.

Als een soort van ‘spek en bonen’ vrijwilliger doe ik gewoon mee met het programma van de andere vrijwilligers.

Op maandag, woensdag en vrijdag ochtend zijn we met de kleintjes meegeweest naar zwemles. Dit gaat er iets anders aan toe dan in Nederland. In plaats van van ‘kikker spreidt sluit’ doen ze de kinderen hier gewoon een band om zodat ze blijven drijven en laten ze ze als hondjes spartelen in het water. Als ze zichzelf eenmaal drijvende kunnen houden gaan ze geloof ik beginnen met het echte zwemmen. Het is heel leuk om te zien dat de kindjes die eerst bang waren, met hulp van vrijwilligers en de (leuke) badmeester uiteindelijk toch het water in durven.

Zaterdag ben ik met Wilma en 3 meiden naar de bioscoop geweest. Onderweg zagen we natuurlijk van alles, zo ook kleine kindjes bij de stoplichten die om geld stonden te vragen. Wilma vertelde aan de meiden achterin de auto dat het niet slim was om geld te geven omdat ze dat toch aan hun ouders moesten geven. Dat vonden ze toch wel erg zielig. Grappig om te zien dat ze hun zielig vonden, terwijl hun situatie nou ook niet ideaal is. Waarschijnlijk komen ze daar zelf ook vandaan.

Zondag zouden we naar het strand gaan. Leuk idee, helaas regende het de hele dag verschrikkelijk hard. In plaats daarvan zijn we maar met de vrijwilligers gaan bowlen in Galleria wat ook gezellig was.

Nu lekker met de kinderen naar het theater, kleine middag disco vanwege het slechte weer!

Oja, nieuwe foto’s weer op facebook en deze keer doen ze het gelijk!

Liefs, Marielle

(origineel bericht op be-more.nl)