Reisgenoten gezocht oktober 2012

Hallo,

Wij (koppel 29 en 33 jaar) zijn nog op zoek naar reisgenoten die ook in Oktober van plan zijn richting Tibet te gaan. Wij reizen eerst in China rond en zijn van plan om vanuit Chengdu of Xining met de trein richting Lhasa te gaan. Om daarna een trip door Tibet te doen om te eindigen in Nepal.

Met de nieuwe regelgeving zijn we daarom op zoek naar een aantal Nederlanders die dezelfde plannen hebben. Voor ons staat de datum niet vast (zal midden/eind oktober zijn) dus we zijn flexibel.

We komen graag in contact met mensen die hetzelfde idee hebben!

Groetjes,
Hans & Linda

Hoi Hans en Linda,

Wij (stel van 24 en 25 jaar) hebben ongeveer hetzelfde plan als jullie, wij willen ook van Chengdu naar Lhasa met de trein en dan vervolgens in ongeveer een week via het everest base camp naar Kathmandu. Zelf dachten we alleen wel wat vroeger te gaan, zo rond eind september/begin oktober voor de wat warmere temperaturen, maar we hebben nog niks geboekt, dus zijn ook nog flexibel.

We horen wel of dit jullie wat lijkt.

Groeten,
Joost en Lieke

Hallo alleamaal,

Wij, een stel van 29 en 32 jaar, reizen vanaf 7 oktober in 8 weken van Beijing naar Delhi. Wij willen ook met de trein naar Lhasa (maar dan vanuit Xining) en dan via de Friendship Hway naar Nepal.

Idealiter zouden we 23 oktober de trein richting Lhasa willen nemen. Er zit enige flexibiliteit in onze vertrekdatum maar uiterlijk 4 november moeten we bij de grens met Nepal zijn omdat dan ons visum verloopt.

Volgens de laatste berichten moet een groep uit minimaal 5 personen met dezelfde nationaliteit bestaan, dus met z’n 6-en zou ideaal zijn! Ik lees helaas wel net op het LP forum dat sinds 25 juni de overland route vanuit China gesloten is, en dat het alleen mogelijk is om Tibet binnen te komen vanuit Nepal. Mocht dit in Oktober nog steeds zo zijn dan zullen wij helaas Tibet moeten overslaan. Maar aangezien de regels wekelijks lijken te wijzigen hebben we nog goede hoop!

Groetjes Hidde en Linda

Hoi Linda en Hidde,

Die laatste ontwikkeling kende ik nog niet, Pff wat een onduidelijkheden. Laten we het inderdaad maar in de gaten houden. Als het toch weer wijzigt zouden we in ieder geval (samen met Hans en Linda) met zn zessen kunnen zijn voor die tour! Las ergens ook hoe groter de groep hoe beter. Heb ook een bericht van Marcella gehad (actief in een ander forum bericht) dat zij ook graag zou willen aansluiten.

Laten we contact houden over de situatie in Tibet!

Groeten,
Lieke en Joost

Hallo,

Laten we gewoon hopen dat we er in oktober gewoon binnen kunnen en dat we het mooie Tibet kunnen gaan bekijken! Het forum van Lonely Planet is steeds wel up to date dus dat ga ik zeker volgen…

Het zou inderdaad mooi zijn als we nu al met zes zijn voor oktober, dan zou het moeten lukken :slight_smile:

Groetjes,
Linda & Hans

hoihoi,

ook wij (stel van 25 en 26) willen in oktober vanuit Beijing naar Chengdu reizen. Vanuit Chengdu willen we in 8-10 dgn via Lhasa naar Kathmandu. Via via heb ik al gehoord dat er in Chengdu een hostel is dat rondreizen/trektochten aanbiedt door Tibet. Wij zijn alleen niet zo heel flexibel omdat we de vliegtickets naar beijing al geboekt hebben (we komen daar 14-10 aan) en we starten op 2-11 bij een vrijwilligersproject in Kathmandu.
Ook wij zijn nog op zoek naar meer mensen om zo aan de voorgeschreven 5 personen te komen.

Groetjes

Hoi Marit,

Leuk! We hebben al een aardig clubje bij elkaar, dus minimaal 5 personen moet vast gaan lukken. Alleen zoals je misschien gelezen hebt is het blijkbaar nu ook weer erg lastig om een permit te krijgen voor overland reizen van China naar Tibet. Laten we de forums en het nieuws in de gaten houden en vooral ook contact houden met elkaar!

Groeten,

Lieke en Joost

Hallo allemaal,

Leuk dat er al verschillende reacties zijn! We krijgen vast en zeker een clubje van 5 personen bij elkaar op deze manier!

Op het Lonely Planet Forum wordt al weer gesproken van mogelijkheden vanuit China met diverse bureautjes dus wellicht dat het goed komt voor ons!

Groetjes,
Hans & Linda

Beste Hans en Linda,

Ik ben 18 jaar en wil na mijn examens een reis gaan maken. Na de golden week kom ik na golden week (rond 8 oktober) aan in Beijing. Het lijkt mij geweldig om naar Tibet, Nepal en daarna mijn reis te vervolgen naar India. Ik hoor heel graag van jullie hoe het met de plannen staan.

Groeten

Thijn Felix

Dag,

Bij deze sluit ik me ook graag aan! Ik heb al eerder gemaild, maar omdat ik mijn account niet geopend kreeg nu via deze weg.
Ik ben 28, en reis via beijing naar chengdu. Mijn pla is ook om na tibet naar nepal te gaan, en daar naar het base kamp te gaan.

Ik maak op dat het plan is om elkaar tussen 23 en 26 oktober te treffen in Chengdu?

Groeten, Esther

Hallo allemaal,

Er komen steeds meer geinteresseerde bij, het moet ons nu toch zeker gaan lukken he?! :slight_smile:

Ik denk dat het een goed idee is om elkaar op de hoogte te houden wat betreft data. Wellicht via dit forum ook een berichtje achter laten op het moment dat we in China zijn?

Groetjes,
Linda

Beste Tibet reizigers;)

Zit er erg positief uit dit! Is er een mogelijkheid dat ik over de mail o telefoon contact met iemand kan opnemen? Ik ga deze week of volgende week mijn trein tickets en visa regelen dus ik heb (helaas) snel duidelijkheid.

Hoor graag van jullie.

Groeten

Thijn Felix
06-13038924
thijnfelix@hotmail.com

Hallo,
Wij zijn ook nog opzoek naar reisgenoten om een visum te krijgen!
Wij (2 net afgestuurde studenten van 25, jongens) hebben een tour geboekt van 9 oktober t/m 16oktober van Lhasa naar Nepal via: http://www.budgettibettour.com/small-group-tour/lhasa-to-nepal-border.html

We vliegen op beijing en willen op 7 oktober de trein naar lhasa nemen.
Dus wie nog een leuke tour zoekt, houden wij ons aanbevolen!

Beste Hans en Linda,

Ik lees net van jullie plannen om Bezoeken vanuit China. Ik ben zelf van plan om begin oktober de Trans Mongolie Express te nemen om met een tussenstop in Mongolie rond 20/25 oktober in Beijing aan te komen. Vanuit daar de trein naar Lhasa, wellicht via Chengdu.

Graag zou ik van jullie willen weten wat jullie plannen met betrekking tot Tiber en of het mogelijk is om me bij jullie aan te sluiten.

Vriendelijke groet,

Juul Vaessen (29)

Hallo allemaal,

Ook ik wil graag naar Tibet. Ik reis alleen (vrouw, 22 jaar) en zou het liefst begin oktober naarr Tibet gaan om vervolgens door te reizen naar Nepal.

Omdat ik al in China ben kan ik die tour op budgettour.com niet bekijken (die wordt geblokkeerd) maar het lijkt me wel wat!

Als iemand nog een persoon extra zoekt, mail me! i.reinten@gmail.com

Groetjes Ilja