Ook ik wil volgend jaar van 18-08 tot 09-09 naar Canada toe.
Heen naar Vancouver terug vanaf Calgary.
ik heb via Orbitz een ticket van BA gezien a € 748 pp met een overstap in Londen ( heen en terug 2.5 uur overstap tijd).
heeft iemand ervaring met Orbitz? krijg je geen gezeur dat je via USA hebt geboekt? dan is het namelijk alsnog een dure oplossing.
Een promo met verschillende luchthaven heb ik nog nooit gezien.
Ik heb diezelfde vluchten gezien. Via de website van BA zelf vond ik dezelfde prijs. Ik heb in het verleden ook al ticketten via Amerikaanse sites gekocht. Nog nooit geen problemen mee gehad.
Tickets boeken via Orbitz zal geen probleem zijn. Ik zie op dezelfde data trouwens ook een non-stop vlucht van Air Transat staan. Slechts een paar tientjes meer en de helft van de reistijd. Ik zou dan zeker voor AT kiezen, ook al omdat vliegen via en overstappen op Heathrow een grote overspannen ellende is. Ik weet niet hoe en of je gaat reizen in Canada, maar je kunt ook via Orbitz of b.v. Expedia.ca (niet nl of com) gunstige combi-tarieven vinden
Het boeken zal idd geen probleem zijn, ik ben alleen bang dat BA lastig gaat doen als ze zien dat ik via een omweg een ticket voor minder dan hun eigen prijs heb weten te bemachtigen en dat ze me alsnog laten bij betalen.
Air Transat staat overigens niet al te best bekend. Ze hebben nog oude toestellen zonder personal entertainment.
Het overstappen in LHR is tegenwoordig een heel stuk beter geworden nu alle vluchten van BA in terminal 5 worden afgehandeld.
Ik wil een reis bij een operator boeken en we willen graag de inside passage doen en dan het geijkte rondje verder. Vancouver-Tofino-Port Hardy-Prince Rupert-Stewart-Clearwater-Jasper-Banff-Calgary.
Je krijgt gewoon je e-ticket na boeking via Orbitz. Zonder toestemming van BA zou je de ticket niet via hen kunnen boeken. Dat geldt ook voor de overige maatschappijen.
Ik heb altijd zeer prettig gevlogen met AT. Die schermpjes vind ik zelf niet zo van belang en ook AT vernieuwt van tijd tot tijd de vloot. Dit jaar eigenlijk voor het eerst met de KLM(ook prima èn non-stop), maar dat had te maken met de aanbieding vlucht/camper.
Drie weken is best kort om ook nog de Inside Passage in te passen. Bovendien is de overtocht zeer prijzig(zeker met een camper, maar weet niet of jullie per camper reizen) en het weer moet wel meewerken, wat aldaar zeker niet altijd het geval is.
Misschien nog het overwegen waard om de route om te draaien. Calgary - Vancouver i.p.v. Van.-Cal.
Daar zijn een paar redenen voor;
Het eind van je reis is in september en dan kan het in de Rockies al flink koud zijn en is sneeuw ook niet uitgesloten.
Vanuit Calgary rij je voornamelijk met de zon in je rug en dat is prettiger dan andersom.
Huur je een auto/camper in Calgary dan ben je in ieder geval minder kwijt aan lokale belasting.
Vancouver is een veel leukere stad om je reis in te besluiten dan Calgary.
Luongo, bedankt voor je tips. Ik ga zeker nadenken om de route om te draaien. We reizen met een SUV van hotel naar hotel.
2 jaar geleden hebben we de Icefield parkway al eens gereden en dat is ons toen zeer goed bevallen. Nu hebben we meer tijd om de minder geijkte routes beter te bekijken. We kijken erg uit naar de Inside Passage en de zalmentrek in Hyder.
De tickets ga ik zeker boeken via Orbitz dat scheelt uiteindelijk toch te veel geld.
Heeft iemand nog voordelige tips om een auto te huren?
Een auto huren kan ook via Orbitz of b.v. Expedia.ca(niet .com of .nl) of via kayak of travelocity. Mogelijkheden te over. Boeken en betalen in CAD $ is meestal voordeliger dan in euro’s. Kijk wel even goed in de kleine lettertjes, want sommige autoverhuurders verhuren via deze sites alleen aan Canadezen.
Als je echt van de geijkte paden wilt afwijken zou je misschien ook nog kunnen overwegen om te starten in Whitehorse en af te zakken naar Vancouver. Dat geeft je de gelegenheid om het subliem mooie Tatshensini Alsek Park en het prchtige Atlin Lake te bezoeken. Verder via de Alaska Highway en de Cassiar Highway(hwy 37) zuidwaarts naar Hyder/Stewart, Kitwanga en Prince Rupert. Een fabelachtig mooie route.
Ik heb al verscheidene malen gevlogen met tickets besteld op Orbitz (tevens ook van op cheapoair) nog nooit problemen hiermee gehad. Je krijgt gewoon een bevestiging in je email en iets later (meestal zeer snel zelfs) je eTicket in je mailbox.
Thx JessCH.
ik ga eerdaags boeken, ben blij dat ik nog niet heb geboekt want dezelfde tickets kan ik nu voor €600,- per persoon boeken!>>>
Ik was een beetje bang dat ik zou moeten bij betalen in Nederland maar het blijkt dat dit dus niet het geval is.
niets staat mij nog in de weg om voordelig een ticket te gaan boeken. bedankt voor de reacties.
Voor wie in maart wil komen, KLM heeft de tickets op dit moment voor eind maart op 542 euro per retourticket.
Mijn ouders hebben geboekt en komen me bezoeken eind maart