Tibet (o.a. Lhasa, Everest BC, Guge en Mount Kailash

Dit onderstaande bericht is door NativeTravel voor mij op het Tibet forum geplaatst, maar dacht zet hem hier ook nog even neer. Zou het heel leuk vinden als er mensen met mij willen. Dus snel reageren. Groet, Elsbeth

Voor een klant van ons (vrouw, 30 jaar, sportief, ervaren reiziger) zijn we op zoek naar maximaal twee reisgenoten voor een ca. 24 daagse privé-rondreis door Tibet.

De reis kan zowel vanuit China (Chengdu) als Nepal (Kathmandu) starten. Je bezoekt o.a. Lhasa, het Everest Base Camp, het koninkrijk van Guge en maakt een driedaagse kora rondom de heilige berg Kailash. Vertrek medio september 2012.

Wil je meer info over de reis en/of met elkaar in contact gebracht worden, laat dit ons dan even weten.

Met vriendelijke groet,


NativeTravel
Site: www.nativetravel.nl
Mail: info@nativetravel.nl
Bel: 06-26386203

Ik ben vanaf eind augustus trouwens al in China (Beijing-Chengdu), wil half september bovenstaande reis doen en dan 3 weken nepal en nog weer vier weken China(zuid-west China), dus mocht je in dezelfde periode in China zijn dan vind ik dat ook wel leuk om te weten. Wie weet kunnen we wat afpsreken.

Groet,

Elsbeth

Hoi Elsbeth,

Ik ben al een paar berichtjes van je tegengekomen en ben nieuwsgierig hoe je reis er nu voor staat. ik vertrek zelf op 9 september naar Nepal en blijf tot 14 oktober. Ik wilde mijn reis afsluiten in Tibet, maar ik heb vernomen dat dit nu helemaal gesloten is dus ik moet nog even afwachten of ik er tegen die tijd weer in kan. Ik heb ook oa contact gehad met native travel, maar alle bouwstenen zijn gebaseerd op 2 personen en dat blijkt nogal lastig (en duur) als je alleen reist. Vandaar dat ik benieuwd ben naar jouw plannen :slight_smile: groetjes judith

Hoi Judith,

Ik krijg net van iemand een berichtje dat Tibet weer open is voor Nlers, maar of dit ook zo is weet ik nog niet. Ik heb mijn plannen inmiddels al veranderd, maar wordt wel in twijfel gebracht. Ik moet echter op 7 oktober in Nepal zijn, dus zoals jou plannen nu zijn combineert dat niet met elkaar, maar wie weet.

Groeten,

Elsbeth

Hoi Elsbeth en Judith,

Ik ben van 29-9 t/m 27-10 in Nepal en wil o.a. naar Tibet en voor een 10-daagse trekking naar Upper Mustang in het Noordwesten van Nepal. Hebben jullie al precieze plannen? Ik ben overigens een 31-jarige backpacker die al twee keer in Nepal is geweest, waarvan de tweede keer 3,5 maand dus ik ben er redelijk bekend :slight_smile:

Groetjes Didier

Hoi Didier,

Goed om te horen dat Nepal zo de moeite waard is dat je graag nog een keer terug wil. Ik ga er voor het eerst heen en ik ben erg benieuwd! Het is nog steeds afwachten of China de regels voor Tibet veranderd, maar ik wil er nog steeds erg graag naartoe. Ik ben ook aan het kijken voor een trekking voor eind sept/begin okt. Ik had zelf Lower Mustang in gedachten, mits ik reisgenootjes kan vinden. Is Upper Mustang een erg zware trek? Het is namelijk de eerste keer dat ik een trekking ga maken.

Groetjes Judith

Hoi Judith,

Goed om te horen dat je voor de eerste keer gaat, zijn alle indrukken des te intenser :slight_smile: Volgens mij is Upper Mustang gewoon te doen als je een goede conditie hebt, ik kan het voor de zekerheid navragen bij m’n lokaal reisbureau. Met hen heb ik al eens een trekking gedaan (Annapurna Round) en dat beviel prima! Ook de prijs trouwens, het is al goedkoper als je het lokaal regelt laat staan als je de mensen wat beter kent :slight_smile: Ik ben met die trekking door een deel van Lower Mustang gegaan, alleen werd de drang naar Upper Mustang groter omdat dit nog minder toeristisch (en meer Boeddhistisch) is. Upper Mustang is namelijk een restricted area dus de 10-daagse permit alleen al kost wel $700. Voor mij geen probleem omdat ik veel met Boeddhisme heb en schitterende verhalen heb gehoord over “mini-Tibet”. Maar ik kan niet in jouw portemonnee kijken dus ik wacht je antwoord nog even af voordat ik meer informatie ga inwinnen :wink: Leuk dat je voor Nepal kiest in elk geval! Waarom Nepal trouwens?

Groetjes Didier

dag dames,

Goed om te horen dat er mensen zijn die naar Tibet willen.
Ik ben wat aan het rond kijken en ik zou er ook graag naar toe gaan
Heb vernomen dat je met een groep (minimaal 4 pers.) uit het zelfde land moet zijn om binnen te komen. Zou het mischien wat zijn om te kijken om samen te kunnen? Land op 9 okt in Khatmandu is dat haalbaar?

Groetjes Eric

Sorry Didier!

en meneer.

Geen probleem Eric :wink: nu moeten de dames alleen nog reageren… :slight_smile:

Groeten Didier

Wat zijn jou plannen dan?

Mijn plannen zijn o.a. Tibet en voor een 10-daagse trekking naar Upper Mustang in het Noordwesten van Nepal. Voor Tibet zou ik nog vier man nodig hebben, voor Upper Mustang eentje. Verder m’n gastgezin van drie jaar geleden opzoeken en andere bekenden in Pokhara dus daar ben ik ook wel een paar dagen.

Oke tibet zie ik wel zitten!
ben ook opzoek naar 4 mensen, maar wil nog niet echt lukken.
Weinig concreets, allemaal luchtig best vervelend.

Ik zou graag de annapurna circuit doen, alleen denk ik.
Ik land op 9okt in kathmandu en vertrek daar weer op 9 nov
De volgorde maakt niet veel uit.

Groete

In dat geval hebben we nog 3 mensen nodig :slight_smile: bedoel je Annapurna Round? Die heb ik namelijk ook al eens gelopen en als je echt helemaal alleen gaat (zonder gids) kun je verdwalen door landslides die parcours veranderen. Met een gids kom je ook makkelijker in contact met de lokale bevolking.

Hoe zie je tibet qua datum en zo

Heel flexibel, nog niks staat vast. Wil wel proberen om beide tochten (Mustang en Tibet) te combineren in een vakantie.

Daar ben ik weer hoor! Het wordt voor mij of (upper)mustang trek of Tibet dit ivm de kosten. Tibet heeft zeker de voorkeur! Als de regelgeving niet veranderd dan ben ik ook nog op zoek naar 4 reisgenootjes. Ik vlieg alleen op 15 oktober naar huis… Ik heb een flexibel ticket dus ik zou eventueel kunnen proberen om mijn vakantie te verlengen. Zo graag wil ik naar Tibet :slight_smile: hoeveel dagen zouden jullie willen gaan?

Welkom terug! :slight_smile: Ik kan volgens mij een dikke week in Tibet blijven, mits Upper Mustang doorgaat. Als deze niet doorgaat (en daar hoop ik niet op :p) dan zou het langer kunnen.

Dat is mooi! De gemiddelde reisduur is volgens mij 8dagen. Hoop dat we tot een datum kunnen komen en dat we nog 1 iemand zo gek kunnen krijgen om met ons mee te reizen :wink:

Nog 2 dan wel :wink: we moeten op 5 man van dezelfde nationaliteit uitkomen. Weet iemand nog een ander forum waar we kunnen zoeken?