Op het moment heb ik een reservering lopen tot morgen van vliegtickets KLM rechtstreeks naar Denpasar. Voor 12 juli tot 30 juli betalen wij 2300 euro. Ik heb via verschillende vergelijkingsites gekeken. Maar ook rechtstreeks op Korea, Mal Asia, kan niet veel goedkopers vinden.
Is juli nu gewoon een dure maand, moet ik gewoon wachten en volgende maand nog eens kijken of zoek ik gewoon niet goed.
Op sommige websites scheelt het wel honderd euro maar daarvoor moet ik ook 1 x overstappen, de rechtstreekse van KLM niet. Maar lees op sommige fora dat mensen tussen de 600 en 900 euro tickets kopen en dan kan het wel interessant zijn, mits de reistijd niet een dag langer wordt.
Mijn ouders hebben bij Emirates voor 579 euro geboekt naar Jakarta in de maand Juni.
Tijdens de vakantiebeurs schijnen er ook veel aanbiedingen te komen, 1 daarvan hoorde ik gisteren tijdens de opbouw van de beurs; dat Cathay ook met een actie komt voor de maand Juli onder de 800 euro naar Bali…
Wanneer dinsdag de beurs begint, loop ik wel ff langs de vliegtuigmaatschappijen en zal de de ricketprijzen van juni, juli en augustus opvragen.
Dank je, Marcello ik zal je morgen nog even mailen voor ons verblijf. Maar zal ik deze tickets laten vervallen as maandag of gewoon maar doen. Normaal gezien is klm redelijk hoog in prijs Europese vluchten, maar nu lijken ze een van de voordeligste en rechtstreeks?
De tickets kunnen inderdaad goedkoper. Maar 12 juli is schoolvakantie en bouwvak, dus verwacht niet dat je tickets vindt voor minder dan 800-850 euro MET een korte overstap. Wil je goedkopere tickets dan zul je een maand eerder weg moeten.
Emirates vanaf Dusseldorf zou een goede gok zijn, maar dan heb je een stop in Dubai en mogelijk ook nog eentje in Jakarta.
(Helaas ben ik ook gebonden aan de schoolvakanties. Ik ben ongeveer 820 euro kwijt, en daarvoor moet ik een paar keer overstappen. Geboekt in oktober.)
Een keer overstappen is toch geen ramp! Je kunt na een lange vlucht even de benen strekken en dat is fijn. Je kunt daardoor enige honderden euro’s besparen. Succes. >>>