Twee dagen te lang geboekt (Overstay)

Beste reislustigen,

Ik heb een uur geleden in mijn gauwigheid twee dagen teveel geboekt voor Bali, je mag maar 30 dagen blijven maar heb snel geboekt van 22 okt. (arriveren 23 okt) t/m vertrek 23 nov. 2017, zonder na te denken dat is een maand = 30 dagen.
Na de boeking ga ik eens tellen en blijkt dat 32 dagen te zijn, heel stom natuurlijk, maar het zij zo, nu is mijn vraag bij vertrek of ze moeilijk doen, wie heeft ervaring daarmee, en graag de procedure op de luchthaven !!??

Groeten Henk.

Hoi Henk,

In dat geval moet je bij vertrek een boete betalen van 300.000 rupiah (€20) per dag overstay. Bij een overstay kunnen de immigratie-medewerkers je ook meenemen voor ondervraging, maar als het maar om 2 dagen gaat is dat niet waarschijnlijk. Als je meteen kunt betalen is een korte overstay van 2 dagen in principe geen groot probleem.

Bij aankomst in Indonesië kan de immigratiedienst je bij de paspoortcontrole ook om je uitreisticket vragen. Als ze dat doen en ze kijken er goed naar, zullen ze zien dat je langer dan 30 dagen blijft. Ze zullen je dan wellicht vragen om *of *een nieuw uitreisticket te kopen die binnen de 30 dagen valt (bijvoorbeeld een vlucht naar Singapore), *of *een visa-on-arrival (VOA) te kopen (35 USD). Een VOA is ook 30 dagen geldig, maar kan een keer met 30 dagen verlengd worden.

Een andere optie is natuurlijk om een 60-dagen-visum te regelen bij de ambassade in Den Haag.

Groeten,

Erwin

Beste Erwin
Bedankt voor de reactie, het ging mij om hoe het er nu aan toe gaat bij lichte overstay, ik heb ongeveer 10 jaar geleden eens 1 dag overstay gehad, ik heb toen betaald zonder problemen.
In elk geval is dat de gemakkelijkste en goedkoopste oplossing, al de andere dingen die je benoemt heb ik ook al bewust gedaan omdat we langer bleven maar kosten een hoop geld en veel tijd, zeker als je zelf je visum regelt voor verlenging, maar we hebben er de tijd voor, nogmaals bedankt voor uw reactie.
Groeten Henk.