Ticket naar Bangkok september / oktober 2011

Lieve wereldwijze forummers,

Vanaf september / oktober 2011 willen wij (ik en Tim) vier maanden rondreizen door Zuidoost-Azië. Wat is dan handig / fijn / goedkoop?

• heen & terugvliegen naar en vanaf Bangkok?
  • heen naar Bangkok maar bijvoorbeeld terug vanaf Singapore?
  • vroeg boeken of juist laat?

We zijn flexibel in vertrekdatum, overstappen is oké en vliegen vanaf Brussel, Dusseldorf of een andere goedkopere vertrekluchthaven ook. We zijn met z’n tweetjes, tegen die tijd 26 en 29 lentes jong :slight_smile:

Ik begreep na wat rondneuzen op het forum dat retourtjes over het algemeen goedkoper zijn, maar geldt dat ook voor een retour met een open terugvliegdatum?

alvast bedankt voor jullie wijze & ervaren reacties op mijn vragen!

Ruth

Koop een retourtje met vaste retourdatum, maar die je kunt wijzigen. Ik denk dat dat de goedkoopste oplossing zal zijn. Er zijn soms goede aanbiedingen, bijvoorbeeld heen Singapore en terug Bangkok, maar veelal is vliegen naar en van dezelfde plaats goedkoper.

En vderder, tja, soms is vroeg boeken goedkoper soms laat, soms is Brussel goedkoop, soms Dusseldorf, soms Schiphol. Gewoon kijken en alles in de gaten houden. Een goed reisbureau kan je hier ook in adviseren, vraag anders een aan http://www.wereldwijzer.nl/davenuman/ Dave.

Ik zit met hetzelfde vraagstuk. Wil in september 3 weken naar Thailand. Wordt de eerste keer. De bedoeling is om alleen een ticket te kopen maar wat is wijsheid vroeg boeken of nog even wachten? De KLM werelddeals zijn weer begonnen maar die acties lopen nog niet tot september. Weet iemand hoe vaak de KLM eigenlijk dit soort acties heeft per jaar? Iemand anders misschien nog een goede tip voor wat betreft het boeken van goed geprijsde tickets in die periode? Ergens een korte tussenstop is geen probleem maar het moet wel leuk blijven.

Ik zit met dezelfde vragen. Ik wil half september naar bangkok vliegen en vanuit daar gaan reizen richting laos, cambodja en vietnam.
Ik kijk regelmatig naar de prijzen van de vliegtickets op verschillende sites maar op dit moment is via egyptair vanaf brussel het goedkoopste. Over de acties van klm weet ik verder niks.

groetjes

Ik heb inmiddels een ticket gekocht via tix.nl. Ik vlieg met Aeroflot van 4 tot 25 september voor in totaal 580 euro ( incl toeslagen en ann.verzekering). Heenweg tussenstop van 1 1/2 uur in Moskou en terug 4 uur. Is goed te doen dacht ik zo. Voor dat geld wat ik nu bespaar om niet met KLM of China airlines te vliegen kan ik mooi alle binnenlandse vluchten ruim betalen.

Ik heb geboekt met connections.be, ook erg concurrende prijzen!

Egyptair is, uit ervaring, ook nog wel een goede maatschappij, helemaal vergeleken met bijvoorbeeld aeroflot. Succes!

Bedankt voor al jullie tips! We gaan binnenkort boeken (omdat je maximaal 330 dagen van tevoren kunt boeken lopen de retourdata vooralsnog tot begin januari en we willen iets later terug) en dan laat ik weten wat 't geworden is!

Ruthy

Ben benieuwd wat het is geworden…
ben 2jaar geleden voor 430 euro in September gevlogen naar Bangkok, maar kan nu niets meer onder de 630euro vinden helaas.

Grt. Martijn

De laatste 5 jaar vlieg ik steeds met Airberlin. Hier kun je namelijk uitzoeken welke dagen in een bepaalde periode goedkoper zijn. 2 dagen eerder of later kan al een verschil leveren van € 80 euro. Vluchten rechtstreeks vanaf Dusseldorf of Frankfurt.

Ik vlieg eigenlijk altijd af Schiphol (Eva,China)dan hebben ze natuurlijk altijd wel aanbiedingen maar het zijn soms maar een paar tientjes.

Toevallig heb ik de goedkoopste vluchten in het najaar uitgezocht van air berlin. Ik weet niet hoelang je kunt gaan maar ik ben nog aan het twijfelen voor 46 dagen of 80 dagen.
6 okt tot 24 decem € 637. TERUG OP 24 DECEMBER IS HET GOEDKOOPSTE.