Reisgenoten rondreis sept/okt 2012

Heel graag zou ik naar Tibet willen, de opties om dit jaar te gaan worden steeds meer uitgeplozen! Voorpret is al een deel van de reispret!
Er zijn tal van mogelijkheden, vooral groepsreizen, ook voor alleengaanden zoals ik. Maar ik zou het leuker vinden de voor- tijdens- en napret van zo’n reis met een reisgenoot te kunnen delen!

Welke alleengaande is ook van plan naar Tibet te gaan dit najaar? Vind je het ook leuk om toch samen met iemand deze ervaring te kunnen delen? Laat het me weten!

Gezien het feit dat ik niet in het hoogseizoen op vakantie wil, zou ik graag in september of oktober gaan. Periode ongeveer 2 a 3 weken.

Tegen die tijd ben ik 31; ik zou het leuk vinden mensen rond dezelfde leeftijd te treffen (25-35). Heb nog weinig wereldervaring, al ben ik vaak op de bonnefooi op pad gegaan binnen Europa
Ik ben heel erg geinteresseerd in het boeddhisme (overweeg nog een korte cursus te volgen voor vertrek!). Ook vind ik het heerlijk in de bergen te zijn, tot nu toe ben ik alleen nog niet verder gekomen dan de Alpen en de Pyreneen

Interessant vind ik het aanbod van Shoestring (http://shoestring.nl/azie/china/tibet-in-twee-weken), maar een eigen geplande reis of andere organisaties zijn ook opties. En misschien heb jij ook nog leuke opties!

Ik hoor graag van jullie!
Groetjes, Mileen

Hoihoi,

Ik ben ook in het najaar in Tibet, tenminste dat is het plan. (waarschijnlijk mid-oktober)
Ik wil graag via China naar Lhasa en vanaf daar met een groep naar Kathmandu. Zo’n groepsreis duurt 10 dagen waarvan 4 dagen in Lhasa. Je hebt dan ook de mogelijkheid om naar het basecamp van de Mount Everest te gaan. Het lijkt mij een interessante reis. Zie hieronder een optie:

http://www.tiaratours.nl/reizen/rondreizen-azie/tibet-nepal/tibet-a-nepal-join-in/reis

Ik ben trouwens een 25-jarige enthousiaste jongen met enige reiservaring.

Groeten Marten

Hoi Marten en Mileen,

Ik ga vanaf eind augustus drie maanden reizen in China en Nepal. Ik wil graag vanaf half september t/m begin oktober naar Tibet. Zou graag naast de reizen die jullie aangeven ook naar het westen van Tibet gaan waaronder Mount Kailash en eventueel Guge Kingdom.
Er staat op dit forum een oproep van Native Travel voor mij om deel te nemen aan een reis die zijn aanbieden, maar iets anders gelijsoortges vind ik ook prima. Heb bij zowel nederlandse reisorganisaties als Tibetaanse en Nepalese al verschillende leuke opties gezien.

Groet,

Elsbeth

Hi Marten, Mileen & Elsbeth

Wij zijn een groep van 4 vrienden die rond de 16e richting Lhasa willen voor een tour door Tibet. Aangezien de Chinese overheid een nieuwe regel heeft geintroduceert (dat je met minimaal 5 mensen van dezelfde nationaliteit een Permit kan aanvragen) zijn wij op zoek naar een 5e persoon die ook rond die tijd gaat. De verwachting is dat deze regel zeker tot het einde van het jaar zal gelden…

De enige optie is dus om met een grote groep te gaan, anders zit een reis naar Tibet er niet in.

Dus… mochten jullie willen aanhaken om toch naar Tibet te kunnen, let me know!

Groetjes,

Sietse

Sinds wanneer is die nieuwe regel geintroduceerd? Een vriend heeft nl in het najaar van 2011 op eigen gelegenheid in Chengdu een een tour met gids geregeld, zonder dat het hem veel moeite kostte. Ik ben overigens zelf ook van plan om oktober naar Tibet te gaan! Dus als die regel echt van toepassing blijkt, haak ik graag bij jullie aan! :slight_smile: Mijn emailadres is: mcvanzuijdam@hotmail.com

Vanaf een paar weken geleden is die nieuwe regel van kracht… Dus het kan inderdaad zo zijn dat die vriend nog wel alleen een tour heeft kunnen maken.

Wij gaan overigens in September naar Tibet… Dus als jij in Oktober gaat komt dat minder goed uit!

Vanaf begin mei jl. inderdaad geldt die regel.

Tibet zal nog eens op slot gaan voor toeristen… zonde!

Ondertussen heb ik afgelopen maand een mooie reis Beijing - Shanxi - Binnen Mongolie gemaakt, dus dit najaar Tibet is toch weer onzeker…
September wordt het sowieso niet, omdat ik dan een examen moet maken.
Zal volgend voorjaar worden gok ik, en dan door die nieuwe regel een georganiseerde groepsreis. Sawadee heeft al een reis voor mei 2013 staan…dat lijkt me wel wat!

Iedereen die dit jaar nog gaat, geniet er van! En laat even weten hoe het was :wink:

Hoi Sietse en anderen,

Ik ben redelijk flexibel wat reistijden betreft en sept. zou ook zeker tot mijn opties kunnen behoren om naar Tibet te gaan. Weet/weten je/jullie concreet wanneer je/jullie waar bent/zijn? NB. Ik begreep dat er vanuit Chengdu van alles geregeld kan worden!

Hoi Sietse,

Als je 16 september bedoeld ben ik zeker geinterreseerd. Wat zijn jullie plannen, hoe lang willen jullie gaan? Heb zelf wel wat ideeen maar ben al blij als ik uberhaupt kan gaan, dus dan maakt het me allemaal wat minder uit. Ik reis voor die tijd al een paar weken door China en wil graag van Chengdu naar Tibet en dan van daar naar Kathmandu. Waar ik nog weer een paar weken ga reizen. Hoe ziet jullie reisgezelschap eruit, mannen, vrouwen leeftijd? Het maakt mij allemaal niet zoveel uit, maar gewoon leuk om te weten. Afhankelijk van jullie plannen heb ik misschien nog twee mensen welke wel geintersseerd zijn. Hiermee ben ik in contact gekomen via een oproep die een reisorganisatie voor mij op deze site had gezt.
Ben benieuwd naar je reactie.

Groeten,

Elsbeth

Tibet is dicht! :mad:

Dat wordt het nieuws in de gaten houden hoe dit verder ontwikkelt… het verbaast mij niets, zie post van 05-06. Alleen zo snel had ik niet direct verwacht.

Zonde voor de mensen die concrete plannen hebben, en misschien al dingen geregeld hebben om te gaan…

Tibet is weer open! Wie wil ons eind september/begin oktober vergezellen?

Groeten,
Joost en Lieke

Ik! :slight_smile: Vanaf waar en wanneer willen jullie precies naar Tibet? Ik neem de Transmongolie Express en verwacht eind sept. in Beijing aan te komen. Daarna had ik het plan om naar Chengdu te gaan, dus daar kan ik begin okt. zijn. Ik hoor graag van jullie! Groetjes, Marcella

Hey Marcella,

Wanneer ga je met de transmongolie?
Toevallig 27 aug uit Moskou??

Gr Marten

Hi Marten! Nee, ik pak die van een week (3 sept) of 2 weken (10 sept) later; afhankelijk van uitkomst van onderhandeling met reisbureau in Mongolie. Jij vertrekt de 27e dus? Maak je een tussenstop in Mongolie? En wat zijn je plannen voor daarna?

Hey Marcella,

Jazeker 8-daagse tussenstop in Mongolië. Daarna naar Beijing en vanuit daar met Djoser-reis via Tibet naar Hong Kong! Daarna nog naar Nepal, Maleisie en Indonesie. En jij dan?? Ben benieuwd. Gr Marten

Ik een beetje hetzelfde :slight_smile: Ik wil vanuit Beijing naar Tibet, van daaruit naar Nepal (voor visum India; want ben paar maanden geleden teruggekomen uit Nepal en India) en dan door naar resterende deel van India dat ik nog niet gezien had, Maleisie, Myanmar en daarna zie ik wel… Ik reis niet met een tijdschema, dus alle ruimte voor wijzigingen. Hoe lang ben jij van plan weg te blijven?

Hoi Marten en Marcella,

Ons plan is om half oktober vanuit Chengu de trein te nemen naar Lhasa en dan met een tour van het mix hostel uit Chengdu (8 dagen met jeep voor ongeveer 200 euro pp erg goede recensies overal) via de friendship highway naar het everest base camp en uiteindelijk naar Kathmandu in Nepal.

Wil iemand van jullie ons vergezellen?

Groeten Lieke en Joost

Nee sorry ik heb dus al een tour geboekt…

Veel succes en plezier:) Gr Marten

JAAAA, ik sluit graag aan! Zouden jullie mij jullie reisschema vanuit Chengdu willen doorsturen naar mcvanzuijdam@hotmail.com. Groetjes, Marcella