Overstay 1 dag, melden ofniet?

Hoi,

Maandag kom ik via land thailand binnen en mag dan dus 15 dagen blijven. Ik ga in bangkok mijn visum verlengen voor 7 dagen. Ik neem aan dat die 7 dagen erbij op komen en niet in gaan op t moment dat je de verlenging aanvraagt?
Ik vlieg 27 dec via bkk naar sydney, 1 dag te laat. Ik lees overal dat dit geen probleem is en als ik geluk heb zelfs geen boete hoef te betalen, omdat deze vanaf dag 2 in gaat. Ik vroeg me af of ik me op het vliegveld dan nog ergens moet melden om t zelf aan te geven, of moet ik bij de immigratie gewoon afwachten?

Gr. Pascal

hoelaat vlieg je op de 27 dec.?

als je zeg om 01.30 vliegt dan moet je gewoon voor 00.00 door de douane gaan en kost het je niets.

Officieel moet je vanaf dag 1 betalen, 500 baht per dag, maar vaak zijn ze vriendelijk op het vliegveld maar als ze willen dat je betaald heb je geen poot om op te staan.

:chin:volgens mij is 1en 2 dag telaat 1000bath per dag en 500bath per elke dag meer met een maximumum van 20000bath:THAILAND::cambodia:

het is echt 500 baht per dag ook vanaf dag 1 of het moet zeer recent nog veranderd zijn.

It is illegal to overstay your visa as it is a violation of immigration rules. Needless to say, you are also breaking the thai law. Overstaying is sanctioned under thai immigration procedures. Even if you overstay for just one day, legal actions could be taken up against your person. Usually though when you overstay for one day, it doesn’t carry a fine with it. The fine of 500 baht per day of overstay only begins after the second day, so if your stay expired on the 15th of March and you only reported to the immigration by the 20th, your fine will only be 4days of overstay or 2,000 baht.

uit ervaring kan ik zeggen als je over land thailand verlaat dat je echt ook de 1ste dag betaald

Officieel: je bent illegaal, en als je gecontroleerd wordt (bv je hebt ene verkeersovertreding gedaan, je taxi raakt betrokken in een ongeval, etc) heb je potentieel een groot probleem.

Ik zou zelf de gok wel wagen overigens, en gewoon naar het vliegveld gaan. De eerste dag wordt dan normaal gesproken kwijtgescholden, dus je hoeft meestal de 500 Baht niet te getalen. Op het vliegveld gewoon inchecken etc., als je iets moet betalen wordt dat je vanzelf duidelijk gemaakt.

Bedankt voor jullie reacties, we vliegen 18.00 dus wel echt een dag te laat.
Weet iemand of je bij t verlengen van je visa ook een ticket moet laten zien? Want dan zien ze meteen dat ik een dag te kort kom.

Nee, niet nodig. Je verlengt trouwens geen visum maar een visum vrije entree.