Ticket duurder bij 2de web-bezoek klm

Waar je erg mee moet oppassen is het online kopen van tickets op klm.nl. Misschien wordt ik wat technisch, maar de website onthoud je ‘sessie’ van je website-bezoek aan een je vliegticket. Bij een 2de bezoek aan ditzelfde vliegticket zal deze iets duurder zijn geworden!!! :mad:

Controleer of dit gebeurd door aan iemand op een andere computer dezelfde ticket te laten bekijken. Je zult zien dat de ticket weer goedkoper is geworden, zoals deze was. Een andere oplossing is om je “cookies” weg te gooien. Vraag maar op je heen er is vast iemand die weet hoe dit moet:biggrin:. Ook dan zal de goedkope prijs weer zichtbaar zijn.

Het is een heel kwalijke zaak en ik ben ook opzoek naar een klm-persoon die me kan uitleggen waarom dit precies gebeurd. Of dat dit een 1-malig foutje was. Dit lijkt me namelijk niet kunnen…

Heeft iemand anders dit ontdekt of meegemaakt op een andere ticket-verkoopsite?

Hoi,

ja ik ken dit en dus tussendoor de cookies verwijderen.
Ik heb een keer een test gedaan waarbij ik eerst op de site van KLM.nl was en later op de duitse site KLM.de. Op de duitse site werd ik weer automatisch doorgestuurd naar de nl site en dus weer duurdere tickets. Ook hier weer cookies wegdoen en weer opnieuw aanmelden.

Ik zal proberen om deze test weer te doen binnenkort.

Frank

Net even gekeken maar had dezelfde prijs voor de tweede keer.
Ik heb wel een verschil met vertrek vanuit Dusseldorf naar Kuala Lumpur, ik heb een vlucht gezien met vertrek eind december en terug in januari en vanaf Dusseldorf was hij 747 Euro inclusief belastingen en vanuit Amsterdam 929 Euro.

Als ik vanuit Amsterdam een dag eerder vertrek dan is de vlucht nog een keer 200 Euro duurder. Het gaat om 27 december vertrekken. Wanneer ik op 26 december zou gaan is de vlucht 200 Euro duurder. Vertrek vanuit Dusseldorf op de 26e dan is de prijs 858 Euro i.p.v. 1129 Euro.

Ik heb deze keer niet een hogere prijs gekregen met de KLM vanaf Amsterdam of Dusseldorf wanneer ik voor de tweede keer op de site ben geweest. Maar flinke prijsverschillen zijn er wel dus het loont zich zeker om te shoppen. Het kan je honderden Euro’s besparen.

In de tijd dat je voor de tweede keer op de site bent kan er toevallig een boeking gedaan worden en dat kan net genoeg zijn om de laatste vrije stoelen in die prijsklasse weg te strepen. Hierdoor kan jij in een duurdere klasse terecht komen en dan lijkt het alsof de tickets duurder worden wanneer je een tweede keer inlogt maar theoretisch kunnen de stoelen in de goedkope klasse gewoon weg zijn.

Gr. Frank

Dat fenomeen ken ik ook. Heb het laatst met ticket zoeken naar Kuala Lumpur gehad. Cookies en/of geschiedenis wissen help zeker. Shoppen moet je zeker doen, want wij waren nu met een startpakket(vlucht+overnachting+transfer) goedkoper uit dan hetzelfde ticket los :slight_smile:

D-Reizen had ook zo’n truukje. De reis van je keuze was altijd uitverkocht en ze boden je dan een optie die “maar” +/- 100 euro pp duurder was. Heb het vaker getest en het gebeurde steeds… Het zijn een fijn stelletje soms :tssk: