Hi Marielle1986,
Het is mogelijk om in Ft. Lauderdale aan te komen en te vertrekken van LA. Ga naar je reis bureau gaan of bel de airline, zij kunnen dit voor je regelen. De reis van LA terug naar A’dam zal meer zijn, dan van Ft. Lauderdale naar Amsterdam.
Hoe ben je van plan te reizen van Florida naar California? Met de auto, RV, of vliegtuig? Ik zou je aanraden om een kleine RV (een ‘C’ klasse) te huren, heb je, je bed, badkamer, en keuken bij je. Hier is een web site van een van de bekenste RV rental place. www.CruiseAmerica.com en http://www.usarvrentals.com/
Vergeet niet dat de afstanden zijn groot en je hebt maar een maand, natuurlijk hangt het ervan af wat je wilt bezoeken/zien?
Ik woon zelf in California, Orange County. Vrienden en familie die ons komen bezoeken, komen er gauw achter dat 3 /4 weken zo om zijn. Er is zoveel te zien en de bezoeken, en vergeet niet de afstanden die je moet rijden, dat neemt ook tijd in beslag.
Toeren in South California, Nevada, Arizona houdt je al zeker drie to vier weken bezig. California - San Francisco (Alcatraz, Golden Gate Bridge, etc), Yosemite, Los Angeles (Universal Studios, Melrose, Griffith Park), Je kan via de Pacific Coast Highway helemaal van Orange County naar San Francisco rijden, dit is een prachtige trip langs de ocean. Je komt langs enige stadjes, zoals Morro Bay, een beetje inland heb je Paso Robles (paarden en wijn county), je komt ook langs Hearst Castle. Vanuit San Francisco kan je naar Yosemite gaan.
Vanuit Yosemite kan je richting Nevada gaan, Lake Tahoe, Virginia City, Las Vegas, Laughlin bij de Colorado River, Hoover Dam. De Grand Canyon in Arizona. Arizona heeft vele geweldige plekken om te bezoeken, o.a. de Grand Canyon, Tombstone, de Crater, Sedona, Jerome, Oatman (een historic city 30 min. van Laughlin).
Hier in South California hebben de ocean, vele beach cities, Disneyland, California’s Adventure, Knotts Berry Farm. In San Diego hebben See World, San Diego Zoo, Wild Animal Park.
Je kan ook naar Utah to visit Bryce Canyon en Zion.
Het is echt teveel om op te noemen, er is echt veel te zien en te doen. Als je van plan bent om van Florida naar California te reizen, zou ik een plan maken wat je wilt zien op weg naar LA en je eraan houden. Geloof me 4 weken is niet lang.
Email me als je meer info wilt hebben. Ik kan eventueel dingen voor je opzoeken, zoals prijzen ect.
Het beste,
Peggy