Een moeilijk bericht voor mij om te schrijven, maar misschien kan ik er iemand anders nog mee verder helpen.
Onlangs heb ik een vliegticket gekocht om mijn vriend op te zoeken in Zuid-Afrika die daar een jaar verblijft. Hoewel ik net alles geregeld had (paspoort, vaccinaties, etc), heeft hij echter besloten dat ik nu niet in zijn leven pas en niet meer met mij verder wil.
*Ik heb dus een retourticket van Amsterdam naar Zuid-Afrika (Port Elizabeth), heenvlucht op 9 december 2009 en terugvlucht op 28 december 2009, beiden met 2 tussenstops in Madrid en Johannesburg.
*
Zo’n ticket kost vandaag (volgens skyscanner.nl) op z’n minst 963 euro; het lijkt per dag te schommelen tussen ongeveer 1000 en 2000 euro. Ik heb er ongeveer 545 euro voor betaald, maar met alle extra kosten die er voor mij bij kwamen, heeft het me totaal ongeveer 700 euro gekost. Misschien kan ik met iemand een tussenweg vinden met deze bedragen, zodat we er allebei nog iets aan hebben. De naam op het ticket veranderen kost ongeveer 20 euro.
Ik probeer het liever eerst op deze manier, voordat ik het probeer te annuleren, dus ik hoor het graag als iemand interesse heeft om in de decembermaand naar Zuid-Afrika te vliegen.
Wat een ongelofelijke gast zeg! Is het ook een suggestie dat je gewoon wél gaat maar dan om echt gave dingen te gaan doen hier in Zuid-Afrika??? Is natuurlijk niet wat je ervan voorgesteld had, maar ja, ticket heb je nu toch, je hebt rekening gehouden met deze weken in Afrika en zoals je aangeeft, heb je alles al geregeld.
Lekker naar de kust, zoek gave hostels of wat dan ook alvast vanuit Nederland uit, ontmoet veel nieuwe mensen, etc. Wedden dat je mister X zó vergeten bent
Ja, inderdaad nogal ongelofelijk… kan er zelf ook nog niet met m’n hoofd bij, de manier waarop hij dit allemaal doet vind ik erg vreemd, afstandelijk en oneerlijk. Hij heeft er toen zelfs nog op aangedrongen dat ik het ticket voor die periode (december) zou boeken, en een maand later zegt hij dat hij de relatie wil beëindigen en dat hij ‘al langer twijfelde’. Hij heeft zelfs niet het fatsoen om aan te bieden om de kosten te delen, aangezien ik sowieso al 180 euro kwijt ben aan dit gedoe! En de vraag is nog maar of ik het ticket kan annuleren en mijn geld terug kan krijgen…
Dus misschien is het inderdaad een optie om toch te gaan en andere dingen te doen, heb al een interessant project gevonden bij Morgan’s Bay/Haga Haga, maar helaas kost dat ook allemaal veel geld wat ik misschien niet vóór december bij elkaar ga krijgen. Het tweede punt is dat ik een ticket heb voor Port-Elizabeth en liever niet alleen wil reizen naar Morgan’s Bay, dus dan zou ik iemand moeten vinden die die kant op gaat. Ik heb ook totaal geen idee van de afstand en eventuele kosten die dat met zich meebrengt! Misschien nog maar een nieuw bericht plaatsen met de vraag of ik met iemand mee kan reizen…
Misschien is het gemakkelijker om dan vanuit Johannesburg verder te gaan reizen oftewel je laatste binnenlandse vlucht te laten vervallen. Leuke rondrit vanuit Jo’burg te maken (slim om dit samen met iemand anders te proberen te organiseren) en dan ook weer vertrekken vanuit Jo’burg)!?
Je bent anders ook altijd van harte welkom bij onze lodge voor 1 of meerdere nachten. Kijk anders eens op onze website voor ideetjes. Wij halen desgewenst ook gasten op bij Johannesburg international airport. Dan is vanaf dat moment alles voor je geregeld. We stellen graag een programma voor je samen als we een beetje weten wat je leuk lijkt.
Ik heb in J’burg overnacht bij Gemini backpackers. Het is niet het meest luxe of meest schone hostel van Z-Afrika, maar de eigenaar is erg aardig, en het personeel kan je helpen met het boeken van allerlei tours. Ze komen je sowieso gratis ophalen vanaf het vliegveld.
Zelf heb ik via hen een tour naar het Lion Park gedaan, en eentje door Soweto en het apartheidmuseum, en ik vond deze trips echt aanraders! Vooral ook omdat de gidsen alles behalve gehaast waren, en je lekker de tijd had om rond te kijken en foto’s te maken.