Ticket gevonden!

Hai hai,
Ik ga begin juli voor 5 weken naar Thailand. Ik heb een ticket gevonden via Finnair met een tussenstop op Helsinki. De heen reis duurt 14 uur en 20 min, de terug reis duurt 13 uur en 50 min, dit voor 653 euro. Is dit een goede deal? En heeft iemand ervaring met Finnair. De tijd van de overstap is heen 1 uur en 55 min en terug 55 min, is dit te doen?
Hoor graag van jullie!!

Groetjes Wendy

Sent from my GT-I9505 using Wereldwijzer

Geen ervaring met Finnair, wel met overstappen. Afgelopen jaar had ik een overstaptijd van 40 minuten in Australie, dit was prima te doen omdat we toch niet uit de zgn. transit-zone kwamen. Ik denk dat dat op jouw trip niet veel anders is…

Zaan,
Bedankt voor je reactie!! Weet jij toevallig hoe het zit als ik in Nederland al vertraging heb en hierdoor mijn vlucht op helsinki mis, regelen hun dan een nieuwe ticket?

Groetjes Wendy

Sent from my GT-I9505 using Wereldwijzer

Heb hem geboekt hoor!!! Spannend!!!

Via Wereldwijzer app

Daar durf ik geen zinnig antwoord op te geven, zal wel een kleine lettertjes verhaal worden…

Sent from my GT-I9100 using Wereldwijzer Reisforums mobile app

Finnair staat garant voor de overstaptijd en in geval dat je door vertraging je aansluitende vlucht mist, lossen zij dit op. :slight_smile:

Ooooh super dat is heel fijn om te horen

Sent from my GT-I9505 using Wereldwijzer Reisforums mobile app

Wij vliegen over 5 weken zelf met Finnair via Dusseldorf/Helsinki naar Bangkok. Zal je ter zijner tijd wel wat laten weten hoe het een en ander in zijn werk gaat.

Heb je wel in de gaten dat je langer gaat dan 30 dagen dat je dan in het bezit moet zijn van een visum. Je kunt nl zonder pardon 30 dagen in Thailand blijven. Blijf je langer, dan zul je een visum moeten aanvragen. Kijk hiervoor maar op de site van de thaise ambassade in nederland.
Als je dit wilt voorkomen kun je ook een dag het land uitgaan, b.v. naar Cambodja. Dan heb je geen visum nodig

Alvast veel plezier met de voorbereidingen van je reis.

groet Cor en Wilna>>>:zon02::wereld:

Voor dat ene (5e) weekje extra (zonder visum) kun je op het vliegveld bij de terugreis een kleine boete betalen.

Via Wereldwijzer app

Voor overstay betaal je 500 THB per dag. Voor 5 dagen dus 2500 THB en dat is meer dan 55 euro. Wat dan wel een probleem kan zijn, is dat je geweigerd wordt om te boarden door Finnair. Om in aanmerking te komen voor een 30 dagen visumvrije entré moet je namenlijk een ticket het land uit hebben binnen die 30 dagen…

Het is dus misschien toch goedkoper om een visum te halen voor 30 euro, of eventueel een ticket naar een buurland te boeken (b.v. Maleisië) en dan over land opnieuw Thailand binnen te komen. Dan krijg je namenlijk opnieuw een visumvrije entré voor 15 dagen :wink:

2 likes

Maar je zal toch maar net in dat ene weekje extra worden aangehouden om welke reden dan ook waarbij ze opmerken dat je geen visa hebt… Die kans is altijd aanwezig, en dan ben je wellicht verder van huis. Dus gewoon verstandig zijn en visum regelen.

Bedankt voor jullie reacties, ik ga gewoon een visum aanvragen. Zo neem ik geen enkel risico. Vind het allemaal wel spannend worden, nog maar 3 maanden voor vertrek hahaha

Via Wereldwijzer app

Ik ga regelmatig langer dan 30 dagen naar Thailand! Gewoon visum laten maken op het Thais consulaat in Amsterdam. € 30 . Gewoon even op de website kijken.
Veel plezier deze zomer…

Via Wereldwijzer app

Farang bedankt voor je reactie!!

Via Wereldwijzer app

Heeft iemand ervaring met thai lion air??

Via Wereldwijzer app

boete is 500 bath per dag plus een vermelding dat je illegaal in Thailand verbleef. Als je meerdere keren naar Thailand gaat en overstay gaat betalen dan kan je problemen krijgen. beter de grens overgaan dan krijg je 15 dagen extra

veel plezier

Ik heb gewoon een visum aangevraagt!! Bedankt voor je reactie

Via Wereldwijzer app