Hallo,
Afgelopen Mei zijn wij voor de 1e keer naar Tibet geweest en we hebben voornamelijk Lhasa en omgeving bezocht. Deze reis heeft veel indruk op ons gemaakt en we willen graag nog een keer terug maar dan naar Amdo & Kham. Onze voorkeur gaat uit naar een individuele reis ipv groepsreis.
(In Lhasa regelen of in Chengdu? jeeptocht gids/chauffeur?)
Heeft iemand hier misschien ervaring mee?
Bij voorbaat dank.
Petra
nog niet, maar na oktober vertel ik je er alles over!!
Hai Bloem,
Bedankt voor je reactie, ik ben benieuwd naar je verhalen straks.
Wat een geweldige reis ga je trouwens maken!!
Wij hebben onze foto’s etc. van onze 1e Tibet reis online gezet dus mocht je het leuk vinden, www.2discover.net
groetjes Petra
ikke ga strax lekker op mn werk uitgebreid kijken!!
:biggrin:
mooie site hoor!! lekker overzichtelijk en mooie foto’s!!
ben nu al jaloers dat jullie peru, jordanie en dus ook tibet hebben gedaa
ik zou eigenlijk in mei ook naar jordanie gaan, maar ging niet door ivm te weinig aanmeldingen…
maar goed… hele mooie site!! en succes met het zoeken naar info over individueel reizen door tibet!
hi loekie,
ik ben nu halverwege je reisverhaal en ik vind het prachtig, maar zo te lezen was deze reis van mei 2007 toch ook individueel? wat voor informatie zoek je precies, want zo te lezen heb je al best wel wat ervaring opgedaan bij de reis van afgelopen mei…
Hai Bloem,
Bedankt voor je reactie en complimenten! Klopt, de reis in Mei hebben we ook individueel gedaan en de tour hebben we ter plekke in Lhasa geboekt. Er werden daar aardig wat tours aangeboden maar ik heb geen tours naar Kham en Amdo gezien. Ik zou graag de ervaringen willen weten van mensen die er geweest zijn. Ik heb gehoord dat dit het “echte” Tibet moet zijn, klopt dat?
Kan je deze regio beter bezoeken vanaf Lhasa of vanaf Chengdu of misschien is het mogelijk om overland van Chengdu naar Lhasa te gaan. Hoe lang doe je er dan ongeveer over? Is er accomodatie onderweg? Heb je voor Kham en Amdo ook een speciale permit nodig of kan je hier zo heen vanuit Chengdu? Ik ga nog eens wat rondsurfen, dan vind ik vast wel meer informatie!
@ loekie
ahhh op die manier!! ik snapte het al niet helemaal, want uit je site lees ik dat je toch een boel van tibet individueel heb gezien!
prachtig dat blindenproject ook… eens kijken of ik dat ook kan vinden
ik kan je helaas niet helpen met meer info.
wij gaan vanuit beijing met de trein naar tibet, is ook een optie. ik heb begrepen dat er vroeger ook een busreis was vanuit chengdu die uren en uren duurt, en behoorlijk tricky is, vanwege de controles op permits endergelijken
ik heb nu begrepen dat je die permit niet meer nodgi hebt om in lhasa te komen en daar te plekke jeeptours incl. permit kunt boeken voor bepaalde gebiede.
nu las ik in de krant dat door de actie van een stel amerikanen bij Mt everest base camp, de chinese overheid die mogelijkheid tot individueel reizen heeft opgeschort, tot na de OS 2008…
weet jij hier meer van? iets van gemerkt? ter plekke verhalen gehoord?
ik geloof wel dat de verschillende burootjes in Lhasa tours aanbieden naar alle gebieden in tibet, maar dat de permits beperkt zijn. dat hangt af van met welk been een chinese ambtenaar die dag uit bed is gestapt ofzo…
ik vrees dat er maar 1 manier is om erachter te komen en dat is ter plekke informeren?! wanneer willen jullie weer terug gaan?
Wij hadden bij een reisbureau in NL een startpakket Tibet geboekt dat bestond uit de vlucht Adam-Chengdu, overnachting in Chengdu, vlucht Chengdu- Lhasa, permit Tibet en de eerste hotelovernachtingen in Lhasa. We hebben ter plaatse eigenlijk niks gemerkt/gehoord over eventuele wijzigingen. We hebben in Lhasa de tour geboekt en het burootje zorgde voor de benodigde permits. Het enige dat we gemerkt hebben was de aanwezigheid van Chinese militairen in het basiskamp na de actie van de Amerikanen.
We weten nog niet wanneer we terug gaan, het zijn nog maar plannen maar Tibet heeft veel indruk op ons gemaakt. Wie weet volgend jaar…
Ja, het blindenproject is zeker een geweldig initiatief. Op maandag en vrijdag om 14.00 kan je de blindenschool bezoeken, op andere dagen moet je van te voren even bellen. Wij waren er op vrijdag op een ander tijdstip maar werden evengoed hartelijk ontvangen. Op onderstaande link vind je meer informatie over dit project
@ loekie, ik heb idd aan je verslag gemerkt dat het diepe indruk heeft gemaakt… zat af en toe met een brok in mn keel
als ik eraan denk en we hebben de tijd, kan ik eens in lhasa informeren naar toertjes die kanten op… dan laat ik het hier wel weten als ik de mogelijkheid ertoe heb…
greetz