Oh ja 2, haha! Dan moeten we erg ons best gaan doen. Ik zal morgen op zoek gaan naar een ander forum en een berichtje plaatsen. Ik hou jullie op de hoogte! De reis die ik trouwens in gedachte had is deze http://www.nativetravel.nl/tibet/budgetreis-tibet
Goed plan! Ik ga zelf ook op zoek en houd jullie ook op de hoogte. Aha, die reis is de bekende drive in/fly out-versie. Heb ik zelf ook al eens geboekt, ging alleen op het laatste moment niet door (grenzen dicht…). Overigens via een lokaal reisbureau, is goedkoper maar zeg dat niet te hard tegen die Nederlandse organisatie
Dag mensen ik ben contact met nog een man die dit wil
Wij zouden graag met http://www.asianheritagetreks.com/ gaan
Dus nog 1 en de datum gelijk krijgen;)
En de organisatie … veel goede dingen gehoord over deze organisatie
Gerund door nepaleze, maar alles kan…
Maar zet er is op welke dag je wil vertrekken en terug wilt zijn .
Komen we iets verder mee, het is nog vrij luchtig allemaal. Toch?
Groetjes
Het liefst 10okt 18 okt ik land 9 okt in de nacht in kathmandu.
Sorry dat ik zo reageer had maar de helft gelezen… (mail stond maar de helft in)
er word al met datums gesmeten;)
Ik lees net dat bij deze 2 organisaties alleen op dinsdag en zaterdag kan vertrekken.
Moet dan wel rekening mee worden gehouden.
Groetjes
Anders ken ik ook nog een Nepalese organisatie en typisch Nepalees is net dat alles kan, of dat ze zeggen dat alles kan… meest gehoorde zin: “yes yes, no possible”
Ik heb vanmorgen helaas onderstaand bericht ontvangen van NativeTravel:
We hebben vanochtend helaas geen goed nieuws ontvangen: zoals het nu lijkt wordt Tibet in september en oktober mogelijk geheel gesloten voor reizigers. Het is een nog onbevestigd bericht maar de ervaring leert dat dergelijke onbevestigde berichten vaak uitkomen.
Gaan we het toch proberen? Ik vertrek 9 sept dus het wordt voor mij kort dag. Mijn terugreis staat gepland op 15 okt maar mocht Tibet doorgaan rond 10 okt dan probeer ik mijn vlucht om te boeken.
Mocht Tibet niet doorgaan, dan wil ik even serieus informeren naar Upper Mustang of dit geschikt is voor een niet-al-te-sportieve-beginneling
welke datum heb je daarvoor in gedachte?
Hmm dat is geen goed nieuws helaas, maar had er stiekem al een beetje rekening mee gehouden… Mij is exact hetzelfde gebeurd 3,5 jaar geleden; de Chinese regering doet er helaas haast alles aan om de mensen buiten te houden. Maar wie weet hebben we toch geluk Upper Mustang is volgens mij prima te doen voor een “niet-al-te-sportieve beginneling”
In Nepal gaat alles langzaam aan en je kunt een porter huren om de spullen voor je te dragen. Ik zal thuis kijken wat voor informatie ik over deze trek heb. Op zich kan ik heel flexibel plannen tussen 29-9 en 27-10, wil wel het liefste nog een tweede groot iets ondernemen als ik er vier weken ben. Ook is er een bepaald gedeelte in China waar de meeste Tibetanen naar getrokken zijn en daar zetten ze hun cultuur opnieuw op… ik ga op onderzoek uit!
Ik ben vanaf 25 sept in Pokhara dus voor mij zou vertrek op 1 of 2 okt goed uitkomen. Ik moet uiterlijk 13 okt weer terug in Kathmandu zijn. Een porter kan ik goed gebruiken, maar ik heb er een beetje gemengde gevoelens bij… Hoe kijkt de bevolking zelf aan tegen ‘rijke’ Europeanen die een porter huren? Behalve dagindelingen kan ik niet zoveel info over Upper Mustang vinden dus alle info is welkom. En als je wil zien wie je mee op sleeptouw gaat nemen, dan kun je me toevoegen op facebook (amsterdam)