Tickets domestic en internationaal zelf of via reisbureau?

Hallo allemaal.

Ik heb gezocht op het forum, maar kon het niet vinden. Mocht ik niet goed gezocht hebben, sorry dan voor mijn vraag…
Wij willen graag een zesweekse reis maken naar Australie in onze zomervakantie. Wij willen de oost kust gaan verkennen met onze twee dochters van bijna zes en elf. Misschien is het een druk schema maar we willen vanalles zien. Vandaar dat we binnenlandse vluchten willen ipv dat we alles rijden. We willen van melbourne naar Sydney vliegen, van Goldcoast richting Uluru en van Uluru naar Cairns om vervolgens van daaruit terug te vliegen naar Nederland. We willen wel ter plaatse een auto huren voor de uitstapjes.
Normaal regelden wij onze tickets zelf ( Indonesië, Nieuw Zeeland, Amerika, Bahamas) omdat dat voordeliger was, maar nu twijfel ik. De ticketprijzen voor binnenlandse vluchten liggen toch vrij hoog en het zijn er ook best een aantal. Wellicht is het voordeliger om te laten regelen omdat een reisbureau korting kan regelen als je via dezelfde maatschappij binnenlandse vluchten boekt. Ik kan dat in ieder geval niet.
Jullie advies is erg welkom.

Ik zou het zelf doen en zo vroeg mogelijk. Virgin Blue heeft bijvoorbeeld allerhande ‘Saver’ tarieven voor vroegboekers. Hier een goede site: Book flights, hotels and holiday packages - eDreams AU

Hier een interessant stukje (uit 2011) over het prijsoffensief dat Virgin startte en waar ze nog steeds sterk in zijn.

Verder moet je heel goed letten op de bagage die je per ticket mag meenemen. Soms zijn de goedkoopste tickets alleen inclusief handbagage.
Realiseer je je ook dat je in onze zomervakantie in Victoria (niet ver van Melbourne) kunt skiën. Dat betekent iets voor de hoeveelheid kleding die je mee moet nemen. Doe je verder geen trajecten per auto/motels of cabins op caravan parks? Leuk hoor!

Omdat je nog een tijdje hebt, zou ik eerst een schema maken (zo mogelijk per dag) en dan eens een tijdje gaan googelen. En niets let je om ook bij een reisbureau de prijzen op te vragen. Mij lijkt het een heel leuk klusje.

Maak een schema

Dank voor je reactie.
Wij willen ter plaatse wel een auto huren om een kort traject te rijden maar omdat we veel willen zien zullen we dus het meeste vliegen.