Reizeigers gezocht voor Sep 2012

Beste medereizigers,

Mijn vriendin en ik gaan volgend jaar een wereldreis maken, Tibet willen we graag in onze reis opnemen, nu heb ik al veel contact gehad met verschillende aanbieders. Mixhostel en Tibet Hiland tours springen eruit en worden met regelmaat positief aanbevolen.

Ik heb de itenary ontvangen van beide en dat ziet er goed uit! Om de kosten zo laag als mogelijk te houden zoeken wij 2 medereisgenoten die ook graag in sep 2012 vanuit chengdu de trein willen pakken naar Lhasa en dan de overlandtour willen doen naar Nepal. Totaal exclusief eten en de treinreis komt dat ongeveer uit op 350 euro per persoon voor 8dagen, 7nachten door Tibet.

Wij komen graag in contact met reizigers die dit zien zitten en volgend jaar rond dezelfde tijd in china verblijven.

Hoop snel op reacties!

Gr maykel

Hoi!

Wij zijn 2 meiden van 21 die ook graag naar Tibet willen, maar zoals iedereen op dit moment worstelen met het feit dat het niet voordelig is om Nederlander te zijn (6 Nederlanders vinden die op hetzelfde moment naar Tibet willen is nog wat anders dan 6 Amerikanen, waarvan je zo een blik kan opentrekken). Idealiter zouden wij rond de 25e vanuit Chengdu willen vertrekken, omdat die dag onze 3e reisgenoot terug gaat naar Nederland. Wij willen ook door naar Nepal en hebben contact gehad met Mix Hostel.

Wanneer wilden jullie vertrekken?

Hallo allemaal,

Wij vertrekken met een groep van 4 personen rond de 16e richting Lhasa voor een tour van 10 dagen richting Kathmandu. Je hebt momenteel 5 personen van dezelfde nationaliteit nodig om Tibet in te komen. Dus mochten jullie willen aanhaken… GRAAG! De 25e gaat lastig worden ivm onze terugvlucht naar Nederland op de 29e.

Groeten,

Sietse

Hey sietse,

Dat zou in ons reisschema eventueel kunnen. Hebben jullie al een toerorganisatie op het oog daarvoor. Wij willen graag half augustus als we in chengdue zijn de reis regelen. Vanuit chengdue met de trein naar lhasa. Ik hoor positieve verhalen over mix hostel en tibet highland tours.

Misschien goed om contact te houden met elkaar.

Gr maykel

Hi Mayk,

Cool… Nee wij hebben nog helemaal niks geregeld qua organisatie (mede doordat we nog geen Chinees Visum hebben, en de problemen nu zijn ontstaan met het regelen van een Tibetaans Visum).

Heb ook goede dingen over Mix gehoord en heb al eens een offerte van ze gekregen. Ze bieden een van de laagste prijzen, dus dat is altijd goed :). Voordeel is ook dat als je met meer mensen bent een betere prijs kan krijgen…

Wij hadden wel als plan om nog een kleine trekking te doen naar Mt. Everest Base camp, waardoor onze tour door Tibet uit zou komen op ongeveer 10 dagen. Maar hier zijn we ook nog niet helemaal over uit.

Laten we inderdaad contact houden over het mogelijk samen organiseren van een tour omdat we er anders zowiezo niet inkomen. Misschien verandert de huidige situatie wel en is het helemaal niet nodig, maar dat verwacht ik eerlijk gezegd niet… Aight?

Gr. Sietse

Hi Sietse,

Ja dat klopt bij mix hostel geld met hoe meer mensen je bent hoe lager de prijs word. Ik geloof dat wij rond 20 augustus in chegdue zijn dan zal ik eens binnen lopen bij mix hostel om te kijken wat ik geregeld kan krijgen.

Een trekking naar base camp is zoiezo gaaf dat moet je meegemaakt hebben op je reis zeg ik.

Als wij de reis geregeld hebben voor Tibet zullen wij eerst verder reizen door china om vervolgens terug te keren naar chegdue en daar hopelijk met de trein naar Lhasa te kunnen vertrekken voor de trip door tibet richting Nepal.

Zou leuk zijn als we elkaar over een 2 maanden kunnen treffen.

Succes met de voorbereidingen.

gr mayk

Nou… Tibet is dus dicht, dus waarschijnlijk gaat het allemaal niet meer door… Verwacht niet dat het rond September weer open gaat eigenlijk :frowning:

Hey positief blijven, ik heb namelijk begrepen dat de grens dicht is tot en met augustus, geen enkel probleem dus als ie in september maar weer open is.

We zullen het zien als we half augustus in Chengdue zijn!

gr mayk

En Tibet is weer open!

Hopen dat het zo blijft natuurlijk… Helaas zijn de verplichtingen nog wel van kracht. Dus dat betekent dat je nog steeds met een groep van 5 Nederlanders naar binnen moet die vervolgens ook hetzelfde reisschema hebben.

Dus het lijkt mij nog steeds een goed plan om samen iets te regelen! Jullie willen dat vanaf Chengdu doen toch?

Groetjes,

Sietse