Genieten, genieten en nog meer genieten!!

(origineel bericht op be-more.nl)

Genieten, genieten en nog meer genieten!!

Ik blijf het maar zeggen de tijd gaat snel, te snel. Mem is ondertussen alweer een week weg. Van de 4 vrijwilligers zijn er 3 op vrijdag weggegaan en de andere op zondag vroeg. Dus toen had ik het rijk eventjes heerlijk voor mij alleen. Dus dat hield in wassen, vegen, bedden opmaken, poetsen en nog meer poetsen. Maar wel even lekker om alleen te zijn.

Zondagochtend zijn we met alle kinderen, Peter, Yvon en ik naar de kerk geweest. Een hele belevenis opzich. Het is allemaal vrolijker. Eerst word er een half uur gezongen met een band met gitaar, keyboard, drum en zang. Daarna is er een overdenking van een hele leuke pastoor. Die ook een grapje tussendoor maakt. En hij zet je ook echt aan het denken. Na de tijd is er nog thee/koffie om nog na te praten.
Afgelopen maandag en dinsdag heb ik in de creche geholpen bij al die schattige kindjes. En ze zijn nog schattiger als ze slapen haha…
Dinsdagmiddag zijn de nieuwe vrijwilligers aangekomen. Het klikt goed dus dat is natuurlijk mooi.

Woensdag begon dan de echte school weer voor de thuisschool kinderen. Het begon relaxt want op woensdag morgen staat schoolzwemmen op het programma. Daarna hadden we arts en crafts. Ze zijn de afgelopen tijd bezig geweest met sierraden maken. En de bedoeling is daarvan dat de vrijwilligers ze meenemen naar Nederland en opsturen naar Annemarie (ambassadeur van Palm Tree in Nederland) en dat die ze weer verkoopt. De opbrengst gaat dan weer terug naar Palm Tree. Een super idee natuurlijk. Donderdag zijn ik en een andere vrijwilliger naar het (aids)ziekenhuis geweest. Om medicijnen op te halen voor de kinderen hier. En geloof mij het lijkt niets op wat voor ziekenhuis dan ook in Nederland. En we hebben er vanaf 8 uur tot 3 uur gezeten. En we hoefden alleen maar de files op te halen van de kinderen, voor 1 kind de bloeduitslag ophalen en de medicijnen voor alle kinderen op te halen. Maar het is het wachten waard!

En vandaag zijn we na schooltijd naar de fitness geweest met alle kinderen. Een priveleraar van die fitness heeft een uur van zijn tijd beschikbaar gesteld om met de kinderen leuke dingen te doen en ook echt kracht oefeningen etc te doen. Natuurlijk helemaal super om zo iets aangeboden te krijgen.
Terug in de auto heeft Annemarie(1 van de andere vrijwilligers) verteld dat wij ze zondag allemaal meenemen naar een zwembad waar ze allemaal gek op zijn. Al die stralende gezichtjes. Dat is echt onbetaalbaar!!
Iedereen een fijn weekend en succes met de kou daar! Ik wou graag afsluiten met een gedeelte van een songtekst van Marco Borsato:

Sluit je ogen een seconde
zet een lach op je gezicht
zeg bedankt tegen het leven
voor de liefde en het licht
doe een wens voor iemand anders,
al lijkt het nog zo klein en stil
elke golf begint als rimpel
maar maakt altijd een verschil

Vier het leven om je heen,
hang de slingers op en dans met iedereen
Het leven is al veel te kort
ja, en alleen is maar alleen
Dus droom, durf, doe en deel met iedereen

De zonnige groeten vanaf hier!
Liefs Esther

(origineel bericht op be-more.nl)