Tickets zoeken !

Het zoeken naar een goedkoop ticket is een hele kunst geworden. Niet alle prijsvergelijkers hebben hetzelfde aanbod. En als u een aantrekkelijke prijs heeft gevonden, kan die een paar uur later alweer zijn verdwenen. Radar geeft enkele tips hoe u goedkoop kunt boeken.

De prijs van vliegtickets komt tot stand door fluid pricing. Dat is een prijscalculatie techniek waarbij de luchtvaartmaatschappij probeert om bij het vertrek het vliegtuig zo vol mogelijk te krijgen.

Een vol vliegtuig is het uitgangspunt van fluid pricing. Op elk moment kijkt het boekingssysteem: wat is er nog beschikbaar, hoeveel mensen gaan er nog boeken, hoe kan ik mijn prijs daarop afstemmen? Dat lijkt de ultieme marktwerking. Maar of dat zo is, is de vraag.

Verschillende reiswebsites publiceren namelijk een interessant gerucht. Luchtvaartmaatschappijen zouden door het plaatsen van zogenoemde cookies op de computers van klanten, hun klikgedrag in de gaten houden. Wie veel interesse heeft in een bepaalde vlucht zou om die reden een hogere prijs te zien krijgen.

Dus elke keer na het zoeken ff je cookies verwijderen. Ik heb het net gehad met Egyptair. Ik had 586 euro, op Nairobi.
Ging dan nog ff bij Ethiopian, Qatar enzo kijken en ik kwam terug op Egypt air. Zelfde data 701 euro… (*5 = …)

>>>

.

Ik kom aan 444 euro (en enkele centen) van Antwerpen naar Nairobi, met trein of vlucht naar Amsterdam.Heen en terug.
Je brengt me op ideeën, zou ik niet meteen boeken? Het kriebelt

Hallo, dat zou kunnen maar we hebben een paar weken terug geboekt en mijn vriending en ik zaten tegelijk te zoeken en kregenook dezelfde prijzen en ik kijk heel vaak naar de tickets. Het is nu verschrikkelijk als je een ticket zoekt voor de zomervakantie. Dan moeten we ook nog betaalbaar overnachten pffff. Maar de tickets hebben we in ieder geval inde pocket

En soms scheelt het zelfs als je wacht. Ik heb namelijk gewacht met het boeken van een ticket naar Nairobi en ineens bleken de tickets bij de klm enorm in prijs gedaald te zijn. En heb dus daar mijn ticket geboekt want zo goedkoop was egypt-air zelfs niet. Ik kijk ook regelmatig naar tickets en heb de ene keer wel en de andere keer niet dat de tickets erg in prijs zijn gewisseld

Jerop

Voor tips over Bali kan je beter naar het Indonesie forum gaan, nu komt dit een beetje over als reclame aangezien het verder totaal niet over Kenia gaat.

ja , en die zijn niet echt de goedkoopste , ze verwijzen naar bvb KLM en als je dan via KLM hetzelfde herhaalt ,dan kom je goedkoper uit bij een rechtstreekse boeking . Ze geven je wel de tip waar je de beste koop vind.

De website www.kayak.com vergelijkt prijzen van alle vliegtuigmaatschappijen op het door jou gekozen traject. Wij zijn op deze manier aan goedkope tickets naar Nairobi gekomen.

Ik heb zelf vorig jaar maart mijn ticket geboekt voor vorig jaar april, afgelopen januari een ticket geboekt voor februari en maart mijn ticket geboekt voor aankomende maand. Ik heb ongeveer alle beschikbare website bekeken en vergeleken en kwam tot 3 keer toe uit op travels.kilroyworld.nl als goedkoopste. Zij bieden evt. ook studententickets aan. Ik ben wel steeds flexibel in reisdata en luchthavens geweest. Eerste keer vanaf Brussel gevlogen, tweede keer Nairobi, en nu ook weer Nairobi. Wat nog een tip is om te kijken als je echt lastminute wilt boeken en het niet erg vindt vanaf Brussel te vliegen is www.jetairfly.be en dan bij promoties. Je kijkt op dinsdag, je vertrekt op zondag. Helaas vliegen ze niet in het laagseizoen (april,mei)