Time flies

(origineel bericht op be-more.nl)

Time flies

Week 2 zit er ook alweer bijna op, de tijd vliegt echt voorbij! Vandaag was ik ontzettend moe en heb ik ’s middags echt ff rust moeten pakken. Merk toch wel dat de dagen veel energie kosten en je ’s avonds gesloopt bent. Ik verheug me heel erg op morgen, want dan ga ik het weekend op Safari (Hluwluhwle). Het weer was vandaag weer wat minder helaas.
De kinderen gaan hier 2 keer per dag naar de kerk. Elke dag worden we gezellig om half 6 ’s ochtends gewekt door de kerkklokken en ook ’s avonds om 6 uur gaan de kindjes naar de kerk. Ik ben vandaag met de kinderen meegegaan, maar vond het niet zo bijzonder. Veel van de oudste kinderen bidden niet, anderen lagen te slapen en na serieus 30x hetzelfde gebed, begonnen mijn ogen ook een beetje dicht te vallen. Gelukkig duurt een mis hier ongeveer 10 minuten. Tot slot heb ik me, zo gelovig als ik ben, nog even tot God gericht en nog snel wat schietgebedjes gedaan, dus hopelijk wordt het dit weekend prachtig weer en gaan we veel wilde dieren spotten!

Ook in mijn huisje wordt de band met de huismoeder en de kinderen steeds vertrouwder. De kinderen vinden het leuk als ik er ben, zelfs de kleine van 1,5 die op het begin niets van me moest weten. Alhoewel ik het niet leuk vind als ze aan mijn haar zit, want als het aan haar ligt trekt ze, met haar grootste smile, alle haren uit mijn hoofd. Voor de meiden is mijn haar bijzonder (blond en lang). Hier worden alle kinderen om de zoveel tijd geschoren, dus ook de meiden hebben kort haar. Één van de vrijwilligers schrok zich na een paar dagen dood toen ze een piemeltje zag tijdens het wassen van een kind, omdat ze alle dagen had gedacht dat het een meisje was haha. Dit is soms erg lastig te zien! Ik vind het voor de meiden sneu dat ze hun haren niet mogen laten groeien, maar het is hier puur voor de hygiëne en om te laten zien dat iedereen gelijk is. Vanavond ga ik nog even terug naar mijn huisje, omdat de oudste kinderen te helpen met hun huiswerk. Daarna duik ik héél snel mijn bed in, zodat ik morgen helemaal fit ben. Zondag zal ik mijn ervaringen van de safari met jullie delen.

Ik heb al meerdere keren geprobeerd foto’s te plaatsen op mijn weblog, maar helaas zit dat niet echt mee. Ik plaats mijn foto’s op Facebook, sorry voor degenen die geen Facebook hebben.

Liefs

(origineel bericht op be-more.nl)