Mijn vriendin en ik gaan volgend jaar een wereldreis maken, Tibet willen we graag in onze reis opnemen, nu heb ik al veel contact gehad met verschillende aanbieders. Mixhostel en Tibet Hiland tours springen eruit en worden met regelmaat positief aanbevolen.
Ik heb de itenary ontvangen van beide en dat ziet er goed uit! Om de kosten zo laag als mogelijk te houden zoeken wij 2 medereisgenoten die ook graag in sep 2012 vanuit chengdu de trein willen pakken naar Lhasa en dan de overlandtour willen doen naar Nepal. Totaal exclusief eten en de treinreis komt dat ongeveer uit op 350 euro per persoon voor 8dagen, 7nachten door Tibet.
Wij komen graag in contact met reizigers die dit zien zitten en volgend jaar rond dezelfde tijd in china verblijven.
Rond die tijd hoop ik ook naar Tibet te gaan. Ik ga vanuit Chengdu heen en terug om vandaaruit weer verder te reizen. Ben nog aan het zoeken naar de beste manier (en betaalbare) om naar Tibet te reizen. Heb ook al veel gelezen dat het een goede optie is om vanuit Chengdu een permit te regelen, eventueel gekoppeld aan een reisgezelschap.
Wat willen jullie precies gaan zien in Tibet?
Wij, mijn vriend en ik (dan beide 24), hopen in maart 2012 aan een 5 a 6 maanden duurzamer reis te maken door Azië. Ook staat Tibet op de planning.
Maar ik denk dat september voor ons te laat is. Volgens de ‘planning’ die we nu hebben denk ik dat we eind juli/begin augustus Aan Tibet kunnen gaan beginnen.
Ook wij willen naar Tibet (overland), daar een paar dagen verblijven en dan met een 4WD via de Friendship Highway naar Nepal. Ik weet niet in hoeverre jouw/jullie planning vast staat?
Hey wij zijn ook een stel, ik 28 en mijn vriendin is 24. Vanuit de touroperators heb ik begrepen dat augustus niet de juiste tijd is om te gaan, regenachtig in tibet en bijna niet aan treintickets te komen doordat dat het hoogseizoen is. De prijs die je ziet is ibderdaad de overland tour vanuit lhasa naar nepal via friendship highway. Ook everest base camp is inbegrepen. Wat voor ons nu vast ligt is dat wij op 29 juli vertrekken naar moskou, dan de trein pakken naar being waar we op 10 augustus zullen aankomen. We zullen dan vanuit daar door china gaan reizen waardoor wij op zijn vroegst de eerste week van september naar tibet kunnen. Eerste 4 dagen lhasa, dan door naar gyantse en shigatse, mount,everest basecamp bezoeken en tot slot de mooie weg naar nepal. Voorbeeld route staat op tibet highland tours met uitgebreide beschrijving.
Da’s wel grappig want mijn planning is om in augustus op de Trans Mongolië Express te stappen naar Beijing, dan Xian, Chengdu en Tibet uiteraard. Alleen ga is dus terug naar Chengdu en vervolgens naar Hong Kong en van daaruit naar Vietnam en verder. Heb nog niet helemaal bepaald wat ik precies in Tibet wil doen en zien omdat ik eerst de hoofdlijnen van mijn reis aan het plannen ben.
Ik wens jullie allemaal nu al ontzettend veel plezier op de Trans Mongolie Express! In 2009 heb ik deze ook gedaan en ik kijk er nog met zo ontzettend veel plezier naar terug. Was echt een ervaring om nooit te vergeten!
Ik heb op de website van Tibet Highland Tours gekeken en ik moet zeggen dat ik het er allemaal erg professioneel uit vind zien. Sommige site zijn zo prehistorisch… Op de een of andere manier klik ik dan ook snel weer weg.
Wij weten verder nog helemaal niks qua vertrekdata. Hierover weten we ook pas meer tegen het eind van januari. We willen natuurlijk ook niet te veel betalen voor onze tickets, dus de kans dat we later vertrekken is natuurlijk aanwezig. De eerste week van september zou voor denk ik nog wel haalbaar zijn. Zeker wanneer het in augustus een slechte tijd is om te reizen (zover hadden we ons nog niet verdiept). Maar het hangt er natuurlijk allemaal vanaf hoe snel het geld van de bankrekening verdwijnt, we zijn dan al een paar maanden in Zuidoost Azië.
Het lijkt ons ook erg leuk om dit stuk samen met een groepje te doen. En dat we qua leeftijd niet zo heel veel schelen is natuurlijk onwijs tof! We hebben ook al eens gezocht naar tours, maar deze zijn meestal stukken prijziger! Is dit een tour die je ruim van te voren vast wil leggen, of zou je bij wijs van spreken ook nog van de zomer kunnen boeken? Dan weten we, denk ik, allemaal wat meer van onze reisschema’s.
Ik denk dat je voor die prijs helaas geen reis door Tibet kan maken. Ik heb zelf een beetje research gedaan naar een rondreis door tibet en kwam deze website tegen. Hier staat precies op hoeveel je ongeveer kwijt zou moeten zijn voor een bepaalde soort rondreis (en wat je kwijt bent per onderdeel)!
Ik hoop dat je er wat aan hebt. Ik ga zelf met 2 anderen naar Tibet in Mei waarschijnlijk met snowlion tours. Ik heb veel positieve verhalen gelezen over deze reisorganisatie en het is ‘tibetan-owned’ en dat vonden wij wel belangrijk.
Op deze website staan heel veel tips over Tibet (en erg leuke verhalen en foto’s) misschien hebben jullie er wat aan:
Wij zijn twee meiden van 21 en 22 en willen rond 25 september (op zijn laatst 28 september ivm visum) voor dezelfde trip van Mix Hostel naar Tibet vertrekken. In verband met nieuwe visumregels zoeken wij dus nog 3/4 reisgenoten met zelfde wens. Is dit een match?
Zoals ik nu in ons reisschema kijk zal het bij ons op zijn laatst half september worden. Maar de eigenlijke planning is eerder begin september (tussen 5 en 10 sep) i.v.m. de vader van mijn vriendin die eind september op ons wacht in Kathmandu om samen door Nepal te trekken.
Wellicht dat we elkaar kunnen treffen tegen die tijd in chengdue, vanaf daar zullen wij half augustus de reis gaan regelen naar Tibet.
Mijn vriendin en ik (29 en 32) zijn ook nog op zoek naar reispartners!
Vertrek vanuit beijing rond 21 okt ( vertrektijd ligt nog niet vast ) naar Lhasa per trein.