Geachte wereldwijzen,
Met name deze, die veel ervaring hebben met brazillie. Uit de tegenstrijdige informatie hierboven kon ik niet op maken of ik mijn ticket moet veranderen…
Ik heb een paar maanden geleden al een retour ticket geboekt voor 4 maanden op Fortaleza (okt-feb). Nu dacht mijn vriendin dat het toch wel handig was om even de ambassade te bellen waar ze door verwezen werd naar het consulaat…Daar zij een vrouw dat we onze tickets moeten veranderen voor 3 maanden en dan ons visum verlengen voor nog een 90 dagen en dan ons ticket weer verlengen… wat ons 225 euro p.p. gaat kosten en veel moeite ( koekoek :-$) en misschien nog wel meer omdat de vluchten een stuk duurder zijn geworden…
Ik zeg we gaan gewoon in okober naar het vliegveld checken-in en gaan naar brazil, waar we na een maand ofzo op reis gaan naar verschillende landen in Zuid-Amerika (evt. Peru, Bolivia, Argentine) en dan weer terug komen in brazillie waar door weniet een volle 90 dagen in brazil zijn .
Maar volgens het vrouwtje van het consulaat maakt het allemaal niets uit en moeten we gewoon ons tickets veranderen en de hele heisa die daar bij komt kijken…
En als we weer terug zijn in brazil kunnen we als nog naar de federale politie gaan om een visum voor een extra 90 dagen aan te vragen…
mijn vraag is eigenlijk: komen we brazilie binnen met een retour ticket van oktober tot Februari op Fortaleza ? en dat we het in brazilie een extra 90 dagen aan vragen?
Mijn vriendin wil nu het zekere voor het onzekere nemen en de tickets meteen veranderen, maar als het niet per se hoeft dan hoeft het niet…
Ik hoop op een geruststellend antwoord… M.V.B !!!