Tickets geboekt, nu de rest....

Gisteren de knoop doorgehakt, en de tickets geboekt!

Het voorlopige schema ziet er als volgt uit, ben natuurlijk erg benieuwd naar jullie mening en tips!

Tokyo 1-8 - 6-8
Kyoto 6-8 - 9-8
Hiroshima 9-8 - 12-8
Osaka 11-8 - 14-8
Hakone 14-8 - 16-8
Tokyo 16-8 - 19-8

Nu wil ik alvast op zoek naar hotels in Tokyo. Graag in een “levendige” wijk, met winkels, restaurants e.d., waar mijn dochtertje ook wat kan beleven en zien. Welke buurten raden jullie aan?

Het valt mij wel op, dat de hotels ERG duur zijn; wil per nacht maximaal 100 euro kwijt zijn, dat maakt de keuze wel wat beperkter…

Groetjes,

Carlo

Ditvond ik een prima hotel in Tokyo, perfect gelegen bij Shin-Okubo station en betaalbaar.

Hallo Carlo,
het leuke van Tokyo is dat elk buurtje wel z’n charme heeft. Persoonlijk ben ik zelf erg fan van Asakusa. Leuke (winkel) straatjes, restaurantjes, een mooie tempel en dicht bij de metro.
Ik denk dat de hotels nog duur zijn omdat je al vrij vroeg gaat kijken. Sommige hotels in Japan accepteren pas boekingen vanaf drie maanden voor verblijf.
Maar deze tijd geeft ook goede gelegenheid om boekingssites in de gaten te houden voor deals. Bij booking.com kun je vaak ook kostenloos annuleren als je wat anders ziet (let op de voorwaarden!).
Het zou me sterk lijken als jullie niet onder de 100 euro per nacht kunnen komen. Ga ook kijken naar businesshotels. Inderdaad in eerste instantie voor zakenmensen, maar ook omarmd door toeristen. Kijk ook naar andere ketenhotels, die hebben ook weleens aanbiedingen.
In Asakusa zit bijvoorbeeld ook een vestiging van het Super hotel. Een kermisnaam, maar gewoon een goed hotel (en ik spreek bij deze uit ervaring).

Je bent ruim op tijd, dus dat gaat zeker goed komen!
Oh ja, als je een hotel gaat zoeken in Tokyo, vermijd hierbij dan de wijk Kabukicho. Ik denk dat die iets té ‘levendig’ gaat zijn voor je dochterje :wink:

Het is maar net wat je levendig vindt!
Wij hebben al in verschillende wijken van Tokyo in een hotel gezeten, er valt altijd wel wat te beleven.
Als je in een wijk met veel restaurantjes zit, dan is er een deel van de avond nog wel wat levendigheid.
Wij zaten ook eens in een kantorenwijk in een hotel, dat is heel andere levendigheid.
Als je in Akihabara zou zitten in een hotel, dat is ook een levendige buurt met veel neon en vooral geluid uit de diverse winkels.
Mensen “leven” in Japan wat meer op straat en in shops/restaurants dan in huis.

@ Zaan, bedankt voor de tip! Ik ga zo eens even kijken!

@ Rebecca, dank voor de tip over Kabukicho, ik zal mijn hotel meteen annuleren :-). Ik volg jouw tip op, boek alvast de hotels, en zorg dat ik kan annuleren indien nodig.

@ pa3fii, ik ben op zoek naar hetgeen jij omschrijft, restaurantjes én neon :-). Welke wijken zijn er typisch kantorenwijken? Deze wil ik vermijden, doet mij teveel aan mijn werk denken :wink:

Hebben jullie tips voor mijn schema? Wellicht een stad skippen?

Akihabara in Tokyo is zo’n wijk met veel licht en restaurantjes en natuurlijke veel electronica- en computershops.
Wij hebben 3 x in Tokyo in hotels gezeten, een keer was in Tamachi, daar valt niet zoveel te beleven.
Maar ook vlak bij de Tokyo Tower, daar ook wel veel kantoren, maar wel gezellig met restaurantjes.
Wat Nemensis zegt, in Asakusa is veel levendigheid; wij hebben daar niet overnacht, maar wel een bezoek gebracht.
Zit je bovendien vlak by de Sky Tree Tower, die wij nog niet bezocht hebben, toen wij er waren moest je nog reserveren omdat hij pas afgebouwd was.
In die toren zitten shops en restaurantjes, maar natuurlijk moet je dan voor het uitzicht over de stad gaan.
Je moet gewoon zoeken naar hotels in Tokyo op bv. Booking.com, daar wordt vaak wel omschreven in welke wijk de hotels zitten.

Voor de plekken in Tokyo; de eerste keer dat ik in Japan was, had ik een hotel vlak bij Kanda station. De straten rondom dat station zijn gezellig en levendig. Een ander voordeel is dat je slechts 1 halte van Tokyo centraal station af ligt, dus ook nog midden in het centrum.

Hoi Carlo,
nog even over je vraag over je schema. Bedoelde je een plek skippen om iets anders in de plaats te doen, of om meer tijd in de rest te besteden?
In het algemeen ziet je schema er goed uit. Je hebt, afgezien van Hakone, veel stad. Maar dat is op zich niet verkeerd; er is veel te zien in de steden, en je kunt met niet te gek veel reizen aardig buiten de stad in de natuur of in andere interessante plekken zijn.

Misschien een nachtje minder in Hiroshima en dan een nachtje overnachten op Miyajima?

Hi Rebecca, ja weet niet zeker of mijn schema goed is. Wellicht handig om alles maar onder voorbehoud te doen. Heb wel de hotels al geboekt, bedankt voor de tip :wink:
Mijn voorkeur gaat ook uit naar stad, en van daaruit excursies e.d. boeken. Is het handig om dit ook vooraf te doen, of kan dat ter plekke ook?

• Updated - - -

Ja, wellicht ook handig, lees dat 2 dagen Hiroshima ook voldoende moet zijn…

Hoi Carlo,
je schema zit logistiek heel logisch in elkaar (gekke zin, haha). De rest is een kwestie van persoonlijke voorkeuren.
Zo zou je kunnen overwegen om voor/na je naar Osaka gaat, een bezoek te brengen aan de berg Koya-san, en dan te overnachten in een tempel op de berg. Doe dat dan in plaats van een overnachting in Osaka, daar hou je dan genoeg tijd voor over.
Als dat je interesse niet is, en je liever iets landelijkers wilt, dan is Takayamaeen goed alternatief. Is wel even een ritje met de trein, maar wel een mooie rit.

Wat de excursies betreft, ik denk dat je dat allemaal het beste in eigen beheer kunt doen. Met de route is het waarschijnlijk voordelig om een railpas aan te schaffen. De vervoerskosten van de uitstapjes zullen dan al onder de railpas gaan vallen. En je hebt het schema volledig in eigen handen; wanneer je vertrekt, wat je ziet etc.